2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Frejdigt! Fartfyllt! Fantasifullt! Propaganda i stora delar av matchen! 50-14 i skott säger det mesta. Ja, nog är denna inledning lovande alltid. :clap:
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by Jyrki Sarlomo »

Ser bra ut med två Skaraborgslag i topp ( o SIK överst , får gärna se så ut resten av säsongen)

1 Skövde IK
2 Mariestad bois HC
3 Borlänge HF
4 Lindlövens IF
5 Grums IK

Grym 1:a period av SIK !
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by peter johansson »

En riktigt bra match från SIK som borde varit 2-siffrigt frejdigt och fartfyllt mycket bra spel och mycket skott nu var det Kumla vi mötte men det förringar verkligen inte insatsen på något sätt samtliga femmor levererar tyckte det var extra kul med juniskedjan som var riktigt kul att se på :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

En riktigt bra match mot ett tyvärr mycket blekt Kumla. Segern kunde har varit 3 - 4 mål större om Skövde hade hållit uppe skärpan i hela matchen. :clap: :clap:
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Underbart Skövde IK :clap: :clap:

Går knappast att plocka ut en spelare utan att nämna den kolektiva laginsatsen är det som gör allt ikväll. Fanns det någon som gjorde någonting dåligt? Svaret är enkelt nej.

Helt underbart med sådan lagsamanhålning och glädje över hela gänget.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Så jäkla roligt att se en sådan spelglädje från samtliga spelare,där junior kedjan gick in och visade att dom kommer att konkurrera om mer speltid framöver!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 18 Sep 2019, 17:48
Per-Erik Odh wrote: 18 Sep 2019, 17:31 Ser line up på stats och det är en rokad på Planeby och Santesson.
Intressant! Och det hade varit kul att läsa vad du tycker om mina funderingar maa intervjun! Återkom åtminstone efter matchen! Är jag ute och far? Eller?
Jag vet inte om du är ute och far Göran. Det jag vet är att Hellas sade i intervjun att det var, tror jag, ett par tre detaljer han ville nöta in. Jag vet också att Hellas är väldigt noga på detaljnivå och då snackar jag typ hur man ska ställa skridskorna i en speciell situation och liknande. Stämmer mina funderingar så skulle det ju vara kanske tre sådana detaljer han vill nöta?
Men det kan ju lika gärna vara något sådant som kampen framför mål också även om jag personligen tror att det kanske mer handlar om en tjata och prata grej än en nöta grej. Å andra sidan är ju att tjata också ett sätt att nöta in. Det vet ju om inte annat vi som är begåvade med en äkta hälft ;)

Till matchen då. Jag tycker att Skövde i mångt och mycket spelade ren propagandahockey långa stunder. Tänker då offensivt. Rokaden på Planeby och Santesson kan ju ha varit till god hjälp? Det var för övrigt många som var jätteduktiga offensivt idag. Som Peter Johansson redan nämnt så var det en fröjd att se hur fjärde tog för sig.
Vilken dröm det måste ha varit för Planeby, som ju hade en match i matchen mot brorsan, att få göra 1-0 efter 46 sekunder. Planeby är ju en spjuver och jag kan tänka mig att det skickas några härliga gliringssms till broder Erik ikväll. Planeby var för övrigt en av de som gjorde det bra idag.
Thegel då, vilken spelare! Han var på humör idag och bjöd på mycket delikatesser och så som han spelade var det väl närmast ett under att han "bara" gjorde två mål. Sedan är det underbart att se hur sportslig den killen är också. Ta bara en sådan situation som när en Kumlaspelare trycker in honom i den egna målvakten och man ser att efter avblåsningen är det Kumlamålisens välmående som Thegel bryr sig om i första hand.
Frödelius saknades, någon som vet vad det kan ha varit?
Kumla då, ja de kan väl knappast hitta något att vara positiva över? I egen zon var de ju allt som oftast rundningsmärken helt utan struktur för inte kan väl Skövde vara så bra att de kan ha sådan lekstuga? Offensivt fick de ju några ströchanser och en del av dessa kom nog till i vad jag tror ett inte helt färdignött spelmoment.
Vi bjöds på ett riktigt bra efteRsnack av Rickard Dahl som pratade med Planeby och Brandhammar. Jag vet inte hur många som var kvar och lyssnade, kanske ett femtiotal? Men i mina ögon borde en sådan grej som efteRsnacket ändå räcka för att skapa trängsel i entrén.
Två omgångar spelade och naturligtvis är inte en tabell något att hänga upp sig vid så tidigt, men ändå. Det är svårt att inte vara nöjd med en serieledning.
Jo en sak till, Jesper Erlandsson är ju helt fantastisk med sin energi och skridskoåkning när den blixtrar till. Två mål i boxplay för SIK ikväll och som jag ser det var det helt och hållet Jespers uppoffrande arbete i fyra mot fem spelet som gav upphov till detta.

Tack för en härlig klang och jubelkväll Skövde IK!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-09-18 kl. 19:00 Skövde IK – Kumla HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Ja det var ju spel mot ett mål större delen av matchen! Riktigt bra match.

Intressant att så många av målen kommer vid spelvändningar, för när jag såg matchen så kändes det som att Skövde hade tryck och chanser mest hela tiden, men om man kollar highlightsen så börjar sekvensen vid 6 av 8 mål i Skövdes zon.
Post Reply