2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Vad man längtar efter den där matchen då allting bara stämmar. Låt detta vara en sådan.
Kom igen nu SIKen. Kunde vi ta en poäng borta mot Tranås är det väl inte för mycket begärt att ta tre hemma? :clap: :clap: :clap:
/Perka
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by robin lillienberg »

O det var den matchen oxå körd 0-2 redan..
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by robin lillienberg »

Härligt och ha fel ibland nu har SIK vänt matchen 3-2
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jösses det här såg man inte komma när det stog 0-2 på telefonen så tidigt!
Grattis och tack för att vi kom lite närmare Tranås!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Så underbart jävla härligt, den behövde vi :D

0-1, ge ett sådant läge till Blomberg gör man inte ostraffat. 2-3 meter från mål med pucken på bladet och ingen Skövdespelare närmre än fem meter, då smäller det när en sådan spelar får pucken. Blomberg tyckte nog för övrigt att det var kul att vara tillbaka i Billingehov. Det syntes på hur han hälsade på Skövdespelarna efter matchen och han var även uppe på läktaren och pratade med folk efter matchen. Det är en sympatisk kille.

0-2 som Tranås gör i numerärt underläge skall ju naturligtvis inte få hända och så långt tyckte jag motståndarna styrde och ställde lite som de ville. Men efter 0-2 kändes det lite som att Skövdespelarna tyckte att nu får det faan i mig vara nog. Andra halvan av första var det bättre.

Sedan kom då inledningen av andra. Jag tänker att Tranås räknat hem tre poäng redan samtidigt som Skövdespelarna bestämt sig för att göra match av detta igen. Det är några härliga minuter där allting bara funkar vilket ger oss tre snabba mål. Enligt mig var det Frödelius tackling som startade det hela och gud viken härlig spelare han är när han gör det han är riktigt bra på, nämligen suga energi ur motståndarna och ge energi till medspelarna.

Efter Skövdes snabba återhämtning tycker jag att det är väldigt mycket kriga. Tranås får ju ta ledning med 3-4 men på något sätt kändes det hela tiden som att Skövde kommer kvittera.
Jag tycker det är lite illa att inte SIK klarar av att avgöra i förlängningen trots två numerära överlägen. I ett sådant läge och spel fyra mot tre måste man kunna avgöra. När det sedan blev straffar kändes det som att det skulle gynna Tranås. Men tji där utan det gjorde ju Skövde förbannat bra och kul för Fagerblom att han fick bli matchhjälte.

Det var första gången för säsongen jag var uppe på VIPen och handla öl. Nu lär jag inte våga något annat nästa hemmamatch :mrgreen:

Nu tar vi Arboga av bara farten här i helgen :!:

Planeby gick förbi oss nere vid spelaringången efter introt. Jag skulle ge honom en uppmuntrande klapp men det bar sig inte bättre än att den hamna på ändan på honom. Läser du det här Planeby så ursäkta mig :oops:

Härligt gäng från P4 förresten som ställde sig hos oss i klacken. De vill jag se mer av för är det något vi behöver i klacken så är det friskt blod! :thumbup:

Oscar Forsmark ole ole
Han är gjord utav sten
Han är våran kapten
Osvar Forsmark ole ole


Btw, Thilander var riktigt bra även om han kanske inte hade alla marginaler på sin sida i dagens match. Han kommer vara ofantligt viktig framöver.
#15 i Tranås imponerade på mig med mycket välplacerade skott.

Det var väl inte så svårt det här. Skål o hej :ugeek:
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Har länge denna säsongen tänkt skriva ett längre inlägg och efter kvällens match känns det som rätt läge att göra detta.

Man har ju varit inställd på en tuff säsong redan från start. Kan också villigt erkäna att man också ikväll först funderade på att åka direkt hem efter att ha varit uppe sedan kl 5 i morse och pendlingen till Borås med jobbet och att soår år m vanligt komma först till andra perioden. Men sedan när man kliver av på Resecentrum hemma i Skövde så..

-Nä vad FAN Skövde IK är Skövde IK och Billigehov är närmast hem efter nästan 30 år som supporter. Detta ångrar man inte för en sekund nu med facit i hand at man ändå tog sig till Hovet.

Laget har många gånger varit med bra i många matcher hela säsongen och visat att man väll kan hänga med top lagen men det lila extra för att knyta i hop stämer inte alltid och ibland rasar det. Idag var det verkligen in i kaklet. Så väll på is som på läktaren (Extra stort tack till de okända nya personerna som kom och hjälpte oss i stötningen) Ni är mera än välkommna tillbaka.

Ja det har varit mottigt denna säsong!! Inget som man förnekar. Både för Skövde IK och Rebellerna men ikväll undrar jag ta mig fan om inte båda parter gjorde sin bästa insats för hela säsongen, Lev för ditt lag i med och motgång. I synerhet i MOTGÅNG mera än någonsin som du SKA visa vilken riktig supporter du är.

Personligen så ger jag sjuton i (Inget önsketänk eller något som man vill) men OM Skövde IK ramlar ner i tvåan eller tom trean. Jag vet vart jag står och det är med laget jag älskat och följt i drygt 30 år och kommer följa 30 år till så länge hälsan tillåter.

Trots motgångar ikväll så visas det att Skövde IK och Rebellerna i allra högsta grad lever. Slutligen skål med en seger öl och slutar aldrig älska SIK!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2018-11-28 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde får tacka och buga för segern. För matchen var ingen höjdare. Knappast målvakternas match. Kändes nästan som att Tranås trodde att matchen var vunnen efter 1:a perioden. Såg lite ut som man gick ut och åkte på en skridsko i början av andra. Hade dom fortsatt att åka skridsko som i 1:a som hade denna match kunnat slutat riktigt illa för Skövde. Men som tur så gjorde den inte det.
Post Reply