PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Per-Erik Odh »

David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Dagen efter....det mest upphaussade, omskrivna och största derbyt sen slaget vid Poltava!
Har aldrig på ett derby sett så många tomma stolar på sittplats!
När vi pratar om publiksiffran på läktaren säger vi 2500-2600ca inte mer, de presenterar publiksiffran som 3003!!!
Det kommer precis strax över 3000 personer alltså, varav säkert 7-8-900 håller på Mariestad.
Måste väl vara en praktskandal!
Vad är felet med 3000 på läktaren? de är nästbästa siffran denna säsongen..
Hallen tar 3400 och de tre nedersta raderna på huvudläktaren var tomma bort med 300 bara där, sedan var det glest på flera ställen på läktaren...

Både SLA och Radio Skaraborg är starkt ifrågasättande till 3000 SR hade pratat om max 2500 direkt i sin Webbsändning... SLA trodde på runt 2300
Det har alltid varit snack om publiksiffran i Skövde. Men varför skulle man fuska om den?
Det borde vara en oerhört viktig siffra för till exempel revisorer att kontrollera.

Vad är kriterierna på publiksiffrorna? Det borde finnas rätt solklara regler att följa i hur man räknar! Saknas det regler över hur man räknar blir ju det ett värde som ingenting visar och det har jag svårt att tänka mig då det är en officiell siffra som rapporteras in precis som mål och liknande.
/Perka
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Björn Fröberg »

Får be om ursäkt för den strulande sändningen. Det var jag som hade missat att tömma hårddisken så varje gång jag tryckte repris så ballade det ur men löste det i första periodpaus. Typiskt att det skulle strula denna matchen men så är det ibland.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:Då har jag läst referat både på Skövde IKs och Mariestad bois hemsidor och det är en otrolig skillnad.
Konstaterar att på Skövdes hemsida kan man läsa ett opartiskt referat och på Mariestads hemsida är det en orgie i att beskriva Mariestads förträfflighet.
Inget nytt under himlen där inte. Men gud vad skönt det skulle vara att se de av hybris drabbade äckelboisarna krypa i skiten en gång :evil:
Då ska du läsa den enda opartiska skribentens, Mikael Mjörnberg, ord om matchen. Han beskriver bois insats i betydligt mer positiva ordalag och Skövdes i betydligt mer negativa än vad jag gör. Så antingen är han ännu mer partisk eller så är det en bitter Perka dagen efter förlustmatchen. :lol:
David Johansson
Reactions:
Posts: 411
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Dagen efter....det mest upphaussade, omskrivna och största derbyt sen slaget vid Poltava!
Har aldrig på ett derby sett så många tomma stolar på sittplats!
När vi pratar om publiksiffran på läktaren säger vi 2500-2600ca inte mer, de presenterar publiksiffran som 3003!!!
Det kommer precis strax över 3000 personer alltså, varav säkert 7-8-900 håller på Mariestad.
Måste väl vara en praktskandal!
Vad är felet med 3000 på läktaren? de är nästbästa siffran denna säsongen..
Hallen tar 3400 och de tre nedersta raderna på huvudläktaren var tomma bort med 300 bara där, sedan var det glest på flera ställen på läktaren...

Både SLA och Radio Skaraborg är starkt ifrågasättande till 3000 SR hade pratat om max 2500 direkt i sin Webbsändning... SLA trodde på runt 2300
Det har alltid varit snack om publiksiffran i Skövde. Men varför skulle man fuska om den?
Det borde vara en oerhört viktig siffra för till exempel revisorer att kontrollera.

Vad är kriterierna på publiksiffrorna? Det borde finnas rätt solklara regler att följa i hur man räknar! Saknas det regler över hur man räknar blir ju det ett värde som ingenting visar och det har jag svårt att tänka mig då det är en officiell siffra som rapporteras in precis som mål och liknande.

Både SLA och SR var starkt i frågasättande till 3000 åskådare... Kanske att det är en sak att räkna in icke nyttjade Säsongsbiljetter, frikort, med mera...

Men publiksiffran i mina ögon är den som tittar på matchen... Och det var inga 3000 inne i hallen
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Anders Åstebro »

Björn Fröberg wrote:Får be om ursäkt för den strulande sändningen. Det var jag som hade missat att tömma hårddisken så varje gång jag tryckte repris så ballade det ur men löste det i första periodpaus. Typiskt att det skulle strula denna matchen men så är det ibland.
Du är ursäktad sedan länge Björn.
Du/ni har gjort ett fantastiskt jobb med detta över lång tid ni
så en liten fadäs av detta slaget är inherent annan går i taket för.
Sådant kan hända den bäste. ;)

Var detta ditt sista uppdrag med att filma SIK’s hemma matcher?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Per-Erik Odh »

David Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Dagen efter....det mest upphaussade, omskrivna och största derbyt sen slaget vid Poltava!
Har aldrig på ett derby sett så många tomma stolar på sittplats!
När vi pratar om publiksiffran på läktaren säger vi 2500-2600ca inte mer, de presenterar publiksiffran som 3003!!!
Det kommer precis strax över 3000 personer alltså, varav säkert 7-8-900 håller på Mariestad.
Måste väl vara en praktskandal!
Vad är felet med 3000 på läktaren? de är nästbästa siffran denna säsongen..
Hallen tar 3400 och de tre nedersta raderna på huvudläktaren var tomma bort med 300 bara där, sedan var det glest på flera ställen på läktaren...

Både SLA och Radio Skaraborg är starkt ifrågasättande till 3000 SR hade pratat om max 2500 direkt i sin Webbsändning... SLA trodde på runt 2300
Det har alltid varit snack om publiksiffran i Skövde. Men varför skulle man fuska om den?
Det borde vara en oerhört viktig siffra för till exempel revisorer att kontrollera.

Vad är kriterierna på publiksiffrorna? Det borde finnas rätt solklara regler att följa i hur man räknar! Saknas det regler över hur man räknar blir ju det ett värde som ingenting visar och det har jag svårt att tänka mig då det är en officiell siffra som rapporteras in precis som mål och liknande.

Både SLA och SR var starkt i frågasättande till 3000 åskådare... Kanske att det är en sak att räkna in icke nyttjade Säsongsbiljetter, frikort, med mera...

Men publiksiffran i mina ögon är den som tittar på matchen... Och det var inga 3000 inne i hallen
Nu frågade jag inte efter en åsikt utan jag frågade om någon vet vad som gäller.
Du brukar ju hänvisa till reglementet David, står det inget där?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:Då har jag läst referat både på Skövde IKs och Mariestad bois hemsidor och det är en otrolig skillnad.
Konstaterar att på Skövdes hemsida kan man läsa ett opartiskt referat och på Mariestads hemsida är det en orgie i att beskriva Mariestads förträfflighet.
Inget nytt under himlen där inte. Men gud vad skönt det skulle vara att se de av hybris drabbade äckelboisarna krypa i skiten en gång :evil:
Då ska du läsa den enda opartiska skribentens, Mikael Mjörnberg, ord om matchen. Han beskriver bois insats i betydligt mer positiva ordalag och Skövdes i betydligt mer negativa än vad jag gör. Så antingen är han ännu mer partisk eller så är det en bitter Perka dagen efter förlustmatchen. :lol:
Jag är inte bitter!

Jo men Mjörnberg beskriver ju bara sanningen och gör ju inget för att piska upp stämning, det vet vi ju. Vart har han skrivit förresten?

Jag kände då inte igen mig i din beskrivning av matchen åtminstone utan för mig var det ett klart färgat referat. Har pratat med betydligt mindre hetlevrade killar än mig och även flera Mariestadssupportrar och de har samtliga beskrivit en match som Skövde tar över. Nu spelar det ingen roll för ni gjorde fler mål och det är ju liksom det som bestämmer vilka som vann. Men att påstå att inte ditt referat var färgat blir bara löjligt!
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:Då har jag läst referat både på Skövde IKs och Mariestad bois hemsidor och det är en otrolig skillnad.
Konstaterar att på Skövdes hemsida kan man läsa ett opartiskt referat och på Mariestads hemsida är det en orgie i att beskriva Mariestads förträfflighet.
Inget nytt under himlen där inte. Men gud vad skönt det skulle vara att se de av hybris drabbade äckelboisarna krypa i skiten en gång :evil:
Då ska du läsa den enda opartiska skribentens, Mikael Mjörnberg, ord om matchen. Han beskriver bois insats i betydligt mer positiva ordalag och Skövdes i betydligt mer negativa än vad jag gör. Så antingen är han ännu mer partisk eller så är det en bitter Perka dagen efter förlustmatchen. :lol:
Jag är inte bitter!

Jo men Mjörnberg beskriver ju bara sanningen och gör ju inget för att piska upp stämning, det vet vi ju. Vart har han skrivit förresten?

Jag kände då inte igen mig i din beskrivning av matchen åtminstone utan för mig var det ett klart färgat referat. Har pratat med betydligt mindre hetlevrade killar än mig och även flera Mariestadssupportrar och de har samtliga beskrivit en match som Skövde tar över. Nu spelar det ingen roll för ni gjorde fler mål och det är ju liksom det som bestämmer vilka som vann. Men att påstå att inte ditt referat var färgat blir bara löjligt!
Jag drar slutsatsen av det du skriver att du menar den tredje perioden. Där beskriver jag i mitt matchref följande sekvenser:
De första minuterna förväntas det ett Skövdetryck som bois dock kontrollerar. Är det detta du tycker är partiskt?
Sedan följer ett gäng minuter där bois blir passiva och Skövde får längre anfall och där Sandberg får agera. Är det detta du tycker är partiskt?
Sedan tar bois timeout och efter det tar bois över. Är det detta du tycker är partiskt?
Sedan kommer 2-3 och Skövde jagar men lyckas inte skapa något riktigt hett. Är det detta du tycker är partiskt?
Nyfiken!

Mjörnbergs krönika om matchen där han beskriver det som klasskillnad mellan lagen kan du läsa på följande länk:
http://hockeynews.se/columns/2138/

Sedan kan jag erkänna att jag kanske inte alltid har 100% i alla matchref jag skriver, jag har ju till skillnad från många andra skribenter inte papper och penna till hands att anteckna det som händer. Dessutom står jag ju i klacken och har en del av mitt fokus på att se till att få drag i den. Men jag snackade också med 5 Boisare (tre intervjuer) och ett par gäng sikar efter matchen och vi var ganska överens om matchbilden så jag känner inte att jag var helt ute och cyklade med min beskrivning av matchen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Göran Strid »

KH, ditt referat var ganska bra med hänsyn till förutsättningarna och att du naturligtvis var mer än vanligt engagerad och som påverkade din åsiktskorridor. Inget fel i det, även om jag tycker du i onödan före matchen försökte piska upp stämningen med att på Oxarnas forum uppmana folk att tycka illa om motståndaren. Vad var vinsten med det? Mycket riktigt kom också ett osmakligt personangrepp (i detta fall på Hasse L som rövslickare).

Sedan kan jag tycka att det sedan decenniers erfarenhet av läsande, så finns det något mycket typiskt för dig och Oxarnas forum och som spiller över även här och det är en nästan hysterisk inställning att dels tugga om detaljer till döds, dels att inte acceptera synpunkter som avviker, utan då kräva svar på detaljer om igen och igen. Och igen. Ta det inte så allvarligt! Det är ishockey på nivå tre! :)

Till sist, Mjörnberg är förälskad i bois och har inget eller litet till övers för Skövde och har inte så haft sedan han började skriva för Hockeysverige (närmast hånfulla snacket om klasskillnad i derbyt var ju bara patetiskt). Jag tror mig veta detta efter många år av regelbunden korrespondens med vederbörande. Detta förhållande hindrar dock ingen av oss att ha denna korrepondens och den är fruktbar för den vilar på respekt för varandras åsikter och det räcker långt.
Last edited by Göran Strid on 02 Mar 2018, 17:48, edited 1 time in total.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote:KH, ditt referat var ganska bra med hänsyn till förutsättningarna och att du naturligtvis var mer än vanligt engagerad och som påverkade åsiktskorridoren denna gång. Inget fel i det, även om jag tycker du i onödan före matchen försökte piska upp stämningen med att på Oxarnas forum uppmana folk att tycka illa om motståndaren. Vad var vinsten med det? Mycket riktigt kom också ett osmakligt personangrepp (i detta fall på Hasse L som rövslickare).

Sedan kan jag tycka att det sedan decenniers erfarenhet av läsande, så finns det något mycket typiskt för dig och Oxarnas forum och som spiller över även här och det är en nästan hysterisk inställning att dels tugga om detaljer till döds, dels att inte acceptera synpunkter som avviker, utan då kräva svar på detaljer om igen och igen. Och igen.

Ta det inte så allvarligt. :)

Till sist, Mjörnberg är förälskad i bois och har inget eller litet till övers för Skövde och har inte så haft sedan han började skriva för Hockeysverige (närmast hånfulla snacket om klasskillnad i derbyt var ju bara patetiskt). Jag tror mig veta detta efter många år av regelbunden korrespondens med vederbörande. Detta förhållande hindrar dock ingen av oss att ha denna korrepondens och den är fruktbar för den vilar på respekt för varandras åsikter och det räcker långt.
På tal om att ”piska upp stämningen”, så var väl KHs försök väldigt lamt om du jämför med vad lokalmedierna SN/(SLA?)gjorde innan på webben med sina fåniga frågor/ämnen om spelarna som lärt sig avsky/hata bois/SIK sedan barnsben!
Här snackar vi dålig smak!
Silly season is just another season!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Jani Eriksson »

David Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Dagen efter....det mest upphaussade, omskrivna och största derbyt sen slaget vid Poltava!
Har aldrig på ett derby sett så många tomma stolar på sittplats!
När vi pratar om publiksiffran på läktaren säger vi 2500-2600ca inte mer, de presenterar publiksiffran som 3003!!!
Det kommer precis strax över 3000 personer alltså, varav säkert 7-8-900 håller på Mariestad.
Måste väl vara en praktskandal!
Vad är felet med 3000 på läktaren? de är nästbästa siffran denna säsongen..
Hallen tar 3400 och de tre nedersta raderna på huvudläktaren var tomma bort med 300 bara där, sedan var det glest på flera ställen på läktaren...

Både SLA och Radio Skaraborg är starkt ifrågasättande till 3000 SR hade pratat om max 2500 direkt i sin Webbsändning... SLA trodde på runt 2300
Det har alltid varit snack om publiksiffran i Skövde. Men varför skulle man fuska om den?
Det borde vara en oerhört viktig siffra för till exempel revisorer att kontrollera.

Vad är kriterierna på publiksiffrorna? Det borde finnas rätt solklara regler att följa i hur man räknar! Saknas det regler över hur man räknar blir ju det ett värde som ingenting visar och det har jag svårt att tänka mig då det är en officiell siffra som rapporteras in precis som mål och liknande.

Både SLA och SR var starkt i frågasättande till 3000 åskådare... Kanske att det är en sak att räkna in icke nyttjade Säsongsbiljetter, frikort, med mera...

Men publiksiffran i mina ögon är den som tittar på matchen... Och det var inga 3000 inne i hallen
Okej ni vet mycket bättre än vad jag gör då jag är på alla hemmamatcher.. från min vinkel så var nästan alla sittplatser upptagna.. och ståplats var de fruktansvärt mycket folk på..
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: PO1 1:3 2018-03-01 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC,

Post by Krister Holm »

Har nu sett webbsändningen från matchen och konstaterar att kommentatorerna är mer på min linje än Perkas, ja nästan mer pro-bois än jag då de tycker bois har ett tydligt spelövertag också i tredje. Men jag antar att dom är partiska Boisare... :roll:
Post Reply