2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Göran Strid »

Marcus skriver:
"...Sen tycker jag att man återigen har byggt laget fel från början. Man borde lagt i princip hela budgeten på 1a och 2a femman (OCH VARFÖR HITTAR VI ALDRIG NÅGRA CENTRAR?!), 3e och 4e bara egna juniorer. Vi behöver inte de här breddspelarna vi har värvat in, de lär kosta oss X-antal tusenlappar i månaden jämfört med juniorer som hade varit nöjda bara över att få vara med."


Precis som Marcus skriver, tycker jag också och jag förstår inte, hur man tänkt här från början. Med denna lösning hade det bara funnits vinnare - sannolikt även ekonomiskt. Lovande juniorer hade fått pröva på och samtidigt haft "förebilder" att lära sig av samtidigt som man sannolikt haft ett bättre lag som kunnat konkurrera om en plats i allettan eller i varje fall kunna konkurrera om en förstaplats i vårserien. Till sist, verkligen obegripligt att inte kunna hitta åtminstone tre centrar med hygglig klass. Det är ju varje femmas - och lagets - nyckelspelare. Bara en bra målvakt kan konkurrera om nyckelposten.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by peter johansson »

Bara att instämma i vad Marcus och Göran skriver punkt slut.
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Claes-Göran Berg »

Vet inte riktigt vad ni hade trott om denna säsong?
Ekonomin först för utan ekonomi ingen klubb...
Men det är inte bara att stoppa in juniorer på alla platser...
Tar ett tag att spela in sig.
Tränarna för A-laget har verkligen visat att dom tror på klubbens juniorer
Skövde IKs J20 och J18 dessa grabbar och tjejer tränar ett x antal gånger i veckan så jag vet hur de sliter.
Dom jobbar stenhårt för att få tillfälle att åtminstone få träna med A-laget.
Nä framtiden finns inom klubben men inte alla på en gång så enligt mig så behövs en viss del av bredden och mycket av spetsspelaren.
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Anders Åstebro »

Håller med dig Clabbe.

Ekonomin i första rummet, sedan får man se vad framtiden har i sin linda.

""Hockeylivet bör ses framåt, men minnas bakåt.""
Precis som vårt egna liv.


Vi minns hur det en gång har varit då konsekvenserna blivit förtora pga för vidlyftigt leverne, och dit vill vi inte igen eller hur?
Okey, vi minns också de roliga sportsliga stunderna, men de kostade tydligen på en hel del de också och gav konsekvenser i kölvattnet som vi inte
vill uppleva igen antar jag.

Aja, det blir nog bra så småning om tror jag. Vi har nu mer en extra fullgod isyta så vi får Tänka Positivt! ;)
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Claes-Göran Berg »

Anders Åstebro wrote: 28 Nov 2018, 00:53 Håller med dig Clabbe.

Ekonomin i första rummet, sedan får man se vad framtiden har i sin linda.

""Hockeylivet bör ses framåt, men minnas bakåt.""
Precis som vårt egna liv.


Vi minns hur det en gång har varit då konsekvenserna blivit förtora pga för vidlyftigt leverne, och dit vill vi inte igen eller hur?
Okey, vi minns också de roliga sportsliga stunderna, men de kostade tydligen på en hel del de också och gav konsekvensenser i kölvattnet som vi inte
vill uppleva igen antar jag.

Aja, det blir nog bra så småning om tror jag. Vi har nu mer en extra fullgod isyta så vi får Tänka Positivt! ;)
Bra ritat Anders :)
Ja tänka framåt och framför allt ha tålamod....
Mycket nytt som ska sättas... Ny tränare nya övningar nyrr spelsätt...
Det har vi flera sett sviter av bland andra klubbar
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Marcus Lundgren »

Anders Åstebro wrote: 28 Nov 2018, 00:53 Håller med dig Clabbe.

Ekonomin i första rummet, sedan får man se vad framtiden har i sin linda.

""Hockeylivet bör ses framåt, men minnas bakåt.""
Precis som vårt egna liv.


Vi minns hur det en gång har varit då konsekvenserna blivit förtora pga för vidlyftigt leverne, och dit vill vi inte igen eller hur?
Okey, vi minns också de roliga sportsliga stunderna, men de kostade tydligen på en hel del de också och gav konsekvenser i kölvattnet som vi inte
vill uppleva igen antar jag.

Aja, det blir nog bra så småning om tror jag. Vi har nu mer en extra fullgod isyta så vi får Tänka Positivt! ;)
Ja, men det jag påstår i mitt inlägg är helt enkelt att strategin för de få pengarna som finns, är använda på ett ineffektivt sätt. Jag har inte skrivit någonting om att man skulle satsa mer pengar i budgeten än det är idag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Per-Erik Odh »

Fick av en händelse se att denna matchen tydligen engagerade mer än allt annat som det skrivits om på detta forumet sedan det startades. Denna kvällen slogs nämligen rekordet för antal samtidiga användare. Under en feminutersperiod under kvällen var det 71 stycken unika besökare.
Roligt med positiva händelser :shifty:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-11-21 19:00 Surahammars IF - Skövde IK, Surahallen

Post by Göran Strid »

Claes-Göran Berg wrote: 26 Nov 2018, 13:58 Vet inte riktigt vad ni hade trott om denna säsong?
Ekonomin först för utan ekonomi ingen klubb...
Men det är inte bara att stoppa in juniorer på alla platser...
Tar ett tag att spela in sig.
Tränarna för A-laget har verkligen visat att dom tror på klubbens juniorer
Skövde IKs J20 och J18 dessa grabbar och tjejer tränar ett x antal gånger i veckan så jag vet hur de sliter.
Dom jobbar stenhårt för att få tillfälle att åtminstone få träna med A-laget.
Nä framtiden finns inom klubben men inte alla på en gång så enligt mig så behövs en viss del av bredden och mycket av spetsspelaren.
Clabbe, förstår inte alls vad du skriver om ekonomin eller vad vi "hade trott om denna säsong". Läs en gång till vad jag skrivit. Jag har inte skrivit en rad om att ekonomin skall riskeras. Jag tycker det är bra att man gör som man gör med den biten - vem skriver inte under på det? Det jag har synpunkter på är hur man hanterar slantarna som finns, när man byggde laget inför säsongen. Jag tycker man gör fel prioriteringar - centrar och spets och inte som nu jämnsmetat! - och den uppfattningen har jag inte haft anledning att ändra efter att ha sett tillräckligt antal matcher på webben.
Post Reply