2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Admin »

2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Enligt dagens SLA är samtliga spelare förutom de två långtidsskadade Nicklasson och Wiklund tillgängliga.
Bra där :)
/Perka
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Thomas Borén »

Bedrövligt dåligt med publik idag... Trist o se, hoppas alla som inte är här missar en riktigt bra match.

Nu kör vi!!!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Så synd att vi inte klarar av att bevaka vår 1-0 ledning lite längre så man åtminstone ger gästerna lite anledning att fundera. Vårt mål förresten är ju ett resultat av att Selin sätter fart på skridskorna och därmed skapar oreda i Borlängeförsvaret i följdläget som ger målet.
Det känns som vi får spela andrafiol på tok för mycket. Borlänge får styra och ställa mesta delen av tiden. Jaja, det är väl så att ska vi ha med oss poäng i denna alletta är det via försvar och lite flyt när de få chanserna dyker upp. Det är ju också ett sätt att spela hockey och som ibland ger framgång.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Den returen är han iskall på Henriksson :)
Har vi allettan sämsta passningsspel? Det räcker ju för motståndarna att åka lite skridskor och checka lite högt så tappar vi all kontroll :(
Tycker Skövde lyfter sig sista fem.
Nu har vi 2-2 inför sista och det känns väl ändå som att vi var bättre läge på poäng än när det stod 0-0 för 40 minuter sedan. Kriga nu SIKen :)
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker för övrigt att Skövdes webbsändningar och dess speakrar gör det riktigt bra om man tänker på att det "bara" är ettan. Bra gubbar.

Intrott är däremot inte #Lokalvärdsklass...
/Perka
Jonas löf
Reactions:
Posts: 26
Joined: 29 Jan 2014, 17:18

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Jonas löf »

Sitter och tittar på matchen, villen jävla skit. Sista perioden så släpps det in 3 mål på 3minuter, vart faan är time outen?? Nästa säsong vill jag se en ny tränare samt en ny sportchef! Vad har Hasse fått fram under alla säsonger han värvat?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Borlängemålisen gör en av de finaste räddningar vi sett denna säsong och det räcker för att Skövde skall vika ned sig och låta matchen gå trots att man i det läget har 2-2. Vad är det som händer?
Javisst, det är genom att försvara sig vi skall ta poäng men inte ens det verkar man tro på trots att det var förhållandevis framgångsrikt förra helgen.
Nu skäms vi alla och låter Östersund sota för detta. Någon jävla stolthet skall vi ändå ha och bättre hockey än såhär skall våra spelare klara av :evil:
/Perka
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Magnus Hallberg »

Jonas löf wrote:Sitter och tittar på matchen, villen jävla skit. Sista perioden så släpps det in 3 mål på 3minuter, vart faan är time outen?? Nästa säsong vill jag se en ny tränare samt en ny sportchef! Vad har Hasse fått fram under alla säsonger han värvat?

Håller med dig fullständigt. Vet att många gör det samma. Ny sportchef skulle vi behövt för 5-6 år sedan... lär inte hända tyvärr. En modern tränare som spelar positiv modern hockey känns också avlägset.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag tycker synd om många. Så tråkigt att onda aningar besannas och det är det sista man önskar.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by peter johansson »

Så jävla pinsamt så dåligt pensionärslinjen (ursäkta alla pensionärer) Thegel och Sjögren är totalt under isen borde bänkas kommande match !!!!! Kempe vad fan gör han ???? han har alla möjligheter vid ett par avbrott i 2:a perioden att samla ihop trupperna men inte då bara fortsätt med samma tugg så förbannat trött på detta elände så nu har jag beslutat att nu får det vara nog nu var det sista matchen som jag åkte och tittade på laget denna säsongen. Nu behövs det banne mig tänkas till inför kommande säsong hur man ska göra vilken väg dom ska gå för detta eländet vill jag inte vara med om igen jag tycker att man ska byta ut tränarparet om inte nu omedelbart så till nästa säsong utan tvekan och även sportchefen nu är det dags att agera för fortsätter det så här som kommer dom att äventyra klubbens existens fram i genom och det vore förskräckligt !!
Jonas löf
Reactions:
Posts: 26
Joined: 29 Jan 2014, 17:18

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Jonas löf »

Så positiv man var men truppen inför säsongen, man hade fått in tilltänkta poäng/målgörare samt en bra uppsättning målvakter... tror inte det är så fel på spelartruppen isig faktiskt undan det handlar om det runt omkring.... sen att det skulle värvas inför/under allettan pga att truppen har har tunnats ut, vart är dom nyförvärven? Nepp, ny tränare och en NY sportchef behövs!!! SIK som klubb har stått och stampat på samma sten nu i 10år??
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote:Jag tycker synd om många. Så tråkigt att onda aningar besannas och det är det sista man önskar.
Tänker till ett tag til nu efter karamellsmällen mot Borlänge där vi givetvis inte är 2-7 sämre med det lag som finns.
Det är något som inte fungerar och det finns kloka krafter som borde ta tag i det. Jag kan tänka mig att det kan krävas ett eller flera tuffa beslut och då får man ta det, även om det gör ont. Jag hade tagit det eller de besluten, kan jag lova alla supportrar.

Nu kommer vi igen och blir det smisk så är det för mig sista chansen imorgon mot Östersund. Missar man där finns det ingen återvändo.
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Håkan Peterson »

[quote="Jonas löf"]Sitter och tittar på matchen, villen jävla skit. Sista perioden så släpps det in 3 mål på 3minuter, vart faan är time outen?? Nästa säsong vill jag se en ny tränare samt en ny sportchef! Vad har Hasse fått fram under alla säsonger han värvat?[/

Ja, passiviteten i båset är slående - och det är inget som bara gäller den här matchen - utan ett kännemärken för hela säsongen.
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: 2018-01-20 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Håkan Peterson »

Laget har potential och kunnande, men det får inte tränarna ur spelarna.

DET GÅR FÖR SAKTA!

Titta på Oscar Olsson, en spelare tränad under Lenny Eriksson i Arboga. Snabba pass och komma med fart.
Den liraren får SIK ut 80% av. (som mest). Med SIKs spelsystem behövs inte en spelare som Oscar Olsson utan 4 x Frödelius. Jobbiga spelare som kan jaga skiten ut uppspel och trycka ner motståndarna så Lindgren å company får skottläge.

Idag finns inget understöd för Sellin (t.ex.) med sitt virvlande......

DET SKA GÅ FORTARE! Passningar, uppspel, ut ur zon.....

Å så undrar jag om SIK alltid tränar på ospolad is?!?!

Jag har en idé (säkert inte ny) hur Rebellerna ska visa sitt hockeykunnande och ge lite ”input” till tränarkåren - samtidigt som det blir galet roligt - på försäsongen 2018/19..... Återkommer...
Post Reply