PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Kart

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Anders Åstebro »

Sa de verkligen på så bis...? :lol:
Var det KH som höll i micken då osså? :roll:
Thomas Borén wrote: By the way så kan man ju inte annat än o garva när de i högtalarna efter matchen på fullaste allvar spekulerar i att Mariestad lagt sig för att få en hemmamatch till. Komiskt? Pinsamt? Sorgligt? Förmodligen allt på samma gång.

Heja di röe!!!!
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Magnus Hallberg »

Anders Åstebro wrote:Sa de verkligen på så bis...? :lol:
Var det KH som höll i micken då osså? :roll:
Thomas Borén wrote: By the way så kan man ju inte annat än o garva när de i högtalarna efter matchen på fullaste allvar spekulerar i att Mariestad lagt sig för att få en hemmamatch till. Komiskt? Pinsamt? Sorgligt? Förmodligen allt på samma gång.

Heja di röe!!!!
Komiskt om det stämmer! Herrn har ju visat på dåligt omdöme vid mikrofonen förut
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Per-Erik Odh »

Från SN


Kändes det som att ni vann det i kväll, Tomas Kämpe?

– Jag vet inte, det är svårt att säga men vi har haft en plan som vi har följt hela säsongen och det har blivit bättre och bättre.

Hur ser den planen ut?

– Att vara bäst när det gäller.
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by David Johansson »

Då var det bara att Gratulera Skövde till PO2... Det kommer att bli samma matchbild i Morgon

Rent jävla uruselt att bois inte kan skapa ett skit i sitt 5-4 spel i 5 minuter... Stor Skandal att Bäckström bara får Game och inte matchpenalty.. SIK tjänade på Tilltaget.. Han får spela i Morgon men Olsson missar

Men Skövde var bättre i dag och spelade smartare
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Johan Nykvist »

Uj Uj Uj nästan så man funderar på att gå till söndagsmässan imorgon och göra korstecken som uppladning. ;) Nä skämt åsido.

Idag är det som man skrev innan blod svett och tårar som visades. Hela segern grundlades av diceplin och kollektivet framför allt i andra perioden som var våran.

Ska bli oerhört spännande och hög laddning för imorgon.

Skål för SIKEN! :D
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:Från SN


Kändes det som att ni vann det i kväll, Tomas Kämpe?

– Jag vet inte, det är svårt att säga men vi har haft en plan som vi har följt hela säsongen och det har blivit bättre och bättre.

Hur ser den planen ut?

– Att vara bäst när det gäller.
https://www.skovdenyheter.se/article/si ... mariestad/
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Björn Fröberg »

Hade inte möjlighet att se matchen. Kan man se highlights nånstans?
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Björn Fröberg »

Björn Fröberg wrote:Hade inte möjlighet att se matchen. Kan man se highlights nånstans?
Glöm det. Hittade nu.
https://play.staylive.se/mariestadbois/w/8826
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by David Johansson »

Björn Fröberg wrote:Hade inte möjlighet att se matchen. Kan man se highlights nånstans?
Håll till Godo

https://play.staylive.se/mariestadbois/w/8826
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote: Så underbart när KH skall göra intervjun i första periodpaus. Han håller på och bubblar på det mest sportsliga sätt där han faktiskt snackar skit om Skövdespelarna och att de inte bryr sig om sina supportrar. Fruktansvärt dåligt anser jag och visar på en kille som har hybris.
Att intervjua motståndarspelare i pausen är ju en service speciellt för motståndarsupportrarna som ju vill höra vad deras spelare tycker och tänker. Det har aldrig varit några problem att få spelare att ställa upp. Det är Johan Gotthardsson som ser till att be spelare att ställa upp. Men när Johan fått nej (på otrevligt sätt dessutom) från 10 Sikare trots att han med vänliga ord förklarat att det är för deras supportrars skull de ska ställa upp surnar jag till och säger att jag hoppas någon av Sikarna bryr sig om sina supportrar. Jag har under 10 års tid aldrig varit med om så otrevligt uppträdande från spelarna så jag tycker faktiskt de förtjänade det.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Krister Holm »

Thomas Borén wrote:Så jävla bra Siken! Bara hoppas att lite fler kan pallra sig dit o se matchen på plats imorrn.

By the way så kan man ju inte annat än o garva när de i högtalarna efter matchen på fullaste allvar spekulerar i att Mariestad lagt sig för att få en hemmamatch till. Komiskt? Pinsamt? Sorgligt? Förmodligen allt på samma gång.

Nu gör vi om det här i morgon....

Heja di röe!!!!
Har man ingen humor så förstår man inte heller när någon driver...
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by David Johansson »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote: Så underbart när KH skall göra intervjun i första periodpaus. Han håller på och bubblar på det mest sportsliga sätt där han faktiskt snackar skit om Skövdespelarna och att de inte bryr sig om sina supportrar. Fruktansvärt dåligt anser jag och visar på en kille som har hybris.
Att intervjua motståndarspelare i pausen är ju en service speciellt för motståndarsupportrarna som ju vill höra vad deras spelare tycker och tänker. Det har aldrig varit några problem att få spelare att ställa upp. Det är Johan Gotthardsson som ser till att be spelare att ställa upp. Men när Johan fått nej (på otrevligt sätt dessutom) från 10 Sikare trots att han med vänliga ord förklarat att det är för deras supportrars skull de ska ställa upp surnar jag till och säger att jag hoppas någon av Sikarna bryr sig om sina supportrar. Jag har under 10 års tid aldrig varit med om så otrevligt uppträdande från spelarna så jag tycker faktiskt de förtjänade det.
Jag instämmer med KH... Jag tycker att det hör till att någon "pratar" i Pausen... Om ingen vill så borde det vara er Kapten Oscar Forsmark som skall gå dit... Detta är väl en lagkaptens roll bland annat
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by David Johansson »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote: Så underbart när KH skall göra intervjun i första periodpaus. Han håller på och bubblar på det mest sportsliga sätt där han faktiskt snackar skit om Skövdespelarna och att de inte bryr sig om sina supportrar. Fruktansvärt dåligt anser jag och visar på en kille som har hybris.
Att intervjua motståndarspelare i pausen är ju en service speciellt för motståndarsupportrarna som ju vill höra vad deras spelare tycker och tänker. Det har aldrig varit några problem att få spelare att ställa upp. Det är Johan Gotthardsson som ser till att be spelare att ställa upp. Men när Johan fått nej (på otrevligt sätt dessutom) från 10 Sikare trots att han med vänliga ord förklarat att det är för deras supportrars skull de ska ställa upp surnar jag till och säger att jag hoppas någon av Sikarna bryr sig om sina supportrar. Jag har under 10 års tid aldrig varit med om så otrevligt uppträdande från spelarna så jag tycker faktiskt de förtjänade det.
Jag instämmer med KH... Jag tycker att det hör till att någon "pratar" i Pausen... Om ingen vill så borde det vara er Kapten Oscar Forsmark som skall gå dit... Detta är väl en lagkaptens roll bland annat
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by Krister Holm »

Skulle ju gå in och gratulera till segern men glömde ju det när jag fick läsa all skit som skrevs här inne om mig. Men grattis i alla fall ni som kan hålla en trevlig ton!
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 2:3 2018-03-03 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK,

Post by David Johansson »

Oj då... blev dubletter på mitt inlägg...Sorry
Post Reply