2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Håkan Peterson »

Det ska bli spännande att se seriens två poängkungar Victor Wänghult och Oliver Östergren.
Neutralisera den femman och vi har alla chanser att hänga på i toppen.

Någon som vet skadeläget och om Thegel kommer med?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Det ska bli roligt att se hur Skövde spelar mot Wänghult idag,sist fick dom ju honom helt ur balans!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Nu är de väl ändå kört om playoff?? Många andra matcher måste ju gå Skövdes fördel.. Samtidigt måste Skövde vinna alla matcher.. Blir inte lätt..
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ikväll är det inte kul att hålla på div 1 lagen i Skaraborg.....ni var ju åtminstånde nära!
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Kumla tar till vara sina chanser klart bättre än Skövde och vinner rättvist matchen. Nu ska det till väldigt mycket om Skövde ska ha någon chans alls till play-off spel. Wänghult var en av dom ledande spelarna i Kumla.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ja som några andra redan skrivit, nu krävs det många bra prestationer, en del medstuds och andra resultat som går vår väg om det skall bli play off. Men att ge upp, aldrig!

Tycker att första perioden känns lite jämnt skägg och det kunde lika gärna varit lika eller Skövdeledning.

I andra är det ren hönsgård ett tag innan tränarna tar en riktigt tidig time out. Bra gjort. Jag tycker Skövde fortsatt känns lite röriga och ibland även naiva i sitt försvarsspel i försvaret. Men samtidigt skapar de faktiskt en hel del chanser och ett antal av dessa chanser är ju också högoktaniga så även om Kumla gör tre mål framåt borde vi nog ha kunnat göra lika många de två första perioderna. Vad säger man om Henrikssons pååkning av Kumlas målvakt då? Jag vet att hade det varit det omvända så hade vi åtminstone varit sjuhundra personer på hovet som högljutt krävt ett huvud på ett fat.

I tredje perioden är det dock nyss nämde Henriksson som gör en kanonprestation som ligger bakom Lukas Johanssons mål som är startskottet på vår fantastiska vändning. Thegels suveräna soloprestation ger 2-3 och när sedan Nyman får hänga 3-3 känns det ju helt plötsligt riktigt bra. Nu skulle nog inte det målet vara godkänt som jag ser det för det var en handpass innan men det var härligt krig innan kvitteringen. Jag fick i vilket fall segervibbar där och trodde på ett fjärde Skövdemål under ordinarie tid. Nu blev det tyvärr det omvända och det kändes oerhört onödigt att släppa alla tre poäng när man i slutet krigat till sig kvitteringen.

Vi syns på onsdag och då är det väl ändå dags för en hemmaseger!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 03 Feb 2019, 20:50 Ja som några andra redan skrivit, nu krävs det många bra prestationer, en del medstuds och andra resultat som går vår väg om det skall bli play off. Men att ge upp, aldrig!

Tycker att första perioden känns lite jämnt skägg och det kunde lika gärna varit lika eller Skövdeledning.

I andra är det ren hönsgård ett tag innan tränarna tar en riktigt tidig time out. Bra gjort. Jag tycker Skövde fortsatt känns lite röriga och ibland även naiva i sitt försvarsspel i försvaret. Men samtidigt skapar de faktiskt en hel del chanser och ett antal av dessa chanser är ju också högoktaniga så även om Kumla gör tre mål framåt borde vi nog ha kunnat göra lika många de två första perioderna. Vad säger man om Henrikssons pååkning av Kumlas målvakt då? Jag vet att hade det varit det omvända så hade vi åtminstone varit sjuhundra personer på hovet som högljutt krävt ett huvud på ett fat.

I tredje perioden är det dock nyss nämde Henriksson som gör en kanonprestation som ligger bakom Lukas Johanssons mål som är startskottet på vår fantastiska vändning. Thegels suveräna soloprestation ger 2-3 och när sedan Nyman får hänga 3-3 känns det ju helt plötsligt riktigt bra. Nu skulle nog inte det målet vara godkänt som jag ser det för det var en handpass innan men det var härligt krig innan kvitteringen. Jag fick i vilket fall segervibbar där och trodde på ett fjärde Skövdemål under ordinarie tid. Nu blev det tyvärr det omvända och det kändes oerhört onödigt att släppa alla tre poäng när man i slutet krigat till sig kvitteringen.

Vi syns på onsdag och då är det väl ändå dags för en hemmaseger!
Håller inte med dig om att första var jämn, tyckte Kumla var lite bättre och lite vassare i allt de gjorde i första, även i andra. I 3e försöker de väl stänga matchen antar jag men det lyckas de inte med utan Skövde tar över mer och mer.

Angående Henriksson så hade jag inte klagat över ett matchstraff där, det är inte enbart hans fel då han och backen "håller" i varandra lite, men han försöker inte undvika kollisionen.

Angående 3-3 målet så är det inget handpass (efter att ha sett highlightsen!) så det godkändes helt riktigt!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 03 Feb 2019, 21:33 ......
......
Angående 3-3 målet så är det inget handpass (efter att ha sett highlightsen!) så det godkändes helt riktigt!
Titta på Axel som ligger ner en gång till. Jag ser det som en handpass. Är det inte så att han med en armrörelse får ut pucken som går till Thegels klubba? Men nu spelar det ju inte någon roll eftersom målet i och med Kumlas slutreplik bara har akademisk betydelse. Däremot kan vi väl vara överens om att det skulle vara en tvåa i momentet innan där Abrahamsson blir hårt tagen bakifrån och med facit i hand så kanske det varit bättre för Skövdes del?

Stjern Svensson gör förresten mycket bra saker i matchen om man nu skall ta fram något positivt. Synd bara att han inte var center istället så Thegel fick spela som vinge där han är som bäst.
Har för mig att Svensson gjorde det riktigt bra när han var hos oss i fjol?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 03 Feb 2019, 22:42
Marcus Lundgren wrote: 03 Feb 2019, 21:33 ......
......
Angående 3-3 målet så är det inget handpass (efter att ha sett highlightsen!) så det godkändes helt riktigt!
Titta på Axel som ligger ner en gång till. Jag ser det som en handpass. Är det inte så att han med en armrörelse får ut pucken som går till Thegels klubba? Men nu spelar det ju inte någon roll eftersom målet i och med Kumlas slutreplik bara har akademisk betydelse. Däremot kan vi väl vara överens om att det skulle vara en tvåa i momentet innan där Abrahamsson blir hårt tagen bakifrån och med facit i hand så kanske det varit bättre för Skövdes del?

Stjern Svensson gör förresten mycket bra saker i matchen om man nu skall ta fram något positivt. Synd bara att han inte var center istället så Thegel fick spela som vinge där han är som bäst.
Har för mig att Svensson gjorde det riktigt bra när han var hos oss i fjol?
Jo han gräver nog fram den, men den tar sedan på hans klubba precis innan den når fram till Thegel och därmed är det korrekt att godkänna målet :)

Jag håller med dig angående Svensson, spela honom som C och kör med Thegel på vingen, där är han KUNG!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Svensson är helt klart en jäkligt bra spelare,där hoppas jag att sportgruppen jobbar hårt för att han spelar i SIK nästa säsong!
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Richard Augustsson »

Urban Stahel wrote: 04 Feb 2019, 00:22 Svensson är helt klart en jäkligt bra spelare,där hoppas jag att sportgruppen jobbar hårt för att han spelar i SIK nästa säsong!
Nån som vet varför inte Frödelius och Back inte var med i matchen??
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-02-03 16:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Richard Augustsson wrote: 05 Feb 2019, 11:19
Urban Stahel wrote: 04 Feb 2019, 00:22 Svensson är helt klart en jäkligt bra spelare,där hoppas jag att sportgruppen jobbar hårt för att han spelar i SIK nästa säsong!
Nån som vet varför inte Frödelius och Back inte var med i matchen??
Back var avstängd efter matchstraffet mot Forshaga.
Post Reply