2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Admin »

2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Godmorgon.. De blir kolla webbsändning idag.. Lovade att vara hundvakt (vara hemma med hundarna) medans frugan är på bio.. :D
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Assist till 1-1 målet....
25. Bäckström, Libelin (25 Libelin Valliant)
Har grabben bytt efternamn eller är det tryckfelsnisse som varit framme tro?
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Anders Åstebro wrote:Assist till 1-1 målet....
25. Bäckström, Libelin (25 Libelin Valliant)
Har grabben bytt efternamn eller är det tryckfelsnisse som varit framme tro?
Har stått bäckström hela tiden på swehockey.. Men Valliant är rätt har jag för mig.. :D
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingen publiksiffra rapporterad vare sig i Skövde eller Arbogamatcherna?
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Ingen publiksiffra rapporterad vare sig i Skövde eller Arbogamatcherna?
Tror det var 1410 på Billingehov,
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Lindlöven vinner rättvist. Skövde skapade tyvärr inte mycket.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Ingen publiksiffra rapporterad vare sig i Skövde eller Arbogamatcherna?
Tror det var 1410 på Billingehov,
Ok inte illa, det är registrerat på swehockey nu också!
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Anders Åstebro wrote:Assist till 1-1 målet....
25. Bäckström, Libelin (25 Libelin Valliant)
Har grabben bytt efternamn eller är det tryckfelsnisse som varit framme tro?
Har för mig att han har ett dubbelt efternamn,
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Man undrar vad det är som händer där mellan första och andra som gör att laget så totalt tappar allt sådant som de ju faktiskt hade i första perioden? :?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

På Joakim Stjern Svensson låter det inte helt främmande med en fortsättning i SIK. HV bestämmer!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6822716
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:Man undrar vad det är som händer där mellan första och andra som gör att laget så totalt tappar allt sådant som de ju faktiskt hade i första perioden? :?
Och jag undrar också över de matcher som kanske började med förlusten mot Borlänge. Det är något som inte kommer ut i spelet och för den delen också hos flera spelare som kan så mycket bättre. Spelet i pp är sorgligt att se för närvarande. Stillastående utan tempo, tveksamt och utan fantasi. Lindlövens rappa spel med pucken på bladet i pp var däremot en fröjd att skåda. Inte förvånande alls att man har 35%, vilket är sanlöst bra efter så många omgångar. Hoppas spelarna såg och tog intryck!

Just nu och sedan några matcher tillbaka har man stannat i trappan och slutat ta steg för steg, de där stegen som Kämpe upprepade i början av säsongen. Kämpes mantra "om vi gör det vi kommit överens om, så går det bra" behöver omsättas i handling. Till att börja med få fason på spelet i pp och få fart på ett kollektivt anfallsspel utan tämligen meningslöst solokörande. Annars blir det en onödigt tuffare vårsäsong. Det räcker mer än nog som det kommer att bli med att möta idel topplag. Och dessutom långa resor, vilket är första gången för laget sedan den nya spelordningen infördes.

Man kan ju börja med mötet nu på söndag mot Forshaga.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Ja vad var det som hände egentligen ? Första perioden riktigt bra med full fart åt båda håll med många chanser och riktigt bra hockey och nästan på gränsen till allsvenskt spel tycker jag iaf ;) . Sedan är det något som händer from den andra perioden och det är som om SIK:s energi tar slut fullkomligt tyvärr samtidigt som Lindlöven jobbar riktigt bra över hela banan med precisa passningar och ett jädrans tempo fortsätter Lindlöven på detta sätt så kommer dom att bli livsfarliga framöver helt klart. Samma visa i tredje perioden där SIK aldrig är i närheten tycker jag och Lindlöven vinner fullt rättvist över 60 minuter man är bättre på alla plan i denna match nä nu hoppas jag att SIK hoppar tillbaka i kommande fight borta mot Forshaga vilket kan bli nog så jobbigt !!

Det jag saknar i SIK är framförallt en RIKTIGT BRA CENTER för det har vi inte just nu en som bär laget när det går lite tungt och dessutom behöver vi få in en bra back som gör poäng i stället för Nicklasson som inte kommer att spela mer i år eller kanske inte mer alls ?! dessutom är väl även Wiklund borta på obestämd tid iom hans problem med axeln/axlarna så minst en back behöver komma in. Jag har sagt det förut och säger det igen att Thegel är ingen center han ska spela på en kant där hans sniperkunskaper kommer till sin rätt han var ju totlat osynlig i onsdags tex ! Nä det finns en del att jobba på helt klart för allettan kommer vi fixa men sedan kommer just allettan och då kommer det att vara bra lag hela tiden som vi möter och då kan det bli riktigt jobbigt med långa resor och dubbla matcher på helgerna iom norrlandsresorna och då behövs det ledare som kliver fram med all sin rutin så som Thegel,Sjögren,Back,Libelin,Blomberg om det ska bli en längre säsong än förra.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-11-15 19:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

peter johansson wrote:Ja vad var det som hände egentligen ? Första perioden riktigt bra med full fart åt båda håll med många chanser och riktigt bra hockey och nästan på gränsen till allsvenskt spel tycker jag iaf ;) . Sedan är det något som händer from den andra perioden och det är som om SIK:s energi tar slut fullkomligt tyvärr samtidigt som Lindlöven jobbar riktigt bra över hela banan med precisa passningar och ett jädrans tempo fortsätter Lindlöven på detta sätt så kommer dom att bli livsfarliga framöver helt klart. Samma visa i tredje perioden där SIK aldrig är i närheten tycker jag och Lindlöven vinner fullt rättvist över 60 minuter man är bättre på alla plan i denna match nä nu hoppas jag att SIK hoppar tillbaka i kommande fight borta mot Forshaga vilket kan bli nog så jobbigt !!

Det jag saknar i SIK är framförallt en RIKTIGT BRA CENTER för det har vi inte just nu en som bär laget när det går lite tungt och dessutom behöver vi få in en bra back som gör poäng i stället för Nicklasson som inte kommer att spela mer i år eller kanske inte mer alls ?! dessutom är väl även Wiklund borta på obestämd tid iom hans problem med axeln/axlarna så minst en back behöver komma in. Jag har sagt det förut och säger det igen att Thegel är ingen center han ska spela på en kant där hans sniperkunskaper kommer till sin rätt han var ju totlat osynlig i onsdags tex ! Nä det finns en del att jobba på helt klart för allettan kommer vi fixa men sedan kommer just allettan och då kommer det att vara bra lag hela tiden som vi möter och då kan det bli riktigt jobbigt med långa resor och dubbla matcher på helgerna iom norrlandsresorna och då behövs det ledare som kliver fram med all sin rutin så som Thegel,Sjögren,Back,Libelin,Blomberg om det ska bli en längre säsong än förra.
Peter,
Jag såg inte matchen överhuvudtaget, men läst om den osv...
Håller med dig i det du skriver...

Men det är som det brukar i matcher när det bättre laget får fart på rören så blir det en sorts "dubbel effekt" på händelserna man ser på isen.
Speciellt som det sämre laget inte finner något motmedel för att få stopp på det bättre lagets skridskoåkning och deras uppspel.

Det finns en hel del att jobba med helt klart för SIK´s del framöver.
Bara hoppas att man hittar rätt i det jobbet....
Post Reply