2018-01-21 16:00 Skövde IK - Östersunds IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-21 16:00 Skövde IK - Östersunds IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote:Jäklar vilken vändning 4 mål på Pi, bara gratulera till segern!
:lol:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-01-21 16:00 Skövde IK - Östersunds IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag upplever det faktiskt som att Östersund är det bättre laget i inledningen av tredje och i och med oavgjort inför tredje är deras ledningsmål inte oförtjänt. Men samtidigt är det signalen som får Skövde att vakna till ordentligt. Det är så fruktansvärt kul när man får till en så underbar urladdning.
Att sedan "något" annat lag fick avsluta helgen i moll är som grädde på moset.
Älska Skövde IK :D
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2018-01-21 16:00 Skövde IK - Östersunds IK, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

PUI Ja nu har man hunnit lugna ner sig lite men för att plocka fram det gamla utrycket.
- Detta är det värsta som jag har varit med om! I alla fall på ett bra tag.

4 mål på drygga 4 minuter som vänder deprition till total urfori. Idag så var det riktigt gott spel i de allra av bästa stunder. Finns inte så mycket att säga mer än att det var ett totalt lyckorus och att Albin Lindgren uppenbarligen har något vist att trivas med att spela mot lagen från Norr.

På 5 möten 10 pinnar 6 + 4.
Statistik ljuger ju inte som det sägs ;)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-21 16:00 Skövde IK - Östersunds IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

http://www.ostersundik.com/nyheter/e/984

Beröm till hemmalagets pp! 50% i matchen och bästa laget hittills i Allettan (N+S) med dryga 33%. Oerhört bra. Bara Kalix som når strecket 30% av de övriga 19 lagen. Intressant förbättring från hyggliga dryga 20% under grundserien.

Som jämförelse hade Skövde 26% i grundserien och 25% i Allettan Södra förra säsongen, vilket också är mycket bra.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2018-01-21 16:00 Skövde IK - Östersunds IK, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote:http://www.ostersundik.com/nyheter/e/984

Beröm till hemmalagets pp! 50% i matchen och bästa laget hittills i Allettan (N+S) med dryga 33%. Oerhört bra. Bara Kalix som når strecket 30% av de övriga 19 lagen. Intressant förbättring från hyggliga dryga 20% under grundserien.

Som jämförelse hade Skövde 26% i grundserien och 25% i Allettan Södra förra säsongen, vilket också är mycket bra.
Helt klart en stor förbättring sen man satte in Olsson i första uppställningen tillsammans med Thegel och Lindgren (samt två till som brukar vara Wikström/Forsmark) istället för Blomberg. Istället för att söka skott Thegel -> Blomberg har det nu istället blivit Thegel -> Lindgren. När Lindgren skärmats av har också Thegel kunnat gå på eget avslut (som 4-3-målet senast). Dessutom finns ju alternativet Olsson, som jag tycker är en positiv injektion generellt, som både behandlar pucken väldigt väl och säkerligen kan agera spelfördelare i större utsträckning samt finnas tillgänglig för skott.

För det gäller ju att man fortsätter jobba med det här, om inte norrlagen visste det tidigare så vet de med all säkerhet nu att SIK söker skott på Lindgren i PP. Då gäller det att ha ytterligare alternativ.

Den andra formationen har, även om man gjorde ett riktigt fint 2-2-mål senast, en hel del att jobba på. Känns inte helt solklart varken med formationen eller spelet där hittills. Om jag minns rätt spelade man Sjögren, Planeby, Blomberg, Henriksson och Lundgren där senast. Gällande "Point" tror jag man låter Lindgren spela så mycket han orkar oavsett om forwards byter eller ej, där Lundgren kommer in och avlastar, vilket känns helt okej. Gällande övriga positioner känns det ju som att det borde göras plats för Sellin och Back någonstans, jättesvårt dock. T.ex. tror jag aldrig vi kommer få se Kämpe ställa upp med fem forwards i PP. 8-)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2018-01-21 16:00 Skövde IK - Östersunds IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Rickard Dahl wrote:
Göran Strid wrote:http://www.ostersundik.com/nyheter/e/984

Beröm till hemmalagets pp! 50% i matchen och bästa laget hittills i Allettan (N+S) med dryga 33%. Oerhört bra. Bara Kalix som når strecket 30% av de övriga 19 lagen. Intressant förbättring från hyggliga dryga 20% under grundserien.

Som jämförelse hade Skövde 26% i grundserien och 25% i Allettan Södra förra säsongen, vilket också är mycket bra.
Helt klart en stor förbättring sen man satte in Olsson i första uppställningen tillsammans med Thegel och Lindgren (samt två till som brukar vara Wikström/Forsmark) istället för Blomberg. Istället för att söka skott Thegel -> Blomberg har det nu istället blivit Thegel -> Lindgren. När Lindgren skärmats av har också Thegel kunnat gå på eget avslut (som 4-3-målet senast). Dessutom finns ju alternativet Olsson, som jag tycker är en positiv injektion generellt, som både behandlar pucken väldigt väl och säkerligen kan agera spelfördelare i större utsträckning samt finnas tillgänglig för skott.

För det gäller ju att man fortsätter jobba med det här, om inte norrlagen visste det tidigare så vet de med all säkerhet nu att SIK söker skott på Lindgren i PP. Då gäller det att ha ytterligare alternativ.

Den andra formationen har, även om man gjorde ett riktigt fint 2-2-mål senast, en hel del att jobba på. Känns inte helt solklart varken med formationen eller spelet där hittills. Om jag minns rätt spelade man Sjögren, Planeby, Blomberg, Henriksson och Lundgren där senast. Gällande "Point" tror jag man låter Lindgren spela så mycket han orkar oavsett om forwards byter eller ej, där Lundgren kommer in och avlastar, vilket känns helt okej. Gällande övriga positioner känns det ju som att det borde göras plats för Sellin och Back någonstans, jättesvårt dock. T.ex. tror jag aldrig vi kommer få se Kämpe ställa upp med fem forwards i PP. 8-)
Ja, alla motståndare vet ju nu hur Albin L används och den effekt det har. Viktigt med alternativ och riktigt kul att få se hur Thegel utnyttjas (äntligen!). Angående Oskar O, så är han för mig en positiv överraskning som visat större bredd i sitt spel än vad jag trodde. Riktigt bra!
Post Reply