2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Jyrki Sarlomo »

Div. 2 nästa säsong? kan inte bli sämre än detta
Last edited by Jyrki Sarlomo on 21 Nov 2018, 20:55, edited 1 time in total.
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Jyrki Sarlomo »

Förlust här,så har bois fått en ny supporter,orkar fan inte med detta längre!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Marcus Lundgren »

Usch... Vi klarar inte ens av att få till någon som helst press i slutet mot SURAHAMMAR. Ja.. Vi ska vara väldigt glada om vi inte behöver kvala oss kvar i år..
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Gunwaldh Johansson »

Riktigt bottennapp ikväll. Surahammar har tagit 4 av 6 poäng av Skövde :twisted: :twisted: :twisted:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Per-Erik Odh »

Jag försöker alltid att hitta något positivt men idag finns det ta mig faan inget. Det här är urdålig :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
/Perka
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Jyrki Sarlomo »

Tack och adjö,från mig som SIK supporter,jag orkar inte med skiten längre,har varit så jävla stolt över SIK som alltid har krigat tidigare säsonger, men nu får det fan vara nog för sämre kan det inte bli!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Göran Strid »

Jag har helt ärligt inte sett Skövde spela så här illa. Tekniskt undermåligt, avsaknad av struktur och en slags desperat vilja att kompensera det hela med att åka skridskor så fort det går, utan att riktigt veta vad man då skall hitta på. Det är riktigt illa och det finns skäl att vara orolig på allvar inför vårserien. Som det nu ser ur blir det i första hand att försöka undvika negativt kval och hänga kvar i ettan, men då måste spelet till att börja med bli bättre. Mycket bättre. Jo, så illa är det.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Gunwaldh Johansson »

Jag tror att Skövde måste återgå till sitt gamla spelsystem för detta fungerar inte alls tyvärr. Frågan är om det kommer någon publik alls om det fortsätter så här dåligt.
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Håkan Peterson »

Det är nu SIK behöver sina supportar. Att det går i vågor är inget ovanligt eller ens konstigt.
Det finns en långsiktighet i tränarens huvud och jag tycker han ska få bevisa den.

Hoppas han (tränaren) vågar bänkat ett antal spelare och lyfta in juniorer. Finns inget att förlora utan bara möjligheter. Det blir mer energi och de som blir bänkade får sig en tanke.

Inför vårserie gäller ett tryggt försvar och tålamod med spelet i anfallszon.

Jepp - så är det!
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by robin lillienberg »

Nästa Match mot Tranås lär de bli storstryk om det ser ut som det gjort. Och publiksiffran lär var dålig. Inte mycket som går SIK väg denna säsongen. Bara hoppas att dom krigar resterande matcher o plockar mer poäng annars ligger kvalserien neråt väldigt nära....
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Per-Erik Odh »

0-1: Vi spelar ett skapligt pp.
1-1: Känns som att när vi krigar i sarghörnen är det mycket vi förlorar. Sura gör det bra och får loss pucken och passar direkt in framför mål och där står en Suraspelare och bara drämmer till omarkerad.
2-1 där Skövde krigar bra i anfallszon främst genom Back men de andra i kedjan är bra och för en gång skull börjar vi inte anfallet genom att först hamna i sarghörnen.
2-2 är snöpligt. Men det får ändå inte gå så lätt för motståndarna. Okej att Fagerblom blivit omkullåkt av en egen spelare men hade han bara gett faan i att uppgivet gömma ansiktet utan istället fortsatt att söka pucken med blicken hade han räddat det skottet ganska enkelt.
3-2 där Adam Thilander dräller med puck.
Jag tycker att i de två första perioderna är det rätt dåligt från två lag även om Skövde har spelövertag men framför mål är det tamt.
I tredje ser man ganska väl att hockey är en kampsport där Sura krigar som djur men Skövde ser rätt uppgivna, ostrukturerade och håglösa ut.
Man hör ibland hur ett lag låser in sig i omklädningsrummet efter en match för att rannsaka sig själva. Hoppas att Skövde gjorde det efter denna insats?
Nu är det kriga och gå rakt på mål när chanserna dyker upp och spela enkelt i egen zon för annars blir det riktigt jobbigt om en vecka.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 21 Nov 2018, 22:44 0-1: Vi spelar ett skapligt pp.
1-1: Känns som att när vi krigar i sarghörnen är det mycket vi förlorar. Sura gör det bra och får loss pucken och passar direkt in framför mål och där står en Suraspelare och bara drämmer till omarkerad.
2-1 där Skövde krigar bra i anfallszon främst genom Back men de andra i kedjan är bra och för en gång skull börjar vi inte anfallet genom att först hamna i sarghörnen.
2-2 är snöpligt. Men det får ändå inte gå så lätt för motståndarna. Okej att Fagerblom blivit omkullåkt av en egen spelare men hade han bara gett faan i att uppgivet gömma ansiktet utan istället fortsatt att söka pucken med blicken hade han räddat det skottet ganska enkelt.
3-2 där Adam Thilander dräller med puck.
Jag tycker att i de två första perioderna är det rätt dåligt från två lag även om Skövde har spelövertag men framför mål är det tamt.
I tredje ser man ganska väl att hockey är en kampsport där Sura krigar som djur men Skövde ser rätt uppgivna, ostrukturerade och håglösa ut.
Man hör ibland hur ett lag låser in sig i omklädningsrummet efter en match för att rannsaka sig själva. Hoppas att Skövde gjorde det efter denna insats?
Nu är det kriga och gå rakt på mål när chanserna dyker upp och spela enkelt i egen zon för annars blir det riktigt jobbigt om en vecka.
Jag håller med dig angående 2-2 målet, dom får fan spela tills domaren blåser!
3-2 målet är absolut dräll av Thilander, men samtidigt ska Hugo ha skottet sen.

Så jävla sur förlust och jag är verkligen besviken på inställningen många gånger den här säsongen, vi kan ine vara så dåliga spelmässigt OCH inte kämpa skiten ur oss varenda byte, då blir det inga poäng.
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by antongullbrantz »

Tack och hej för denna säsong, kanske återkommer nästa.
Men då får dom fan bevisa vad som går för först! Under all kretik detta....pinsamt
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Micael Larsson »

Å ena sidan kan jag förstå reaktioner i och med förlusten mot Surahammar. Vi är vana att SIK ligger bland de fyra eller fem i topp av serien och vi har tidigare prenumererat på en plats i Allettan. År ut och år in.

Å andra sidan har klubben tagit ett nödvändigt beslut att göra om. Att göra rätt. Att låta ekonomin komma i fas. Då tycker inte jag att det är så konstigt att vi ligger i botten av serien. Det är vad jag förväntade mig inför seriestarten. Och det är vad jag förväntar mig i ytterligare ett par eller tre år. Lägg där till att under denna uppbyggnadsperiod har våra pojklag och juniorer fått träna under bästa förhållanden. I en ny träningshall. Då har vi möjlighet att få upp juniorer i representationslag som håller bättre.

Det är bara att inse att bois ligger tre eller fyra år före oss just nu. De gjorde om och de gjorde rätt för tre eller fyra år sedan. Men vår tid kommer och det gäller för oss supportrar att sätta in allt i ett större sammanhang. :thumbup:
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Marcus Lundgren »

Micael Larsson wrote: 23 Nov 2018, 10:00 Å ena sidan kan jag förstå reaktioner i och med förlusten mot Surahammar. Vi är vana att SIK ligger bland de fyra eller fem i topp av serien och vi har tidigare prenumererat på en plats i Allettan. År ut och år in.

Å andra sidan har klubben tagit ett nödvändigt beslut att göra om. Att göra rätt. Att låta ekonomin komma i fas. Då tycker inte jag att det är så konstigt att vi ligger i botten av serien. Det är vad jag förväntade mig inför seriestarten. Och det är vad jag förväntar mig i ytterligare ett par eller tre år. Lägg där till att under denna uppbyggnadsperiod har våra pojklag och juniorer fått träna under bästa förhållanden. I en ny träningshall. Då har vi möjlighet att få upp juniorer i representationslag som håller bättre.

Det är bara att inse att bois ligger tre eller fyra år före oss just nu. De gjorde om och de gjorde rätt för tre eller fyra år sedan. Men vår tid kommer och det gäller för oss supportrar att sätta in allt i ett större sammanhang. :thumbup:
En del av missnöjet ligger ju givetvis i att klubben satt sig i den här situationen. Om kollar på fakta; Ett av de bästa publiksnitten år efter år, En stad i storlek som borde göra att vi kan få in minst lika pengar som de andra toppklubbarna. Så borde man inte ha satt sig i den här situation alls.

Sen tycker jag att man återigen har byggt laget fel från början. Man borde lagt i princip hela budgeten på 1a och 2a femman (OCH VARFÖR HITTAR VI ALDRIG NÅGRA CENTRAR?!), 3e och 4e bara egna juniorer. Vi behöver inte de här breddspelarna vi har värvat in, de lär kosta oss X-antal tusenlappar i månaden jämfört med juniorer som hade varit nöjda bara över att få vara med.
Post Reply