2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det verkar som att webbgruppen tagit tag i inför. Nu har man tre av fyra seriematcher. Bra :D

http://skovdeik.se/hellas-funderar-infor-kumla/
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Det verkar som att webbgruppen tagit tag i inför. Nu har man tre av fyra seriematcher. Bra :D

http://skovdeik.se/hellas-funderar-infor-kumla/
Det ska bli roligt att se om det blir mycket publik ikväll,hoppas och tror på 1100 som trillar in!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Trevligt med lite försnack på hemsidan! Efterlängtat. Ikväll premiär för mig att äntligen kunna se "nystartslaget"! Högintressant inte minst med tanke på allt beröm som laget fått de senaste matcherna och bortavinsten mot tippade topplaget Lindlöven.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Förra året var bröderna Planeby konkurrenter ute på isen när vi mötte Kumla. Nu kommer brodern Erik hit som assisterande tränare denna gången.

Poängstarkaste spelaren i Kumla såhär långt stavas Victor Wänghult. Det ska bli kul att se honom igen och av poängen att döma har han inte farit illa av några år i Tibro och tvåan. Kan tänka mig att han kommer göra allt för att visa upp sina starkaste sidor nu när han får chansen mot SIK. En spelare att kanske se upp lite extra för i dagens match?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:Förra året var bröderna Planeby konkurrenter ute på isen när vi mötte Kumla. Nu kommer brodern Erik hit som assisterande tränare denna gången.

Poängstarkaste spelaren i Kumla såhär långt stavas Victor Wänghult. Det ska bli kul att se honom igen och av poängen att döma har han inte farit illa av några år i Tibro och tvåan. Kan tänka mig att han kommer göra allt för att visa upp sina starkaste sidor nu när han får chansen mot SIK. En spelare att kanske se upp lite extra för i dagens match?
Jag har inte förstått varför han inte fick fortsätta i Skövde.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Till teamet som sköter webbsändningen: Idag är det bra ljud! Härligt :)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:Till teamet som sköter webbsändningen: Idag är det bra ljud! Härligt :)
Marcus, och ni andra som ser matchen live eller streamar den...
Hur ser spelet ut på isen då?
Rent statistiskt så verkar det ju bra, men hur ser verkligheten ut som du uppfattar den efter två perioder?
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Jyrki Sarlomo »

Göran Strid wrote:
Per-Erik Odh wrote:Förra året var bröderna Planeby konkurrenter ute på isen när vi mötte Kumla. Nu kommer brodern Erik hit som assisterande tränare denna gången.

Poängstarkaste spelaren i Kumla såhär långt stavas Victor Wänghult. Det ska bli kul att se honom igen och av poängen att döma har han inte farit illa av några år i Tibro och tvåan. Kan tänka mig att han kommer göra allt för att visa upp sina starkaste sidor nu när han får chansen mot SIK. En spelare att kanske se upp lite extra för i dagens match?
Jag har inte förstått varför han inte fick fortsätta i Skövde.
Det har jag också funderat över,och även varför P-T lämnade,hade velat se honom utvecklas ytterligare i SIK,jäkligt duktig målvakt
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Anders Åstebro wrote:
Marcus Lundgren wrote:Till teamet som sköter webbsändningen: Idag är det bra ljud! Härligt :)
Marcus, och ni andra som ser matchen live eller streamar den...
Hur ser spelet ut på isen då?
Rent statistiskt så verkar det ju bra, men hur ser verkligheten ut som du uppfattar den efter två perioder?
Helt okej match tycker jag allt, snygga mål!

-Skövde vinner ju klart rättvist, även om kumla hade några perioder i matchen då de såg starka ut, dom hade en 6-7 minuters period i första precis innan 2-0 målet där de var förtjänta av en kvittering.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Björn Fröberg »

Marcus Lundgren wrote:Till teamet som sköter webbsändningen: Idag är det bra ljud! Härligt :)
Ja en miss från min sida vid förra sändningen som är fixad. Sen såg jag när jag kom hem att det var lite för hög exponering så bilden blir väldigt ljus. Det får vi fixa till nästa match.

Tack för fredback!

Och tack för 3 poäng Siken :D
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tack för trevlig underhållning efter att ha sett laget för första gången! Påhittighet, tempo, bra försvarsspel(!), frejdighet, gasen i botten! Jag lyfter på hatten och står delvis med byxorna nere med tanke på vad jag trodde inte minst efter premiären. Detta borde nog även experter som Mjörnberg och KH känna av och åtminstone knäppa upp skärpet. Utmärkt reklam för kommande matcher. Här har publiken något att se fram emot jämfört med förra säsongen!

Förundrad och överraskad av tre spelare:

- Målisen Viktor Andersson - vilket klipp!
- Libelin Valliant - vad har hänt med honom under sommaren? Vilken toppback i ettan!
- Noa Lindqvist-Muci - om han fortsätter så här - vilket klipp! Banans bäste, delvis i det tysta av det jag kunde se i en för övrigt bra webbsändning (lite problem med mikrofonen för bisittaren och lite ljus bild som var svår att korrigera)!

Nu väntar match mot Borlänge. Bra resultat där, ja då jädrar...
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

2 riktigt bra perioder sen tappar man lite i 3:e men tar över efter halva perioden. Sammanlagt en klar seger över ett blekt Kumla. Wänghult var ganska ensam att vara bra i Kumla.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Så underbart roligt det är att vara Skövdesupporter just nu :D

En riktigt bra förstaperiod där det inte var snack om att SIKen bestämt sig för att ta ett ordentligt tag i taktpinnen. Utdelningen med två Skövdemål mot noll Kumlamål kändes för mig som en spegelbild av matchen. SIK var närmre en trea än Kumla en etta.

I andra perioden känns det som att Skövde slappnar av lite för tidigt och lite för mycket och Skövdes två mål i perioden speglar väl inte riktigt händelserna på isen för det hade inte varit konstigt med något i baken där.

Trots en tidig reducering i tredje är Kumla vid det laget redan ett slaget lag och de hade behövt ett till tidigt mål i perioden för att göra lite nerv i matchen.

Nu gäller det att killarna förstår varför de vunnit tre på raken och att de är ödmjuka inför detta. Det är fortfarande tidigt på säsongen och man är aldrig bättre än sin senaste match. I och för sig betyder det för Skövdes del att man är riktigt bra och det är roligt. Men som sagt var, fundera på varför vi är bra och vara ödmjuka inför svaret så kan man knäppa många experter på näsan.

Viktor Andersson förresten. I Lindesberg fick han köra moonwalk. Idag kombinerade han moonwalk med sälen vilket Stoffe frågade om på efteRsnacket. Viktor svarar att han utvecklas som målvakt. Underbart :lol:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-09-26 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Björn Fröberg wrote:
Marcus Lundgren wrote:Till teamet som sköter webbsändningen: Idag är det bra ljud! Härligt :)
Ja en miss från min sida vid förra sändningen som är fixad. Sen såg jag när jag kom hem att det var lite för hög exponering så bilden blir väldigt ljus. Det får vi fixa till nästa match.

Tack för fredback!

Och tack för 3 poäng Siken :D
Låter bra det! Märkte att det var lite ljus bild idag, men var inget som störde mig så jag ville inte gnälla över det ;)
Post Reply