PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, Katri

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

Jag är inte besviken eller nåt att Skövde åkte ut.. Fick en extra match vilket var en stor överraskning.. Tippade 2-0 till Mariestad i matcher.. Var helt väntat detta.. :D Däremot är jag besviken på Skövde hur hela säsongen har sett ut.. :D Hoppas på nästa säsong att de visar att de kämpar på matchen ger 100%.. Iår har de varit väldigt dåligt med det.. Runt 10% kämpa.. Golden Knights behöver jag säga något mer?
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Heder åt Skövde som trots att de var enormt nederlagstippade gjorde PO till en riktigt fin matchserie.
Som matchen utvecklade sig var Mariestad starkare i tredje igår och tar hem det rättvist.

Sett över hela säsongen är resultaten under förväntan men som sagt var, heder åt laget för att man bjöd upp såpass bra de tre sista matcherna.
Svarade på fel inlägg från början... det är därför det ser konstigt ut... :roll:
Last edited by David Johansson on 05 Mar 2018, 12:01, edited 2 times in total.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by David Johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:
David Johansson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:1-1 målet av Alba var spark..
Nej, däremot var det på skridskon in!
Johan Henriksson var inne på detta i sändningen... Jag tycker den tar på klubban och går in, precis som han sade

Oavsett Vilket så var det ingen aktiv sparkrörelse, om det nu var spark, därför skall det godkännas
Jag ser att foten gör en rörelse framåt precis när pucken kommer.. Visst de är dömt mål inget att säga om de.. Men jag tycker att de är feldömt..
Han sparkar på sin egen klubba samtidigt som pucken träffar, så att målet görs med klubban
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
David Johansson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:1-1 målet av Alba var spark..
Nej, däremot var det på skridskon in!
Johan Henriksson var inne på detta i sändningen... Jag tycker den tar på klubban och går in, precis som han sade

Oavsett Vilket så var det ingen aktiv sparkrörelse, om det nu var spark, därför skall det godkännas
Jag ser att foten gör en rörelse framåt precis när pucken kommer.. Visst de är dömt mål inget att säga om de.. Men jag tycker att de är feldömt..
Han sparkar på sin egen klubba samtidigt som pucken träffar, så att målet görs med klubban
Finns inte en chans att de tog på klubban missar ju klubban totalt..
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by David Johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:
David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
David Johansson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:1-1 målet av Alba var spark..
Nej, däremot var det på skridskon in!
Johan Henriksson var inne på detta i sändningen... Jag tycker den tar på klubban och går in, precis som han sade

Oavsett Vilket så var det ingen aktiv sparkrörelse, om det nu var spark, därför skall det godkännas
Jag ser att foten gör en rörelse framåt precis när pucken kommer.. Visst de är dömt mål inget att säga om de.. Men jag tycker att de är feldömt..
Han sparkar på sin egen klubba samtidigt som pucken träffar, så att målet görs med klubban
Finns inte en chans att de tog på klubban missar ju klubban totalt..
Jag har kollat situationen 10 ggr nu, den tar på Klubban

Oavsett detta så är det ingen avsiktlig rörelse...så att skulle det vara spark så är det korrekt att godkänna målet
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

De har jag också David..
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jag tycker också att det tar på skridskon, har för mig att KH i intervjun på matchen också frågade Alba och han sa att den tog på skridskon in!
Silly season is just another season!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Jag tycker också att det tar på skridskon, har för mig att KH i intervjun på matchen också frågade Alba och han sa att den tog på skridskon in!
Skönt att höra att jag inte alltid har fel.. :D
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Niklas Hjalmarsson »

Är tydligen inte bara Boisare som klagar på domaren, konstigt det säger ju nästan alla inbitna sikare?!?!
Hittade detta i SLA på nätet efter 4-2 i söndags!

Efter matchen riktade Tomas Kämpe kritik mot domarens insats i den tredje perioden.
– Han tog utvisningar för liknande situationer som han släppt flera gånger tidigare i matchen. Det är synd att vi inte får göra upp, säger Kämpe.
Silly season is just another season!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Är tydligen inte bara Boisare som klagar på domaren, konstigt det säger ju nästan alla inbitna sikare?!?!
Hittade detta i SLA på nätet efter 4-2 i söndags!

Efter matchen riktade Tomas Kämpe kritik mot domarens insats i den tredje perioden.
– Han tog utvisningar för liknande situationer som han släppt flera gånger tidigare i matchen. Det är synd att vi inte får göra upp, säger Kämpe.
Håller med kämpe där.. Han hade väldigt olika nivåer under matchen.. Däremot tycker jag domaren i andra matchen var riktigt bra.. :D
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Kristian Eriksson »

Rickard Dahl wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Antar att er söndagskväll är lika seg som min lördagskväll var, men imorgon går solen upp igen och en ny säsong väntar runt hörnet!
Tack Niklas! För egen del så är inte besvikelsen så stor, Skövde gjorde vad man kunde idag och presterade sin bästa hockey för säsongen, men Mariestad var bättre. Kommer särskilt minnas PP-spelet man hade i tredje perioden, magnifikt lir av den femman anförda av Thegel som hittade fina kombos till både Blomberg och Lindgren, samt ett par luriga instick. En innerribba ifrån kvittering, men det är sån sporten är.

Givetvis grymt tråkigt att säsongen är över såklart, men jag tror vi alla kan vara överens om att de båda Skaraborgslagen gjorde fantastisk fin reklam för den lokala hockeyn i det här play off:et, hockey när den är som bäst! :) Någonting som förhoppningsvis gagnar båda framgent.

Lycka till framöver!
Ja det var till och med ribba-stolpe-ut enligt en sikare som satt på den sektionen närmast mål
Post Reply