2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Admin »

2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=147196
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=147292
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Jyrki Sarlomo »

Hoppas att grabbarna glömmer den smått pinsamma förlusten mot Surahammar och går ut mot Linden med vilja o kämpar ordentligt utan att ta onödiga utvisningar imorgon o tar hem 3 poäng .
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Göran Strid »

Med rubriken "Åter en snöplig förlust", skriver Eskilstuna Linden på sin hemsida efter senaste matchen och förlusten mot Lindlöven med 2-6:

"I mitten av tredje perioden kvitterar vi till 2-2 och äger spelet och kort därefter har vi en ribbträff och ytterligare en puck som dansar på mållinjen men det vill sig inte. Med dryga två minuter kvar slarvar vi återigen så Lindlöven kan vända spelet och kontra in 3-2, sedan lyfter vi målvakten för kvittering men som det ofta sker är att gästerna kan sätta hela två puckar i öppen kasse samt en i powerplay sista minuterna. Det vi tar med oss är vårat spel i slutet av matchen om man bortser från sista tre då vi rasar samman fullständigt".

Den andra snöpliga förlusten (3-1) mot Grums hade nästan samma händelseförlopp med en jämn match, dvs man föll i slutet efter att ha tagit ut målvakten.

Alltså, man skall nog inte bara granska till exempel senaste resultatet målmässigt, när man funderar på vilket motstånd som väntar i kvällens match.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Håller med dig Göran och det straffar sig om man underskattar en motståndare.
Jag vet att Hellas inte underskattar motståndet och killarna i laget behöver bara gå till senaste matchen för att påminna sig själva om det. Jag tror inte att vi förlorar och om vi ändå gör det kommer det nog inte bero på underskattning utan att motståndet var bättre.
Vi har förresten en historisk händelse att se fram emot ikväll. Det är nämligen så att på A-lagsnivå har Skövde IK och Eskilstuna Linden Hockey aldrig mötts. Någon kommer troligtvis bli en historisk första målskytt mot Linden och jag tror att det mycket väl kan bli Dahne som är tillbaks och spelsugen så det värker :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Göran Strid »

Kul med udda händelsen om första mötet och lika kul med Dahné!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag är lite extra nyfiken på matchen ikväll och det är jag därför att laget åkte på en riktig smällkaramell mot Surahammar. Mitt tips om att det nog behövdes 12 poäng i de fyra första matcherna för att ha en chans till topp fem har spruckit, för sedan möter man de fem övriga kandidaterna på rad efter kvällens match!

Nu kan man bara få ihop nio poäng efter kvällens match, som absolut måste vinnas om inte uppförsbacken skall bli alltför tung.

Hur hanterar man nu en nykomling som uppenbarligen gjort matcher spelmässigt betydligt bättre än vad siffrorna visar? Till att börja med sätta chanserna, när de kommer. Det var närmast gåtfullt hur notoriska målgörare kunde missa öppna chanser på rad i matchen mot Surahammar och det duger inte! Sedan måste man sätta åtminstone de enkla passen och inte spela med att permanent stresspåslag, när det inte går som man tänkt och glömma allt vad man tränat in under under ispassen. Sedan tror jag det skulle vara väldigt bra att dämpa tempot en smula och spela mer med tanke och ta efter vad Strömberg visade i söndags och vad Gråhns säkert kommer visa ikväll. Och sedan det där med onödiga utvisningar, det vill vi inte se!

Till sist, checka högt med lite tanke och ta inte efter Oskarshamn i allt...!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 25 Sep 2019, 13:42 Jag är lite extra nyfiken på matchen ikväll och det är jag därför att laget åkte på en riktig smällkaramell mot Surahammar. Mitt tips om att det nog behövdes 12 poäng i de fyra första matcherna för att ha en chans till topp fem har spruckit, för sedan möter man de fem övriga kandidaterna på rad efter kvällens match!

Nu kan man bara få ihop nio poäng efter kvällens match, som absolut måste vinnas om inte uppförsbacken skall bli alltför tung.

Hur hanterar man nu en nykomling som uppenbarligen gjort matcher spelmässigt betydligt bättre än vad siffrorna visar? Till att börja med sätta chanserna, när de kommer. Det var närmast gåtfullt hur notoriska målgörare kunde missa öppna chanser på rad i matchen mot Surahammar och det duger inte! Sedan måste man sätta åtminstone de enkla passen och inte spela med att permanent stresspåslag, när det inte går som man tänkt och glömma allt vad man tränat in under under ispassen. Sedan tror jag det skulle vara väldigt bra att dämpa tempot en smula och spela mer med tanke och ta efter vad Strömberg visade i söndags och vad Gråhns säkert kommer visa ikväll. Och sedan det där med onödiga utvisningar, det vill vi inte se!

Till sist, checka högt med lite tanke och ta inte efter Oskarshamn i allt...!
Göran!!
Bara att hålla med om vad du skriver!!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Vad i helvete håller dom på med?! Hur kan man ÅTERIGEN gå ut och visa hur mycket bättre än motståndarna man är, för att sedan bara tappa allt spel efter första perioden?

Skämmes..
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Göran Strid »

Det är högst motiverat att vara ordentligt besviken. Spelet som visades upp ikväll motsvarar ett på sin höjd mittenlag lag i ettan. Inte ett dugg mer. Jag med flera undrar nog vad man pysslat med under alla ispass, när inte ens hockeyns fundamenta finns där? Det blir inget spel i allettan, som det nu ser ut. Sedan måste man gratulera nykomlingen till segern. Bra gjort och tre pinnar skall de inte skämmas för.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Spelet försvann helt och hållet efter man tog ledningen 2 - 0 och kom aldrig åter. Med detta spel som man hade idag så får man försöka undvika att hamna i botten av serien. För allettan kan man glömma helt och hållet. Sen undrar man egentligen vad man gör i båset. Man borde ha tagit timeouten direkt efter Lindens 1:a mål. För då var spelet under isen från Skövdes sida.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tredje matchen på raken där vi tar ledningen på mindre än en minut. Tredje matchen på raken som vi tar ledningen med 2-0. Att man börjar så gör man inte om man inte är påslagna från start. Vad är det som händer sedan? Den som kan förklara det är värd ett pris. Så mycket dåligt som man ser i period två och tre.
Bäst på plan var Hugo och Henriksson.
Bryt ihop och kom igen!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Ja inte sjutton kan vi klandra våra målis,får man ingen hjälp av utespelarna blir det mål tillslut!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 25 Sep 2019, 20:51 Spelet försvann helt och hållet efter man tog ledningen 2 - 0 och kom aldrig åter........ Sen undrar man egentligen vad man gör i båset. Man borde ha tagit timeouten direkt efter Lindens 1:a mål. För då var spelet under isen från Skövdes sida.
Det undrar jag också. Svårt att se detaljerna, men nog såg det förvånansvärt passivt ut i båset? Jag tycker att denna förlust - och den förra? - får coachen ta på sig.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 25 Sep 2019, 21:44
Gunwaldh Johansson wrote: 25 Sep 2019, 20:51 Spelet försvann helt och hållet efter man tog ledningen 2 - 0 och kom aldrig åter........ Sen undrar man egentligen vad man gör i båset. Man borde ha tagit timeouten direkt efter Lindens 1:a mål. För då var spelet under isen från Skövdes sida.
Det undrar jag också. Svårt att se detaljerna, men nog såg det förvånansvärt passivt ut i båset? Jag tycker att denna förlust - och den förra? - får coachen ta på sig.
Kan bara hålla med dig Göran!!
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Göran Strid wrote: 25 Sep 2019, 21:44
Gunwaldh Johansson wrote: 25 Sep 2019, 20:51 Spelet försvann helt och hållet efter man tog ledningen 2 - 0 och kom aldrig åter........ Sen undrar man egentligen vad man gör i båset. Man borde ha tagit timeouten direkt efter Lindens 1:a mål. För då var spelet under isen från Skövdes sida.
Det undrar jag också. Svårt att se detaljerna, men nog såg det förvånansvärt passivt ut i båset? Jag tycker att denna förlust - och den förra? - får coachen ta på sig.
Det var flera på läktaren som använde dom orden om båset och vart coachningen finns?
Inget ont om Johan från min sida men han kanske behöver en assisterande tränare med rutin för att hjälpa till i coachningen och att J20 har ett lag med sin coach???
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Post Reply