2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishall

Post by Kristian Eriksson »

2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishall
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Göran Strid »

Inför en av de svåraste bortamatcherna kan man notera förra säsongens resultat mot Borlänge. Idel förluster:
- Grundserien 3-7(b) och 0-4(h)
- Allettan 2-7(h) och 1-5(b)
- Totalt 6-23 i målskillnad
- Totalt 84-147 i skott, varav 15-43 i bortamatchen 1-5 som det största.

Finns alltså en del att jobba med. Hedersam förlust mot kvalseriekandidaten är ett klart steg framåt med andra ord.

Intressant för övrigt är att Skövde har sex hemmamatcher andra halvan av serien och möter tippade toppkvartetten på hemmais, nämligen Borlänge, Lindlöven, Mariestad och Tranås.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5323
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote:Inför en av de svåraste bortamatcherna kan man notera förra säsongens resultat mot Borlänge. Idel förluster:
- Grundserien 3-7(b) och 0-4(h)
- Allettan 2-7(h) och 1-5(b)
- Totalt 6-23 i målskillnad
- Totalt 84-147 i skott, varav 15-43 i bortamatchen 1-5 som det största.

Finns alltså en del att jobba med. Hedersam förlust mot kvalseriekandidaten är ett klart steg framåt med andra ord.

Intressant för övrigt är att Skövde har sex hemmamatcher andra halvan av serien och möter tippade toppkvartetten på hemmais, nämligen Borlänge, Lindlöven, Mariestad och Tranås.
Tycker inte det finns minsta anledning att jämföra årets upplaga av SIK med förra säsongens. Rent av orättvist!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:
Göran Strid wrote:Inför en av de svåraste bortamatcherna kan man notera förra säsongens resultat mot Borlänge. Idel förluster:
- Grundserien 3-7(b) och 0-4(h)
- Allettan 2-7(h) och 1-5(b)
- Totalt 6-23 i målskillnad
- Totalt 84-147 i skott, varav 15-43 i bortamatchen 1-5 som det största.

Finns alltså en del att jobba med. Hedersam förlust mot kvalseriekandidaten är ett klart steg framåt med andra ord.

Intressant för övrigt är att Skövde har sex hemmamatcher andra halvan av serien och möter tippade toppkvartetten på hemmais, nämligen Borlänge, Lindlöven, Mariestad och Tranås.
Tycker inte det finns minsta anledning att jämföra årets upplaga av SIK med förra säsongens. Rent av orättvist!
Då har du helt missförstått min tanke! Inte ett skvatt orättvist! Det finns största anledning att jämföra! Tänk ett steg till!

Btw, det är just detta som är problemen med ett forum och att man inte sitter mitt emot varandra, när uppfattningar och tyckanden skall värderas och förstås.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5323
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Göran Strid wrote:Inför en av de svåraste bortamatcherna kan man notera förra säsongens resultat mot Borlänge. Idel förluster:
- Grundserien 3-7(b) och 0-4(h)
- Allettan 2-7(h) och 1-5(b)
- Totalt 6-23 i målskillnad
- Totalt 84-147 i skott, varav 15-43 i bortamatchen 1-5 som det största.

Finns alltså en del att jobba med. Hedersam förlust mot kvalseriekandidaten är ett klart steg framåt med andra ord.

Intressant för övrigt är att Skövde har sex hemmamatcher andra halvan av serien och möter tippade toppkvartetten på hemmais, nämligen Borlänge, Lindlöven, Mariestad och Tranås.
Tycker inte det finns minsta anledning att jämföra årets upplaga av SIK med förra säsongens. Rent av orättvist!
Då har du helt missförstått min tanke! Inte ett skvatt orättvist! Det finns största anledning att jämföra! Tänk ett steg till!

Btw, det är just detta som är problemen med ett forum och att man inte sitter mitt emot varandra, när uppfattningar och tyckanden skall värderas och förstås.
Aha, du tänker så då, då tror jag att jag förstår. Du tror att årets upplaga kommer att överträffa förra årets betydligt namnkunnigare lag?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: ...Tycker inte det finns minsta anledning att jämföra årets upplaga av SIK med förra säsongens. Rent av orättvist!...
...Aha, du tänker så då, då tror jag att jag förstår. Du tror att årets upplaga kommer att överträffa förra årets betydligt namnkunnigare lag?
Yes!!! :D Med reservation för att jag sett endast en match, men intrycken från igår kan inte gärna vara en tillfällig prestation. Fick osökt tankarna till någon slags totalhockey med fem gubbar i anfall och lika snabbt fem gubbar bakåt och det snabbare än blixten och motståndaren på utsidan, något jag inte sett hos laget någon gång tidigare, vad jag kan minnas. Ungefär som mitt IFK Norrköping spelar för närvarande. Eller nederländsk totalfotboll på Cruijffs tid på 70-talet, som i grunden förändrade fotbollen fram till våra dagar.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5323
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

Naturligtvis en lite tuffare uppgift idag men absolut ingen omöjlighet på långa vägar. Det är ett gäng med gott självförtroende som drar iväg idag och om kiĺlarna bara ser till att komma ihåg vad det är som gett dem framgång i tre raka matcher kan man mycket väl vända hemåt med poäng i bussen.
KRIGA PÅ SIK
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5323
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

Säkert någon mer än mig som skulle uppskatta några kommentarer här från någon som följer matchen :D
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Anders Åstebro »

Har de inte live sändningar från Borlängematchen????
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5323
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:Har de inte live sändningar från Borlängematchen????
https://play.staylive.se/borlangehockey/l/9817
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Säkert någon mer än mig som skulle uppskatta några kommentarer här från någon som följer matchen :D
Jag har bara sett de sista minutrarna i första och andra perioden, och det finns inte så mycket mer att säga än att Borlänge är helt överlägsna.

Jag vet inte om jag har skrivit det här på forumet innan men min analys är att den här fartfyllda hockeyn som Skövde spelar kommer göra att vi slår många av de lagen vi ska slå, men vi kommer få det väldigt tufft mot de bra lagen..

Och medans jag skriver det här så gör dom till och med 5-0 i vårt PP...
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Marcus Lundgren »

7-0 nu, blir förvånad om detta inte blir tvåsiffrigt..
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6066
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Gunwaldh Johansson »

Bara att glömma denna match och ladda om till onsdagens match mot Surahammar.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-09-30 16:00 Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishal

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Bara att glömma denna match och ladda om till onsdagens match mot Surahammar.
Gunwaldh,
Det kan vara fördel med så dåligt minne som jag och Perka
nu mer har, så denna match är snart glömma av oss två iaf.

Hoppas laget kan göra det samma och gå vidare.

””Se livet framåt, men minns det bakåt””

Är en bra tes att ta med sig oavsett vad man företar sig.
Post Reply