PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, Katri

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote:Vi förlorade nog när Sjögren fick sitt matchstraff, hade det inte varit för det så kunde detta slutat helt annorlunda
Tror jag också men grattis till bois. Bra ändå att Skövde bjöd upp till kamp. Kan ändå inte sluta fundera på de två senaste matchstraffen och alla övriga idiotutvisningar. Kostat 10/15 poäng sett över säsongen?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:Bara att gratulera Mariestad till segern. Skövde vek iaf inte ner sig. Tycker att Skövde har gjort en helt ok säsong. Nu får man slicka såren till i höst med ny tränare.
Var mindre publik än igår. 1918
Publiksiffran beror nog på innebandydamerna hade hemmamatch kl16:00, dit jag vet många innebandykompisar skulle som var på hockeyn igår.
Dock så fanns det ju mkt fler skövdebor på plats idag och det var ju extra kul :mrgreen:
Silly season is just another season!
Micael Larsson
Reactions:
Posts: 19
Joined: 10 Nov 2017, 13:35

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Micael Larsson »

Jonas löf wrote:Jahopp! Det var denna säsongen! Grattis till bois som än så länge gjort en bra säsong! Nu får man se fram emot en lååång silly med allt vad det innebär med ny tränare och förhoppningsvis en ny sportchef samt den efterlängtade isytan.
Touché! :cry:
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

Fin diving från #21.. en klubba som tar på benen blir checking to head.. haha.. låg kvar på isen jättelänge och spelade nästa byte.. Så absolut är de diving.. Domaren var inte bra idag.. Släppte allt grovt och tog ut folk på fjantigheter.. Men igår var de nog säsongens bästa domare på plan..
Last edited by Jani Eriksson on 07 Mar 2018, 22:54, edited 1 time in total.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Rickard Dahl »

Jani Janpah Pahankala wrote:Fin diving från #21.. en klubba som tar på benen blir checking to head.. haha.. Domaren var inte bra idag.. Släppte allt grovt och tog ut folk på fjantigheter.. Men igår var de nog säsongens bästa domare på plan..
Sjögren blir lite lätt upphakad och hållen av Thörnqvist, och i sin iver att ta sig loss från det åker armbågen rätt upp i ansikten på Thörn, så den är odiskutabel i min bok. Dock mer en olycklig omständighet än en kalkylerad handling.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Fin diving från #21.. en klubba som tar på benen blir checking to head.. haha.. Domaren var inte bra idag.. Släppte allt grovt och tog ut folk på fjantigheter.. Men igår var de nog säsongens bästa domare på plan..
Sjögren blir lite lätt upphakad och hållen av Thörnqvist, och i sin iver att ta sig loss från det åker armbågen rätt upp i ansikten på Thörn, så den är odiskutabel i min bok. Dock mer en olycklig omständighet än en kalkylerad handling.
Tyckte det såg ut som det var knoppen på klubban som träffade ansiktet, men ja det är ju givetvis en olyckligt sekvens, som mycket väl kan ha avgjort matchen. Sjögren såg het ut!!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

Marcus Lundgren wrote:
Rickard Dahl wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Fin diving från #21.. en klubba som tar på benen blir checking to head.. haha.. Domaren var inte bra idag.. Släppte allt grovt och tog ut folk på fjantigheter.. Men igår var de nog säsongens bästa domare på plan..
Sjögren blir lite lätt upphakad och hållen av Thörnqvist, och i sin iver att ta sig loss från det åker armbågen rätt upp i ansikten på Thörn, så den är odiskutabel i min bok. Dock mer en olycklig omständighet än en kalkylerad handling.
Tyckte det såg ut som det var knoppen på klubban som träffade ansiktet, men ja det är ju givetvis en olyckligt sekvens, som mycket väl kan ha avgjort matchen. Sjögren såg het ut!!
jag ser en hakning av thörnqvist och sen en slashing av sjögren som blir irriterad.. Kollade på webben och var flera repriser på de.. Men inget träffade hövet vad jag såg..
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

1-1 målet av Alba var spark..
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Johan Nykvist »

Klart att man känner frustration och tomhet just nu. Spekulerar vad som gjorts rätt vad som gjordes fel och kunnat vara annorlunda. Tycker att vi ändå har bra kontroll och momentum så länge vi har 1-0. Indirekt så leder den jäkligt onödiga 5 an till att 1-2 och sedan tappar vi det momentumet och en helt förändrad matchbild.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jani Janpah Pahankala wrote:1-1 målet av Alba var spark..
Nej, däremot var det på skridskon in!
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Niklas Hjalmarsson »

Antar att er söndagskväll är lika seg som min lördagskväll var, men imorgon går solen upp igen och en ny säsong väntar runt hörnet!
Silly season is just another season!
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by David Johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:1-1 målet av Alba var spark..
Nej, däremot var det på skridskon in!
Johan Henriksson var inne på detta i sändningen... Jag tycker den tar på klubban och går in, precis som han sade

Oavsett Vilket så var det ingen aktiv sparkrörelse, om det nu var spark, därför skall det godkännas
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Rickard Dahl »

Niklas Hjalmarsson wrote:Antar att er söndagskväll är lika seg som min lördagskväll var, men imorgon går solen upp igen och en ny säsong väntar runt hörnet!
Tack Niklas! För egen del så är inte besvikelsen så stor, Skövde gjorde vad man kunde idag och presterade sin bästa hockey för säsongen, men Mariestad var bättre. Kommer särskilt minnas PP-spelet man hade i tredje perioden, magnifikt lir av den femman anförda av Thegel som hittade fina kombos till både Blomberg och Lindgren, samt ett par luriga instick. En innerribba ifrån kvittering, men det är sån sporten är.

Givetvis grymt tråkigt att säsongen är över såklart, men jag tror vi alla kan vara överens om att de båda Skaraborgslagen gjorde fantastisk fin reklam för den lokala hockeyn i det här play off:et, hockey när den är som bäst! :) Någonting som förhoppningsvis gagnar båda framgent.

Lycka till framöver!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Per-Erik Odh »

Heder åt Skövde som trots att de var enormt nederlagstippade gjorde PO till en riktigt fin matchserie.
Som matchen utvecklade sig var Mariestad starkare i tredje igår och tar hem det rättvist.

Sett över hela säsongen är resultaten under förväntan men som sagt var, heder åt laget för att man bjöd upp såpass bra de tre sista matcherna.
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 3:3 2018-03-04 16:00 Mariestad bois HC- Skövde IK, K

Post by Jani Eriksson »

David Johansson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:1-1 målet av Alba var spark..
Nej, däremot var det på skridskon in!
Johan Henriksson var inne på detta i sändningen... Jag tycker den tar på klubban och går in, precis som han sade

Oavsett Vilket så var det ingen aktiv sparkrörelse, om det nu var spark, därför skall det godkännas
Jag ser att foten gör en rörelse framåt precis när pucken kommer.. Visst de är dömt mål inget att säga om de.. Men jag tycker att de är feldömt..
Post Reply