2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingehov

Post by Admin »

2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingehov
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Thomas Borén »

Kör vi imorrn igen då. En ny hemmaseger mot Västerås så börjar det ju se riktigt spännande ut i tabellen. Vore inte dumt att ha med sig till helgens turné i Norrbotten.

Ska vi hoppas att publiksiffran studsar tillbaka till det normala? 1300-1400 är väl fullt rimligt mot ett såpass namnkunnigt motstånd? Bedrövliga publiksiffror i senaste matcherna....
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Göran Strid »

Tänk vad man önskar att vissa spelare lyfter sig till den nivå de egentligen har i kvällens match! Det kommer nämligen att behövas mot den förmodade seriesuveränen, som nog springer mot en kvalserie och tillbaks till allsvenskan, inte minst med tanke på att man redan nu är ett mycket bra lag och sannolika värvningar med fräscha 300 000 i sponsortillskott (det räcker ju en bra bit för denna nivå och för bara några månader).

Skövde får inrikta sig på en hyggligt hedersam förlust, så att man inte åker norröver i helgen med stukat självförtroende.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote:Tänk vad man önskar att vissa spelare lyfter sig till den nivå de egentligen har i kvällens match! Det kommer nämligen att behövas mot den förmodade seriesuveränen, som nog springer mot en kvalserie och tillbaks till allsvenskan, inte minst med tanke på att man redan nu är ett mycket bra lag och sannolika värvningar med fräscha 300 000 i sponsortillskott (det räcker ju en bra bit för denna nivå och för bara några månader).

Skövde får inrikta sig på en hyggligt hedersam förlust, så att man inte åker norröver i helgen med stukat självförtroende.
Förlust?
Jag har kryss på lången!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Haha, Simon som hjälper Rickard som bisittare i dag igen :lol:

Håller för övrigt med dig Simon i vad du precis sa. Att Albin Andersson gjorde en bra match i söndags :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Tycker att Skövde gör en rätt okej första period där de kommer ut och inleder matchen jättebra. Västerås hade ett knippe högkvalitativa chanser kring mitten av perioden och där hade man ju inte protesterat om Västerås fått utdelning. Bra Hultstrand.
Mot slutet av perioden blir det bra press från Västerås men Skövde är duktiga på att hålla dem på utsidan.
Synd att Borg missar det jättelåge han fick i början av matchen.
Intressant med Thegel flankerad av Sjögren och Blomgren. I offensiv zon kan det nog vara riktigt giftigt.
Perioden snabbt över och det går ju fort när ingen åker och tjötar på domarna vid varje avblåsning ;)
Skövde krigar ju definitivt bättre än de gjorde i inledningen av allettan :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Vi är utspelade i inledningen av perioden men ju längre det går ju mer kommer Skövde till sin rätt och även om Västerås är det bättre laget så tycker jag Skövde gör det rätt okej även i andra.
Tim har lite otur på straffen där för det ser ju ut som att han räddar den först.
Även andra perioden är snabbt över.
Selin jobbar och jobbar och är jätteduktig på att snurra men det blir inte något av det. Så synd att inte en så hårt jobbande kille får lite utdelning.
Vi drar inte på oss några onödiga utvisningar och det är bra.
Känns som om Västerås kontrollerar det rätt bra och det vore bra för matchen om SIK kan reducera.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Btw: Den av Simon eller Rickard som sköter klockan på webbsändningen är riktigt bra idag :D
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Anders Åstebro »

Ahh, onsdag idag ju å match...
Det hade jag glömt av.. ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Oj vad spännande det blev tillslut och Skövde har ju faktiskt helt okej chanser att kvittera. Västerås vinner ju rättvist men jag tycker ändå att Skövde faller, kanske inte med flaggan i topp men absolut med hedern i behåll.

Har ju sett några matcher på webben nu och jag tycker att killarna som har om det gör det riktigt bra!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Oj vad spännande det blev tillslut och Skövde har ju faktiskt helt okej chanser att kvittera. Västerås vinner ju rättvist men jag tycker ändå att Skövde faller, kanske inte med flaggan i topp men absolut med hedern i behåll.

Har ju sett några matcher på webben nu och jag tycker att killarna som har om det gör det riktigt bra!
Håller med!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by peter johansson »

En okej första period men inte mer !! Västerås ägde matchen från början tills det var 1.30 kvar cirka 5 eller 6-1 hade speglat matchen bättre det hade varit orättvist med oavgjort tycker jag och sedan till publiksiffran drygt 1200 hehe möjligtvis 800 !?!?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Göran Strid »

Mjörnberg skriver:

"Spelar Skövde som ikväll kommer de kunna klä både en och tre pinnar av många av mittenlagen i serien. Men känslan är att man måste få ut mer av de som är tilltänkta som spetsspelare. De är på tok för osynliga, ensamkörande och icke-producerande.

Man kan ju börja med att använda dem rätt, jag kommer med en dåres envishet fortsätta vara fullständigt oförstående till hur man kan använda en av ettans största snajpers Henrik Thegel som center och spelfördelare istället för storskytt i powerplay. Det är obegripligt."

Då är vi åtminstone två envisa dårar.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote:Mjörnberg skriver:

"Spelar Skövde som ikväll kommer de kunna klä både en och tre pinnar av många av mittenlagen i serien. Men känslan är att man måste få ut mer av de som är tilltänkta som spetsspelare. De är på tok för osynliga, ensamkörande och icke-producerande.

Man kan ju börja med att använda dem rätt, jag kommer med en dåres envishet fortsätta vara fullständigt oförstående till hur man kan använda en av ettans största snajpers Henrik Thegel som center och spelfördelare istället för storskytt i powerplay. Det är obegripligt."

Då är vi åtminstone två envisa dårar.
Två räcker nog knappast. Jag har även jag hävdat detta sen dag 1, och utöver det hört en hel del reaktioner från folk som kollar på matcherna.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-10 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Göran Strid »

Mjörnberg:
"Men känslan är att man måste få ut mer av de som är tilltänkta som spetsspelare. De är på tok för osynliga, ensamkörande och icke-producerande."

Det är vi ju många fler som tycker och så har det varit hela säsongen. Frågan är varför? Det känns onekligen som att det är fler än Thegel som inte har rätt omgivning eller plats för att komma till sin rätt. Jag vet att kompetensen närmast laget förstås vet detta mycket bättre än jag som sann amatör och läktartyckare hur laget skall formeras, men frågan måste ställas, eftersom det fortfarande ser ut som det gör efter nu 38 spelade matcher.
Post Reply