2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Göran Strid »

Och nu är bp-statistiken på väg att bli förfärlig! Kul för övrigt att bara prata med sig själv på detta forum. Det är inte ofta man gör det. Så då är det lika bra att sluta, antar jag för responsen är noll. Hej då för denna match.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:4 - 3 :-( Skövde måste sluta att dra på så många utvisningar :evil:
Ja, inte blev det något bättre efter det att SIK tog en TO i 3:e... :shock:
Man gör det väldigt enkelt för Forshaga att behålla sin ledning på detta sättet man just nu spelar.
Och det håller ju givetvis inte att spela på så vis.... :evil:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Gunwaldh Johansson »

4 - 4 Albin Lindgren
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:4 - 4 Albin Lindgren
Se där ja..... :D
I EQ osså... :mrgreen:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Gunwaldh Johansson »

4 - 5 Efter straffar. Johan Planeby matchvinnare.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Björn Fröberg »

Vill ni se den avgörande straffen så kan jag rekommendera att följa SIK's Instagram och kolla instastory.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by peter johansson »

Jag var ju rädd för denna matchen starkt ändå att man vänder på steken i sista en tyder på lite styrka ändå ;) ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker årets SIK är fantastiska. Det har kanske hackat lite med tanke på att man höjer förväntningarna med resultaten men totalt sett fantastiskt såhär långt.
2 poäng borta mot ett Forshaga som fått luft under vingarna samtidigt som vi kom med säsongens kanske sämsta insats i bagaget skall man nog vara jävligt nöjd med :D
/Perka
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 59
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Robin Hallerström »

Relativt slätstruken historia och Skövde får vara extremt nöjda med 2 poäng. Imponerande offervilja på flera spelare, kanske framförallt Tom Lundgren som täckte en riktig projektil med 3 sekunder kvar i sudden. Rent generellt tycker jag viljan att täcka skott varit extremt stor i år.

Kändes som att matchen aldrig satte sig. Det böljade mest fram och tillbaka utan någon större logik.

Utvisningarna måste man minimera. Visserligen tyckte jag att domaren var petig åt båda hållen men det håller såklart inte i längden att ha 20 minuter på botbänken. Forshaga var duktiga i PP så där fick Skövde verkligen bekänna färg.

Nära flera gånger att Forshaga tar död på matchen men jag tycker Skövde visade bra lagmoral även om spelet var lite defekt idag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Det var något gruff vid 15 nånting, vad var det?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Marcus Lundgren »

Robin Hallerström wrote:Relativt slätstruken historia och Skövde får vara extremt nöjda med 2 poäng. Imponerande offervilja på flera spelare, kanske framförallt Tom Lundgren som täckte en riktig projektil med 3 sekunder kvar i sudden. Rent generellt tycker jag viljan att täcka skott varit extremt stor i år.

Kändes som att matchen aldrig satte sig. Det böljade mest fram och tillbaka utan någon större logik.

Utvisningarna måste man minimera. Visserligen tyckte jag att domaren var petig åt båda hållen men det håller såklart inte i längden att ha 20 minuter på botbänken. Forshaga var duktiga i PP så där fick Skövde verkligen bekänna färg.

Nära flera gånger att Forshaga tar död på matchen men jag tycker Skövde visade bra lagmoral även om spelet var lite defekt idag.
Låter som många av Skövdes matcher i år då helt enkelt?

Jag till skillnad från dig Perka tycker att det borde finnas mer att ta ut ur laget rent spelmässigt, poängmässigt håller jag dock med om att det är bra! Men spelet de har visat upp ett tag nu kommer aldrig hålla i en alletta. Om vi vill komma längre än alletta i år så känner jag mig rätt säker på att en första center måste in i laget, kanske även en första back.
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 59
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2017-11-19 16:00 Forshaga IF - Skövde IK, Ängevi Ishall

Post by Robin Hallerström »

Back satte in en schysst men hård tackling vilket inte uppskattades av värmlänningarna som flög på honom varpå Sjögren och Wikström anslöt och det blev lite kramkalas. Borde kanske varit Skövde PP efter den situationen då det kändes ganska uppenbart att Forshaga drog igång det.
Post Reply