2018-10-14 16:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

2018-10-14 16:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

2018-10-14 16:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-10-14 16:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Upplagt för en riktigt spännande match nu på söndag när Arboga kommer på besök. Segraren i matchen, oavsett om det blir med en tre eller tvåpoängare, är det laget som kommer befinna sig på den åtråvärda femteplatsen.

En stor fråga är ju vem firma Hellas och Trygg ställer i mål. Ett delikat problem då vi ju måste ha igång Schoultz också som ju kanske har ett lite kantstött självförtroende just nu. Är det bäst att bygga självförtroende hemma eller borta? Väljer man helt enkelt den målvakt som varit bäst på träning innan för att vinna nästa match eller har man en långsiktig strategi gällande målvaktsutvecklingen? Jag vet att till exempel Spaak sa att hans åsikt typ var att en målvakt bänkar man inte när han har en svacka utan det är när han har bra självförtroende som han tål att sättas på bänken.

Vilken målvakt vill ni se i söndagens viktiga match och varför?
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2018-10-14 16:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Viktor.. :D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-10-14 16:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Upplagt för en riktigt spännande match nu på söndag när Arboga kommer på besök. Segraren i matchen, oavsett om det blir med en tre eller tvåpoängare, är det laget som kommer befinna sig på den åtråvärda femteplatsen.

En stor fråga är ju vem firma Hellas och Trygg ställer i mål. Ett delikat problem då vi ju måste ha igång Schoultz också som ju kanske har ett lite kantstött självförtroende just nu. Är det bäst att bygga självförtroende hemma eller borta? Väljer man helt enkelt den målvakt som varit bäst på träning innan för att vinna nästa match eller har man en långsiktig strategi gällande målvaktsutvecklingen? Jag vet att till exempel Spaak sa att hans åsikt typ var att en målvakt bänkar man inte när han har en svacka utan det är när han har bra självförtroende som han tål att sättas på bänken.

Vilken målvakt vill ni se i söndagens viktiga match och varför?
Jag tycker svaret finns i din första mening, med andra ord vill jag ha Viktor i mål för en så viktig match, vi vill ju ligga kvar på allettanplatsen! Spela Schoultz mot Forsahaga borta matchen efter istället.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-10-14 16:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by peter johansson »

Jag vill ha Victor han har varit bäst och jämnast,i en sådan viktig match så bör (ska) man ställa honom tycker jag ! Det är väldigt jämnt runt strecket och då behöver vi den som är bäst för dagen men det är så jag tycker och hade gjort om jag hade bestämt.
Post Reply