Rebellernas klubblokal

Här finner du information om Rebellernas anordnade supporterresor & aktiviteter. Du har även möjlighet att ragga medresenärer om du åker i egen bil. Men tänk på att det är både roligare och oftast billigare att vara medlem och följa med Rebellernas Hockeybuss
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Rebellernas klubblokal

Post by Per-Erik Odh »

Igår var det en glädjens dag. Rebellerna flyttade in i en klubblokal och vi var ett gäng som använde långfredagen till det.
En egen lokal att verka i ligger högt upp på alla föreningars önskelista. För en fyra-fem år sedan var det nära men då blev det inte av. Nu är vi äntligen där och detta kommer bli hur bra som helst.
Grattis Rebeller :)
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Urban Stahel »

Vart är lokalen?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote:Vart är lokalen?
Timmervägen 17!

Är det någon som har grejer att skänka så hör av er så ser vi om det är något vi vill ha dit. Grejer jag vet vi söker är TV modell större, soffor, porslin, darthpilar och SIK supporterprylar till väggar och tak.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:
Urban Stahel wrote:Vart är lokalen?
Timmervägen 17!

Är det någon som har grejer att skänka så hör av er så ser vi om det är något vi vill ha dit. Grejer jag vet vi söker är TV modell större, soffor, porslin, darthpilar och SIK supporterprylar till väggar och tak.
Frys och hållare för sopsäckar!
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1843
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ni borde ha en vacker Boisflagga också!
Silly season is just another season!
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Björn Fröberg »

Då får jag lov att föreslå att klä in pissoaren med den om det finns en sådan ;)
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Urban Stahel »

Björn Fröberg wrote:Då får jag lov att föreslå att klä in pissoaren med den om det finns en sådan ;)
Underbart förslag,nått att sikta på som man aldrig lär missa!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1843
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote:
Björn Fröberg wrote:Då får jag lov att föreslå att klä in pissoaren med den om det finns en sådan ;)
Underbart förslag,nått att sikta på som man aldrig lär missa!
Tja sikta på den om ni vill, hört att det finns de som stannar och pissar på Billingehov när de passerar.....
Silly season is just another season!
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Benny Wallin »

Niklas Hjalmarsson wrote:Ni borde ha en vacker Boisflagga också!
Jag ska då passa på och meddela Hjalmarsson att bois loggan finns uppe på väggen sedan dag ett. Den är i storleken 1,5x1,5 m. Hoppas ni är nöjda där borta på landet :)
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Per-Erik Odh »

Nu finns det ett tjugotal filmer från den allsvenska säsongen att fördriva tiden med i klubblokalen.
Tack så mycket Micke Larsson :)
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Oscar Soljamo »

Jag har lite eller ja ganska gamla foton från 80 talet, nästan alla matchprogram från allsvenska säsongen och framåt, inget jag ger bort men kan ju scanna in och fixa det på något sett till er när jag är hemma.
jag ska kanske köpa en ny tv och i så fall så skulle faktiskt ni kunna få den, men inget jag lovar men blir det så så kan ni nog få den :)

Men om det finns intresse för fotona, dom går att förstora en del samt matchprogramen så skulle jag kunna fixa ihop något när jag hinner :)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Urban Stahel »

Oscar Soljamo wrote:Jag har lite eller ja ganska gamla foton från 80 talet, nästan alla matchprogram från allsvenska säsongen och framåt, inget jag ger bort men kan ju scanna in och fixa det på något sett till er när jag är hemma.
jag ska kanske köpa en ny tv och i så fall så skulle faktiskt ni kunna få den, men inget jag lovar men blir det så så kan ni nog få den :)

Men om det finns intresse för fotona, dom går att förstora en del samt matchprogramen så skulle jag kunna fixa ihop något när jag hinner :)
Jag antar att du ger bort den gamla tv:n? :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote:
Oscar Soljamo wrote:Jag har lite eller ja ganska gamla foton från 80 talet, nästan alla matchprogram från allsvenska säsongen och framåt, inget jag ger bort men kan ju scanna in och fixa det på något sett till er när jag är hemma.
jag ska kanske köpa en ny tv och i så fall så skulle faktiskt ni kunna få den, men inget jag lovar men blir det så så kan ni nog få den :)

Men om det finns intresse för fotona, dom går att förstora en del samt matchprogramen så skulle jag kunna fixa ihop något när jag hinner :)
Jag antar att du ger bort den gamla tv:n? :D
Gör inget om han menar den nya ;)

Klart att det är intressant Oscar. TVN vi har nu är på 20 tum så det mesta som är större är bra.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Per-Erik Odh »

Rebellerna har ju funnits sedan 04. Det skulle vara vansinigt roligt att ha lagbilder från alla dessa säsonger. Har fått tag på 05/06, 06/07, 07/08, 08/09 och 14/15. Då kan ni själva räkna ut vilka som saknas. Är det någon som har någon av de saknade lagbilderna hör av er. Bättre att de hänger på väggarna i lokalen än ligger och samlar damm någon stans!
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Rebellernas klubblokal

Post by Oscar Soljamo »

Jag har några, fast dom sitter uppe på min vägg hemma ;) Men jag kan scanna in och skicka till er? Behöver i så fall bara en mail adress.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply