2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Admin »

2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Admin wrote:2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov
:roll:

Ännu en 6 poängs match mellan dessa kombattanter.
Jag vill faktiskt påstå att det i förlängningen handlar om mer än 6 poäng.

Förlängningen är de resterande matcherna, och jag tyckte mig se vid en hastig överblick att det
ser lite "enklare ut" för Lindelöven än SIK.

Vad tycker ni andra om det resonemanget?

Hur som helst så får vi hoppas att SIK rycker upp sig och visarbättre takter från början till slut än
senast lagen möttes där man fick en "inbjudan" i den matchen genom att någon i hemmalaget snackade
bort sig.
Någon som vet hur det gick med den saken förresten, blev spelaren Pappila i någon match?

Hoppas ni andra får se en bra spel i denna match.
En annan måste jobba å slita med att "veva runt" gamlingen på 150 bast. ;)
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Thomas Borén »

Håller med dig Anders, Siken har tufft program kvar. Ska dock inte glömma att det är två matcher tillgodo. Seger på onsdag och det är fem poängs marginal med sex matcher kvar för Skövde o fyra matcher för Lindlöven. Då ser det riktigt bra ut. Härlig match framför oss alltså.

Har ju varit lite ekonomisnack här o var förra veckan. Håller mig från några spekulationer då det enligt min mening krävs bra insyn i både balans- och resultaträkningar för att göra några bedömningar av hur en förening mår, något som väldigt få personer brukar ha.
Det finns dock oavsett ekonomiskt läge alldeles utmärkta aktiviteter man kan ägna sig åt som supporter för att bidra med mer pengar till kassan. En av dem är att faktiskt gå på matcherna, se till att biljettkassorna fylls på, köp en 50/50-lott och en korv med bröd. Streckmatch i Allettan och första hemmamatchen på 2,5 vecka. 1500 personer borde inte vara några problem, eller hade inte varit det ifjol i alla fall. I år vet i fan vad det är för fel... publiksiffrorna har varit sorgliga. Prestations- och poängmässigt är vi väl i paritet med föregående år så förutom att det varit dubbelmatcher på helger finns det inte mycket som motiverar ett sånt publiktapp.

Får man önska något spelmässigt så är det fortsatt fint powerplay och att vi dels träffar bladet lite bättre i passningsspelet och inte minst att puckmottagare tar emot pucken UTAN att den hoppar över bladet varannan gång.

Tyckte dock att det bitvis såg bra ut i bortamatchen förra veckan. Så bra chans till tre poäng!

Heja di röe!!!!!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Thomas Borén,
Dessa dubbelmatcher ör väl rens katastrofen
som jag har förstått det hela.
Vi är inte vana vid sådant här nere och kan
tänka mig att den äkta hälften gnisslar en hel del
om den andra hälften skall ögna hela helgen pt något
som skall vara hockey på Billingehov..

Själv har jag inte det bekymret. ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Åstebro wrote:Thomas Borén,
Dessa dubbelmatcher ör väl rens katastrofen
som jag har förstått det hela.
Vi är inte vana vid sådant här nere och kan
tänka mig att den äkta hälften gnisslar en hel del
om den andra hälften skall ögna hela helgen pt något
som skall vara hockey på Billingehov..

Själv har jag inte det bekymret. ;)
Håller med dig, helgernas dubbelmöten är inte nåt vidare!

Sen förstår jag inte varför vi (bois) inte har Borlänge på en onsdag eller fredag för att få ett ”jämnare” spelschema?
Silly season is just another season!
Thomas Borén
Reactions:
Posts: 74
Joined: 13 Jun 2015, 10:36

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Thomas Borén »

Hade också räknat med ett visst tapp i publik, speciellt lördagsmatcherna. Men det har varit väl stort tycker jag. Tittar jag runt där jag brukar stå är det i stort sett samma personer där både lördag o söndag. Men men, idag Är det ”normal” onsdagsmatch så hoppas att det tjockar tills sig på läktaren.

Hur som helst, grymt viktig match idag. Lindlöven lite på gång med seger senast o kniven på strupen. Förlust för dem och säsongen är nästan körd. Hoppas Siken kliver ut fulltaggade, då kan det absolut gå bra. Tre poäng skulle vara riktigt välkommet...
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Väldigt viktig match idag iaf! 3p idag och jag tror att det ska mycket till för att vi ska missa.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det jag funderar över är om turbulensen påverkar laget på något sätt?
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:Det jag funderar över är om turbulensen påverkar laget på något sätt?
Om du menar att tränarna ska sluta så tror jag inte det påverkar, är det sen så att nån/några inte fått sin lön/ersättning så tror jag självklart att det kan påverka!
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Det jag funderar över är om turbulensen påverkar laget på något sätt?
Om du menar att tränarna ska sluta så tror jag inte det påverkar, är det sen så att nån/några inte fått sin lön/ersättning så tror jag självklart att det kan påverka!
Jag tror tränardelen kan påverka också i detta fallet. Helt annat läge än det är i Mariestad tex. för där tror jag inte det påverkar speciellt mycket.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Då räknarvi ner....

Förväntar mig att det kommer sprudla av kommentare
här om matchen, under och efter nedsläpp.. :roll:

En annan får ju se till att ”veva runt” så att 150-åringen mår bra.. ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ingen sprudlande första av något av lagen men 1-0 speglar perioden.
Det är snyggt gjort av Blomberg att få in den pucken ur mycket snäv vinkel. Otroligt nära att vi får 2-0 strax efter när Marmenlind nästan tappar in pucken från Sjögren. Otroligt att pucken inte glider in över mållinjen.
Riktiga bjudningar som Lindlöven har bjudits på några gånger och det är gott att Hultstrand vet hur man står i vägen.
Henriksson har sett lite extra vaken ut här i första tycker jag och kanske kan han få fira lite extra idag på sin födelsedag med en balja.
Idag känns inte webbsändningen helt bra. Ljudet skorrade lite i början men det blev okej efter någon minut. Däremot är det inget riktigt flyt i bilden trots att "Your connection is excellent!"

Skönt att gå in till andra med en ledning. Hoppas vi kan bygga vidare på det och ha något mer mål att gå på till tredje?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Skövdes 1-0 är för övrigt det enda mål som gjorts i första av något av de åtta allettalagen i norra som spelar idag :o
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Det ser ju bra ut detta!
Kan det bero på att jag upplade chefen att heja
fram dem extra mycket idag tro. ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2018-02-07 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Vad närma det är att Lindlöven kvitterar innan Skövde tar över tillställningen ordentligt ett tag.
2-0 är ju riktigt snyggt där sista passen från Thegel är genialisk och både Blomgren och Lindgren har vidöppet mål.
3-0 får verkligen Henriksson sikta och prickskjuta in.
3-1 ligger det väl någon rättvisa i att Lindlöven får göra men det är hårfint att det inte är offside.
Bilden på sändningen har varit bättre här i andra men ljudet var helt kass första minuten. Men sedan helt ok.
Känns fint med en tvåmålsledning in i tredje. Håll nu i detta fina läge SIK sätt sig i.

Har 21 och 14 ramlat ned?
/Perka
Post Reply