2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Anders Åstebro »

Det finns väl någon annan ”dåre” som är
än mer envisare än somliga.
Kan vara därför...

Har aldrig frågan ställts till denne person vid ett inför reportage?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote:Mjörnberg:
"Men känslan är att man måste få ut mer av de som är tilltänkta som spetsspelare. De är på tok för osynliga, ensamkörande och icke-producerande."

Det är vi ju många fler som tycker och så har det varit hela säsongen. Frågan är varför? Det känns onekligen som att det är fler än Thegel som inte har rätt omgivning eller plats för att komma till sin rätt. Jag vet att kompetensen närmast laget förstås vet detta mycket bättre än jag som sann amatör och läktartyckare hur laget skall formeras, men frågan måste ställas, eftersom det fortfarande ser ut som det gör efter nu 38 spelade matcher.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Vi får inte ut fullt av våra forwards pga. att vi saknar framför allt första center, men även andra center. Utöver det så saknar vi backar som är tillräckligt bra i uppspelsfasen. Hade vi kryddat det här laget med några spelare från några säsonger tidigare, såsom Wallgren, Appel eller Rosén så är jag ÖVERTYGAD om att detta sett väldigt mycket bättre ut.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by peter johansson »

Marcus Lundgren wrote:
Göran Strid wrote:Mjörnberg:
"Men känslan är att man måste få ut mer av de som är tilltänkta som spetsspelare. De är på tok för osynliga, ensamkörande och icke-producerande."

Det är vi ju många fler som tycker och så har det varit hela säsongen. Frågan är varför? Det känns onekligen som att det är fler än Thegel som inte har rätt omgivning eller plats för att komma till sin rätt. Jag vet att kompetensen närmast laget förstås vet detta mycket bättre än jag som sann amatör och läktartyckare hur laget skall formeras, men frågan måste ställas, eftersom det fortfarande ser ut som det gör efter nu 38 spelade matcher.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Vi får inte ut fullt av våra forwards pga. att vi saknar framför allt första center, men även andra center. Utöver det så saknar vi backar som är tillräckligt bra i uppspelsfasen. Hade vi kryddat det här laget med några spelare från några säsonger tidigare, såsom Wallgren, Appel eller Rosén så är jag ÖVERTYGAD om att detta sett väldigt mycket bättre ut.
Du har så rätt Marcus ;)
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Johannes Saarikari »

Såg 3 perioden och vad SIK gör det bra med kort om centrar, bärande backar osv.
Gnälls inte nått nämvärt över utvisningarna. Utan man krigar på bra och med lite mer syre o tre minuter till hadde man iaf kvitterat matchen.
Kul o se att man är lite mera kylig i situationerna.

Upp till norrland och vänd hem med några poäng.
Hemma hallen o publiksiffrorna äla de inge fel på?
Eller?
Post Reply