2018-02-18 15:00 Skövde IK - Bodens HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2018-02-18 15:00 Skövde IK - Bodens HF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote:
Marcus Lundgren wrote:Jag ställer mig lite frågande till vad ni har för förväntningar av det här laget? De är klara för PO med 3 matcher kvar, det tycker iaf. jag är godkänt.

Sen gör man absolut en jävligt dålig match idag, och det finns mycket jag inte tycker har varit bra i år.
Jag hade heller inga större förväntningar på laget och tycker också det är godkänt att gå till po. Vad jag främst reagerar på är i detta fall matchens genomförande som sådant. Man skall inte förlora med 2-8 mot ett starkt reducerat bortalag, som dessutom inte tillhör toppskiktet. Det som främst upprör är inställningen som sådan hos de flesta. Det tycker jag visar bland annat på bristande respekt och bristande insikt om att man har ett ansvar - och det måste gälla alla som spelar - gentemot supportrar, sponsorer, publik och dem som för övrigt uppskattar idrott, där det gäller att göra sitt bästa och försöka vinna.
Absolut, jag tycker bara att kritiken når orimliga nivåer väldigt fort här inne.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2018-02-18 15:00 Skövde IK - Bodens HF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Som jag har tidigare skrivit så är de inställningsfråga.. Skövde skulle kunna vinna mot alla lagen i denna serien om de hade get 100% i varje byte.. men just denna matchen max 10%..
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2018-02-18 15:00 Skövde IK - Bodens HF, Billingehov

Post by peter johansson »

Marcus Lundgren wrote:Jag ställer mig lite frågande till vad ni har för förväntningar av det här laget? De är klara för PO med 3 matcher kvar, det tycker iaf. jag är godkänt.

Sen gör man absolut en jävligt dålig match idag, och det finns mycket jag inte tycker har varit bra i år.
Klart att det är godkänt att gå till PO men med det spelet man har haft i många av matcherna så är det undermåligt med tanke på vad vi fått in för spelare och dessutom har en tränare med så mycket rutin och kunnande tyvärr så tycker jag att Kempes kunnande har stannat kvar på 90-talet och det funkar inte i dag när det är 2018 ! Jag tycker att spelarna ser ängsliga ut och i rätt så många matcher så finns inte fighterandan som i går tex det var inte en dålig insats det var fullkomligt värdelöst ingen inställning inget jävlar anamma inga fightingface utan man åkte mest runt som om det vore allmänhetens åkning och det tycker inte jag är okej för det finns ett gäng som betalar för att titta på detta och det är många och fler blir det som inte kommer tillbaka om det inte blir någon ändring på detta.
Post Reply