2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingen publiksiffra varken från Billerud eller Billingehov?
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Ingen publiksiffra varken från Billerud eller Billingehov?
Det var 819 i Billingehov
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Ingen publiksiffra varken från Billerud eller Billingehov?
Det var 819 i Billingehov
Tack!
Silly season is just another season!
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 59
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Robin Hallerström »

Marcus Lundgren wrote:Btw. om någon ur webbsändnings teamet mot förmodan läser här inne i pauserna så är det lite problem med ljudet, väldigt skrapigt och burkigt. Hittade ingenstans på sändningen att kommentera direkt?
Vi uppmärksammade ditt inlägg och försökte korrigera i första periodpaus. Vet inte om det blev bättre? Kanon med feedback under sändningens gång!
Marcus Lundgren wrote:Spolade tillbaka webbsändningen och knätackligen som Köping spelaren stod för är riktigt ful, solklart matchstraff!
Den var riktigt riktigt ful. Jag var helt övertygad om att det skulle bli matchstraff.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Robin Hallerström wrote:
Marcus Lundgren wrote:Btw. om någon ur webbsändnings teamet mot förmodan läser här inne i pauserna så är det lite problem med ljudet, väldigt skrapigt och burkigt. Hittade ingenstans på sändningen att kommentera direkt?
Vi uppmärksammade ditt inlägg och försökte korrigera i första periodpaus. Vet inte om det blev bättre? Kanon med feedback under sändningens gång!
Marcus Lundgren wrote:Spolade tillbaka webbsändningen och knätackligen som Köping spelaren stod för är riktigt ful, solklart matchstraff!
Den var riktigt riktigt ful. Jag var helt övertygad om att det skulle bli matchstraff.
Ja det blev nog något bättre. Men som någon skrev innan så var problemet mest tydligt när det var massa annat ljud i hallen, framför allt vid introt.

Vad bra att feedbacken togs emot på rätt sätt, kan vara svårt att få fram i skrift att man inte menar det som rent klagande!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ojojoj vilken spännande hemmapremiär. Tycker väl att första perioden är ungefär jämt skägg, kanske något litet övertag för SIK.
Andra gör vi det riktigt bra men vi bjuder ju verkligen in gästerna i tredje med alla jävla utvisningar. Men men, utan dom hade det kanske inte varit lika spännande. Nu fick vi ju valuta ordentligt för pengen 8-)

Vad ska man säga om Thegel då? Thegel han är våran kung :!:
Henrik är banans gigant och gör ett jättejobb på alla håll och kanter. Vad rätt han är i sin roll nu. Att han sedan råkade göra tre mål är bara grädde på moset. Tvåan är ju en riktigt underbar individuell prestation och det är ju Valiant som bryter mönster och skapar oredan som sedan Thegel kan göra mål på. Trean står han ju så rätt på målvaktens högra sida och bara rakar in den i pp. Han fick förresten motta en keps från Rebellerna nere i speakerbåset efter matchen.

Tycker att Viktor Andersson gör det helt okej i målet.
Våra nytillskott då. 25 Tedsjö tycker jag var okej på backen. 11 Noa lade jag inte märke till så mycket men det är säkert någon annan som kan säga något om honom?

Vi har svårt med avvägningarna och det är ju inte bara en gång som vi pinchar bort oss :evil: Där har vi massor av förbättringspotential.

Sedan måste jag ge ett plus för krigarinsatsen. Hockey är en kampsport i lagförpackning och det tycker jag att årets lag visar upp även om vi saknar lite rutin när det drar ihop sig i tredje. Trygg i båset tillsammans med Johan gjorde allt för att bara coola ner killarna när Köping tog sin TO.

Back fick tydligen en ordentlig smäll på vaden och det var därför han försvann. Får vi se om han kryar till så vi kan ha honom med på lördag?

Tack för underhållningen Skövde IK :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

För övrigt är det snyggt med numren fram på damaskerna.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Ojojoj vilken spännande hemmapremiär. Tycker väl att första perioden är ungefär jämt skägg, kanske något litet övertag för SIK.
Andra gör vi det riktigt bra men vi bjuder ju verkligen in gästerna i tredje med alla jävla utvisningar. Men men, utan dom hade det kanske inte varit lika spännande. Nu fick vi ju valuta ordentligt för pengen 8-)

Vad ska man säga om Thegel då? Thegel han är våran kung :!:
Henrik är banans gigant och gör ett jättejobb på alla håll och kanter. Vad rätt han är i sin roll nu. Att han sedan råkade göra tre mål är bara grädde på moset. Tvåan är ju en riktigt underbar individuell prestation och det är ju Valiant som bryter mönster och skapar oredan som sedan Thegel kan göra mål på. Trean står han ju så rätt på målvaktens högra sida och bara rakar in den i pp. Han fick förresten motta en keps från Rebellerna nere i speakerbåset efter matchen.

Tycker att Viktor Andersson gör det helt okej i målet.
Våra nytillskott då. 25 Tedsjö tycker jag var okej på backen. 11 Noa lade jag inte märke till så mycket men det är säkert någon annan som kan säga något om honom?

Vi har svårt med avvägningarna och det är ju inte bara en gång som vi pinchar bort oss :evil: Där har vi massor av förbättringspotential.

Sedan måste jag ge ett plus för krigarinsatsen. Hockey är en kampsport i lagförpackning och det tycker jag att årets lag visar upp även om vi saknar lite rutin när det drar ihop sig i tredje. Trygg i båset tillsammans med Johan gjorde allt för att bara coola ner killarna när Köping tog sin TO.

Back fick tydligen en ordentlig smäll på vaden och det var därför han försvann. Får vi se om han kryar till så vi kan ha honom med på lördag?

Tack för underhållningen Skövde IK :D
Jag tycker att Skövde var det klart bättre laget 5 mot 5. Sen drar man på sig alldeles för många utvisningar vilket bjuder in Köping i matchen.

Thegel var ju som alla förmodligen såg helt överlägsen på banan, gillar också Nyman och Planeby som hänger med bra i det snabba klapp klapp spelet som uppstår rätt ofta i den kedjan.

Tycker som jag skrev under matchen att bentacklingen från Köping är klart matchstraff, jag spolade tillbaka webbsändningen och kollade om den flera gånger och han är sent in och sträcker ut knät. Medans Henrikssons tackling må vara lite klantig, men den är i bröstet på spelförande spelare som tar olyckligt. Och tills i år har de väl gjort om den regeln så det ska vara tacklingen i sig mer än vilken skada den åsamkar som ska vara till grund för straffet?

Sammanlagda uppfattningen för mig är ändå att det såg klart mycket bättre ut än vad jag hade förväntat mig!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by peter johansson »

En liten reflektion i går iom att Hugo Borg fick sitta av Alex Henrikssons 5:a och dessutom så spelade Tom Lundgren forward ?!?!? ett mycket märkligt beslut tycker jag,kanske inte så konstigt att vattenflaskan flög ur båset !!!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

På tal om att vattenflaskan for ut på isen från avbytarbåset. Det hade blivit ett till straff där eller om domaren hade sett händelsen?
/Perka
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by antongullbrantz »

Per-Erik Odh wrote:På tal om att vattenflaskan for ut på isen från avbytarbåset. Det hade blivit ett till straff där eller om domaren hade sett händelsen?
Såg mera ut som att den flög ut när dom stängde dörren på något märkligt sätt så tror inte den kastades ut :geek:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-09-19 19:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by peter johansson »

antongullbrantz wrote:
Per-Erik Odh wrote:På tal om att vattenflaskan for ut på isen från avbytarbåset. Det hade blivit ett till straff där eller om domaren hade sett händelsen?
Såg mera ut som att den flög ut när dom stängde dörren på något märkligt sätt så tror inte den kastades ut :geek:

Det var ett flertal personer som såg att han kastade ut den så jo han hade tur att det inte blev ett straff där absolut !
Post Reply