Supporterhockey Rebellerna

Här finner du information om Rebellernas anordnade supporterresor & aktiviteter. Du har även möjlighet att ragga medresenärer om du åker i egen bil. Men tänk på att det är både roligare och oftast billigare att vara medlem och följa med Rebellernas Hockeybuss
Post Reply
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Supporterhockey Rebellerna

Post by Oscar Soljamo »

Isen uppe på Billingen är nu öppen för säsongen. Ungefär samma öppettider som förra året.

Måndag-Fredag: 10-15
Söndag: 10-15

Men nytt för i år vad jag sett så är det öppet även på onsdag mellan 15-21.

http://www.skovdebandy.se/

Vore kul om man kunde köra något i år igen eller om man bara vill åka, spela match uppe på billingen. Det saknades ju kvällstider och nu finns det ju möjlighet
på onsdagar till 21.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Supporterhockey Rebellerna

Post by Oscar Soljamo »

Nu är isen lagd på billingen igen. Öppet nästan varje dag för almänheten. Så om någon vill köra lite eller om man kan få ihop ett gäng så vore det kul.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Supporterhockey Rebellerna

Post by Benny Wallin »

Håller med, jag är på framöver helt klart!
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Supporterhockey Rebellerna

Post by Stefan Larsson »

Dax att snöra på sig skridskorna igen. Förra matchen var i billingehov då vann vi 13-7 Vi har fått inbjudan till företagshockey lördagen den 27 /2 i Grästorp 6Lag anmälda just nu, vill du vara med så kontakta mig här eller fb eller mobil 0704857411 max 15 spelare +målvakt matcherna är 1*12 alla möter alla.
Efter matchen är det middag för 180 kr baconlindad fläskfilé potatis gratäng whisky sås smörslungade morötter sen kaffe o kaka o prisutdelning.Senaste 12/2 vill dom ha svar. jag vill klartecken från er som vill vara med senaste 10/2. priset är just nu 330kr person då får du medlem skapa i Rebellerna vara med på matcherna under dagen samt deras priser som vi självklart ska ta första på :-) så just nu 330 kr för anmälningsavgiften +180 kr för middag.
12 klara 3 intresserade

Målvakt Markus Svensson klar
1 William lockner Klar
2 Jonathan brunstedt Klar
3 Markus wäliranta Klar
4 Reine Larsson. Klar
5 Jesper soljamo klar
6 Oskar soljamo Klar
7 Benny wallin klar
8 Tobias Samuelsson klar
9 Gustav Dahlberg klar
10 Niklas Johansson klar
11 Joakim Sandberg klar
12 Shawn Glans klar
13 Niklas Johansson klar
14 Pontus bolde klar
15
Last edited by Stefan Larsson on 26 Feb 2016, 22:51, edited 13 times in total.
Simon Olsson
Reactions:
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2014, 11:27

Re: Supporterhockey Rebellerna

Post by Simon Olsson »

Stefan Larsson wrote:Dax att snöra på sig skridskorna igen. Förra matchen var i billingehov då vann vi 13-7 :D, Vi har fått inbjudan till företagshockey lördagen den 27 /2 i Grästorp o det är några lag med o då får det inte vara några licensspelare med i lagen anmälnings priset ligger på 2500/ antal spelare vill du vara med så kontakta mig här eller fb eller mobil 0704857411 max 15 spelare +målvakt matcherna är 1*12 alla möter alla efter matchen är det middag för 180 kr baconlindad fläskfilé potatis gratäng whisky sås smörslungade morötter sen kaffe o kaka o prisutdelning. Jag la ut på fb en förfrågan om vilka som vill vara med dessa har jag fått in än så länge som preliminärt anmälda inte bestämt sig, senaste 12/2 vill dom ha svar vill ha ett klartecken från alla som vill vara med helst 10/2.

Målvakt Johannes lövgren intresserad
1 Markus Svensson Klar
2 Pierre Svensson intresserad
3 Markus wäliranta Klar
4 Reine Larsson. Klar
5 Jesper soljamo intresserad
6 Oskar soljamo intresserad
7 Benny wallin vet om de
8 Tobias Samuelsson intresserad
9
10
11
12
13
14
15
Stefan, nu har du nog glömt en sak??
Ska laget spela i Rebellernas namn så skall det endast vara medlemmar i laget (det är beslutat på medlemsmöte).
Och avg på 2500kr är ingenting som varit uppe på något styrelsemöte, ska ni betala det ur egen ficka??
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Supporterhockey Rebellerna

Post by Stefan Larsson »

Betalning sker i egen ficka som alla andra år dom som är med o deltar. efter som det är bara jag som håller i detta så blir det så här. det börjar bra för några år sen alla ville vara med i Rebellerna supporter match men efter ett par år så faller alla bort (undan tag vissa) o hjälper till med det andra runt om i supporter hockey vilket jag tycker är jätte bra o trevligt, självklart vill jag att ni kommer tillbaka o snörar på er skridskorna igen skulle vara jätte kul ja vet att många vill vara med, händer inte mycket annars runt Rebellerna vad hände med brännboll, fotboll, grillning mm det försvinner men detta är tradition som är kvar o självklart tycker jag med att man ska vara medlem. Men ni vill inte eller ställer upp så vad ska jag göra, jag har inte fått något mail eller blivit inbjuden till något möte så jag vet inte vad som sägs å det har jag sagt många år nu. Detta har blivit supporter hockey mer eller mindre men kallar det endå för rebbelhockey det är det vi lever för o får uppmärksamhet för att åka runt på matcherna o säljer mat eller hjälper till på något sätt så tycker jag att detta är bra reklam för oss att ha kul med andra föreningar. Detta Med Rebellerna handlar om att ha kul vid sidan om gapande o skrikandes på matcherna, o träffas o umgås.en sak till jag har inte fått Röstat på den punkten, men.jsg ska lösa detta.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Supporterhockey Rebellerna

Post by Oscar Soljamo »

Nu sässong och isen är klar på Billingen. Den som vill spela lite, jag brukar själv dra upp några gånger i veckan när det finns tid.
Vore kul om man kunde få ihop något och spela match, söndagar brukar va bra där. (Hockeydag...spela själv först på förmoddagen och sen SIK match på hovet på eftermiddagen ;) )

http://www.skovdebandy.org/isbanan/week.php?
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply