2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det blir ett åderlåtet Skövde IK som åker ut på isen idag :(
Glöm inte bort att komma i tid till klockan 16 så ni inte missar prisandet av årets spelare :D
Undrar om spelaren är med på isen :?
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Sista hemmamatchen för säsongen. Hoppas bara på en riktigt snygg avslutning.

Glöm inte heller av att innan matchstart så delas priset till årets bästa spelare ut av Rebellerna. Det finns ju en liten sporre att komma dit och se.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Tycker de fruktansvärt synd att en spelare som blir huvudtacklad och ligger på isen i flera minuter, spelar bytet efter.. Solklar filmning? Eller är de verkligen efterblivna tränare i båset?
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Välförtjänt matchenslirare idag.. Hugo var grymt bra.. 😀

Och grattis till årets spelare.. 😀
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Är det någon som vet var Thilander var?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Inget ont om Hugo, men om inte Thegel har bevisat i år att han är vår bäste och viktigaste spelare så vet jag inte vad...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Göran Strid »

Att inte Thegel blev vald är ett underbetyg åt dem som röstat. Han har varit i en klass för sig och på en helt annan nivå än övriga. :shock:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Idag var det verkligen kattens lek med råttan och naturligtvis en helt rättvis seger för bortalaget.

Jag skulle vilja se tacklingen i repris?

Tråkigt att Tång skämde ut sig :(
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 17 Feb 2019, 19:38 Att inte Thegel blev vald är ett underbetyg åt dem som röstat. Han har varit i en klass för sig och på en helt annan nivå än övriga. :shock:
Eller ett underbetyg åt dem som inte röstat....
Jag tror det var sex rösters skillnad mellan Hugo och Thegel.
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote: 17 Feb 2019, 19:48 Idag var det verkligen kattens lek med råttan och naturligtvis en helt rättvis seger för bortalaget.

Jag skulle vilja se tacklingen i repris?

Tråkigt att Tång skämde ut sig :(
Jag har vevat tacklingen fram och tillbaka flera gånger om nu, och jag står fast vid min åsikt om att det är en axel mot axel som Thelander sätter in. Skogland får i situationen en kraftig rotationsrörelse på hela kroppen, vilket jag tycker talar emot att den tar i huvudet. Det är också rotationsrörelsen som gör att han landar rätt illa i isen och det hela ser rätt otäckt ut, men själva kontakten i sig ser schysst ut. Sen vet jag inte hur man väger in i beslutet att den är blindside, Thelander kommer in i situationen vinkelrätt mot Skoglands åkriktning, men summa summarum kan jag inte heller så här i efterhand sälla mig till att det rättfärdigar en Match penalty. Möjligtvis 2 min charging om man bedömer att Thelander tar mer än tre skär.

Gällande Tång ja, är grymt besviken på hans agerande! Vi lyfte upp honom som en profil på förhand, som en spelare vi uppskattade för sin grit och tuffhet när han var i klubben. Allt det där är raderat nu! Vi hade en rätt lugn match på kommentatorshyllan annars, men här gick det verkligen inte att hålla igen. Att en spelare som tidigare representerat klubben beter sig på ett sånt sätt mot sin gamla hemmapublik är verkligen anskrämligt dåligt. För er som inte sett situationen så höll han under en längre tid upp handen mot örat efter sitt andra mål, en hånfull gest som renderade två minuter på botbänken. När han sen åker mot utvisningsbåset vrider han upp långfingret mot publiken, och avslutar det hela med att slå klubban i plexiglaset.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Rickard Dahl wrote: 17 Feb 2019, 22:06
Per-Erik Odh wrote: 17 Feb 2019, 19:48 Idag var det verkligen kattens lek med råttan och naturligtvis en helt rättvis seger för bortalaget.

Jag skulle vilja se tacklingen i repris?

Tråkigt att Tång skämde ut sig :(
Jag har vevat tacklingen fram och tillbaka flera gånger om nu, och jag står fast vid min åsikt om att det är en axel mot axel som Thelander sätter in. Skogland får i situationen en kraftig rotationsrörelse på hela kroppen, vilket jag tycker talar emot att den tar i huvudet. Det är också rotationsrörelsen som gör att han landar rätt illa i isen och det hela ser rätt otäckt ut, men själva kontakten i sig ser schysst ut. Sen vet jag inte hur man väger in i beslutet att den är blindside, Thelander kommer in i situationen vinkelrätt mot Skoglands åkriktning, men summa summarum kan jag inte heller så här i efterhand sälla mig till att det rättfärdigar en Match penalty. Möjligtvis 2 min charging om man bedömer att Thelander tar mer än tre skär.

Gällande Tång ja, är grymt besviken på hans agerande! Vi lyfte upp honom som en profil på förhand, som en spelare vi uppskattade för sin grit och tuffhet när han var i klubben. Allt det där är raderat nu! Vi hade en rätt lugn match på kommentatorshyllan annars, men här gick det verkligen inte att hålla igen. Att en spelare som tidigare representerat klubben beter sig på ett sånt sätt mot sin gamla hemmapublik är verkligen anskrämligt dåligt. För er som inte sett situationen så höll han under en längre tid upp handen mot örat efter sitt andra mål, en hånfull gest som renderade två minuter på botbänken. När han sen åker mot utvisningsbåset vrider han upp långfingret mot publiken, och avslutar det hela med att slå klubban i plexiglaset.
Låter som han fick höra en del från publiken (troligen i kurvan)...kanske redan under uppvärmningen ? 🙄
Silly season is just another season!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote: 17 Feb 2019, 22:00
Göran Strid wrote: 17 Feb 2019, 19:38 Att inte Thegel blev vald är ett underbetyg åt dem som röstat. Han har varit i en klass för sig och på en helt annan nivå än övriga. :shock:
Eller ett underbetyg åt dem som inte röstat....
Jag tror det var sex rösters skillnad mellan Hugo och Thegel.
Det var den jämnaste röstningen på länge som sagt. 8 röster skilde mellan Fagerblom på 1a och Thegell på andra plats. Nyman var 3 a inte långt där efter heller.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Varför skyller du på kruvan Niklas? Vi säger aldrig något dumt där vet inte vart folk har fått de ifrån?
Enda gången vi regerade var på filmingen som nummer 92 gjorde..

Och de vad Tång gjorde tänkte ingen på förrens han fick utvisning..
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-02-17 16:00 Skövde IK - Forshaga IF Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Domaren är på andra sidan plan och dömer huvudtackling utan att ens se situationen.. Har frågar inte ens linjedomaren hur han såg på situationen.. han är säker på sin sak.. från min plast såg de ut att vara en schysst tackling och domaren stod runt 10 meter närmare.. även på highlightsen så ser man han träffen är på kroppen.. Thelander är en stor kille så behöver inte ens ta i.. 2 minuter kan jag köpa men match för de är riktigt hårt.. sen så spelar 92 i bytet efter vilket är ett hån mot hela hockeysverige..
Post Reply