2019-01-03 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-01-03 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by peter johansson »

Härligt med en ny seger ;) :) och gott att läsa att det är stabilt och då mot ett topptippat Arboga ;) var ett tag sedan jag var och kollade på en match dels på grund av resultaten (medgångssupporter!?!?!?) ) haha javisst ;) ;) men även på grund av jobbet men nästa match då ska jag vara på plats iaf ;) ;) fortsätt nu på den inslagna vägen med ENKELT OCH VÄGVINNANDE SPEL så kan det bli ett kul avslut på denna säsongen fram i genom ska ni se ;) ;) :D :D

Ps hur har den inlånade backen Geyzon sett ut de matcher han spelat ??? och är det någon som hört om han fortsätter eller något annat alternativ ?! Ds
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2019-01-03 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Simon Henriksson »

Nu har jag tyvärr inte sett så många matcher i år då jag bor på annan ort, men det var utan tvekan den bästa matchen jag sett denna säsong. Thilander måste spelat en bit över 30 minuter, en gigant i försvaret och skapar oreda framåt med sitt vassa skott. Stenhårda förstapass, rakt på bladet dessutom. Hör definitivt hemma i HA, kul att han väljer två år i Skövde.

Jag vet inte vad ni tycker, eller om det har tagits upp tidigare, men igår var det första gången jag stod bakom spelarbåsen vid plexiglaset. Står vanligtvis i kurvan, men måste säga att det är ett otroligt nedköp, sikten har försämrats markant tycker jag. Det var svårt att se i djupled och man fick vrida på huvudet som om man vore på tennis då plåten som höll uppe plexiglaset var i vägen.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-01-03 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote: 04 Jan 2019, 01:02
Per-Erik Odh wrote: 04 Jan 2019, 00:18 Vad var det förresten med Tom Lundgren idag?
Tom är sjuk, feber tror jag, fattade det som att det kommit ganska hastigt varför det säkert inte fångades upp i "inför".

Kan bara instämma med vad ni skriver här, en grymt stabil insats av SIK utan några egentliga dippar, och man utstrålar en härlig energi och spelglädje! Kändes som att alla formationer kunde hota framåt idag, och samtidigt spelade man smart i egen zon och Hugo gjorde exakt vad han kunde och lite till.

Thilander ja, vilken match han gör! :clap: Han dubblerade hela matchen (i Toms frånfälle) och gjorde det med den äran, där framför allt andra perioden är bland det värsta (bästa!) jag sett av en back i Billingehov. Inte ett fel-beslut, ett fantastiskt lugn med pucken, smarta passningar och en gigant i närkampsspelet. Känns riktigt gott att ha honom signad på två år till!

Ja jag vet att det är mot Arboga, och jag vet att det är i vårserien, men detta var en riktigt jäkla bra insats. Fortsätt så! :)
Jag har varit inne på det tidigare här på forumet, toppspelare SKA spela mycket, kolla på hur NHL lagen hanterar sina stjärnspelare, de bästa backarna spelar ofta upp mot 30 min per match (Erik Karlsson, Hedman, Burns osv.) Och forwards gärna 23-25 min. För er som kommer ihåg hur det såg ut senast i World Cup för ett par år sedan så var Erik Karlsson mycket sämre när han inte fick spela samma minuter som han är van vid. Därav mina tidigare inlägg om att vi värvar in för mycket bredd år efter år, sikta på 2 bra kedjor och 4 bra backar, fyll på med någon enstaka bredd och sen låt J20 spelare komma upp och spela något/några enstaka byten per match som avlastning, om det behövs och när matchen är "klar".
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-01-03 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 04 Jan 2019, 14:03 Jag har varit inne på det tidigare här på forumet, toppspelare SKA spela mycket, kolla på hur NHL lagen hanterar sina stjärnspelare, de bästa backarna spelar ofta upp mot 30 min per match (Erik Karlsson, Hedman, Burns osv.) Och forwards gärna 23-25 min. För er som kommer ihåg hur det såg ut senast i World Cup för ett par år sedan så var Erik Karlsson mycket sämre när han inte fick spela samma minuter som han är van vid. Därav mina tidigare inlägg om att vi värvar in för mycket bredd år efter år, sikta på 2 bra kedjor och 4 bra backar, fyll på med någon enstaka bredd och sen låt J20 spelare komma upp och spela något/några enstaka byten per match som avlastning, om det behövs och när matchen är "klar".
Och inte bara att låta bra spelare för matchen spela mycket. I NHL drar man sig inte för att blanda friskt bland femmorna och låta till exempel de fem hetaste spelarna spela i samma femma på slutet. Finns möjligen i hake i detta på denna tredje-nivå och det är givetvis en fråga om skicklighet och att kunna från den ena minuten till den andra plötsligt spela med fyra andra?
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-01-03 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

peter johansson wrote: 04 Jan 2019, 07:39 Ps hur har den inlånade backen Geyzon sett ut de matcher han spelat ??? och är det någon som hört om han fortsätter eller något annat alternativ ?! Ds
Jag tycker att han spelade riktigt bra.. gjorde absolut inte bort sig mot arboga..
Post Reply