2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Oscar Soljamo »

Skittråkigt att läsa hur vissa är mot Perka. )Bland fansen för mig Mr SIK) Jag såg heller inget om att HV71 lånet skulle spela. Blev en överaskning i SLA. Men såg inget på hemsidan.

Det är sjukt dåligt hur man kan behandla en supporter. Och Perka är ingen vanlig supporter enligt mig. Tråkigt av Kempe att ge så torra svar. Det va inte kul se... Ge oss lite mer. Vi kommer ju ändå och se på matcherna oavsett hur det går i stort sett.

Detta är ju ingen bra väg mellan klubben och fansen. I alla fall ger det Inga bra signaler.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Oscar Soljamo wrote:Skittråkigt att läsa hur vissa är mot Perka. )Bland fansen för mig Mr SIK) Jag såg heller inget om att HV71 lånet skulle spela. Blev en överaskning i SLA. Men såg inget på hemsidan.

Det är sjukt dåligt hur man kan behandla en supporter. Och Perka är ingen vanlig supporter enligt mig. Tråkigt av Kempe att ge så torra svar. Det va inte kul se... Ge oss lite mer. Vi kommer ju ändå och se på matcherna oavsett hur det går i stort sett.

Detta är ju ingen bra väg mellan klubben och fansen. I alla fall ger det Inga bra signaler.
Bara att hålla med i det du skriver!!!
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Urban Stahel »

David Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:

. Jag är färdig med SIK!
Helt RÄTT Perka, Gå över till BoISEN du med.... :roll:
Ganska lågt att ens skämta om detta!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote:
Rickard Dahl wrote:
Göran Strid wrote:Hockeyförbundets ordförande Anders Larsson är på plats ikväll. Förutom den trevliga nyheten med tillskottet från HV, så hade det väl varit trevligt, om det stått att läsa inför matchen? Och få höra hur föreningen ser på direktsändningen med gästerna också från Hockeyettan? Och få läsa om hur Kämpe ser på derbyt? Men ännu ingenting om detta eller matchen överhuvudtaget. Det är givetvis inte alls bra. Riktigt dåligt, om man skall vara uppriktig. Något kanske kommer senare idag? Bättre sent än aldrig i så fall.

Det blev tvärstopp sedan Perka slutade skriva. Riktigt tråkigt och inte bara för oss supportrar.
Jag har tagit den pucken också då INGEN annan verkar vilja ställa upp att göra något sådant, men visst, klaga på hur dåligt allting sköts nu förtiden.

Hade inte jag haft ett jobb på annan ort och varit borta 12- 13h per dag kanske jag kunde jobbat fram det måndag förmiddag, men läget är som det är nu. Köp det eller kom med något konkret.

Perka: Att du ens kommenterar det tycker jag är så jävla dåligt.

Ovan skrivet i affekt efter en galet stor besvikelse ikväll, men jag är tämligen säker på att jag vidhåller ovan nämnt även imorgon.
Om du tycker samma sak imorgon bitti, så blir jag orolig på allvar. Jag har inte klagat på hur ” dåligt allt sköts nu för tiden”. Där är du helt fel ute. Häromdagen skrev jag (för vilken gång i ordningen?) positivt om t ex webbsändningarna. Jag anser fortfarande - och utan affekt - att kritiken om hemsidan och dagens derby var berättigad. Jag är tämligen säker på att det var flera än jag som delar min uppfattning. Se så Richard, solen går upp imorgon också, utom möjligen på Bali, verkar det som.
Visst, du klagar inte på hur dåligt allt sköts nu förtiden, men sättet du utrycker dig på gagnar ingen just nu. Speciellt inte då jag tror du är medveten om hur svårt det är att få folk att ställa upp.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Göran Strid »

Ok Richard, jag tar dina goda råd på allvar och skall tänka mig för i fortsättningen. Jag ber om ursäkt för att jag hade kritiska synpunkter på hemsidans inför-bevakning tidigare idag och skall uttrycka mig positivt, när jag skriver något.

Om matchen då? Det var en utmärkt publiksiffra!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Jani Eriksson »

David Johansson wrote:Intressant Teori att Domaren ALLTID är sämst på isen när SIK Torskar mot BoISEN

ALLTID Skylls det på domaren... Tyckte han tog det han skulle åt båda håll...Nog kan han ta någon utvisning mer åt vardera Håll, Men SIKarna är nöjda när han tar 14 tvåor för Gästerna och NOLL för SIK..Måste vara så :roll: :roll:

Inse att bois var bättre över tre perioder

Pinsam Coachning av Kempe, tar man TimeOut vid 0-3 så byter man väl målis, Snacka om att Dissa Hultstrand...
Visa mig vart vi har sagt att de är domarns fel att vi förlorade?
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Jani Eriksson »

Rickard Dahl wrote:Annat att säga om ikväll? Den gamla klassiska "svindålig domare, men det är inte därför vi förlorar". André Hiljanen stod för den i särklass sämsta domarinsatsen i Billingehov i vinter, men återigen, det är inte där vi förlorar matchen. Hur kan inte Semjonovs få åka och duscha efter den riktigt farliga knuffen på Oskar Back, eller incidenten med Planeby där armarna är ganska klart uppe i ansiktet? För att vända något på steken tar han ju en olidligt dålig straff på Sellins friläge. Det känns som att han har bestämt sig redan när Sellin passerar blålinjen, och när Mariestadspelaren sen gör ett riktigt fint försvarsarbete är beslutet som sagt redan taget. Riktigt svagt.

En annan sak som är beklämmande är att filmningarna verkar ha tagit sig in i hockeyn på allvar, det är en oroväckande utveckling när spelade jagar fördelar likt skådisarna i Sverige - Italien härom veckan. Åt båda håll ska sägas, för jävligt.

Vi förlorar matchen för att bois äter upp oss i allt. Spelet i egen zon är överkonstruktivt, kladdigt och långsamt, och framåt blir det någon slags dump and chase utan någon riktig tanke. Detta då bois samlar sig och är svåra att ta sig förbi med pucken inom laget, och tyvärr så har man ingen lösning på den ekvationen.

När det sedan går emot blir det rörigt och ostrukturerat, lite one man show. Blomberg försöker, Sellin försöker, men lagmässigt är ju offensiven fantastiskt uddlös idag. När läge väl gav sedan så, inget ont om Sandberg, gjorde man återigen en motståndarkeeper bra.

Bäst idag? Den fina publiksiffran på 2958, grymt kul för alla inblandade!

Ruskigt jävla besviken, men imorgon så tar jag ändå avstamp mot helgens jubileum, jag hoppas verkligen att stora delar av den månghövdade publiken gör det med även om kvällens insats inte sålde in det speciellt bra.
Håller med dig 100%
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Gunwaldh Johansson »

Är bara att gratulera Mariestad till en kassaskåpssäker seger. Matchen är mer eller mindre över efter deras 0 - 2 mål. Skövde skjuter mycket dom 2 första perioderna men skapar inte mycket av dom chanserna. Frågan är när Skövdes stjärnspelare ska börja visa vad man kan.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Krister Holm »

Får tacka för gratulationerna efter matchen, och det är väl bara att konstatera att bois var det klart bättre laget igår. Jag ska inte sprida salt i såren, men Skövde skapade i stort sett inte en enda målchans efter ordnat anfallsspel igår, det var individuella prestationer som låg bakom de lägen man skapade. Vill Skövde gå långt i vår måste man ha mer idéer i sitt offensiva spel, nu var det väldigt torftigt på den fronten. Kempe har naturligtvis ett jobb att göra här, men jag tycker också att det saknas en riktig förstecenter i laget, en som kan fördela spelet. Thegel ska inte spela center, han är bättre som ytter.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Krister Holm wrote:Får tacka för gratulationerna efter matchen, och det är väl bara att konstatera att bois var det klart bättre laget igår. Jag ska inte sprida salt i såren, men Skövde skapade i stort sett inte en enda målchans efter ordnat anfallsspel igår, det var individuella prestationer som låg bakom de lägen man skapade. Vill Skövde gå långt i vår måste man ha mer idéer i sitt offensiva spel, nu var det väldigt torftigt på den fronten. Kempe har naturligtvis ett jobb att göra här, men jag tycker också att det saknas en riktig förstecenter i laget, en som kan fördela spelet. Thegel ska inte spela center, han är bättre som ytter.
Något som saknades i Skövde igår var väl backar som kan passa/spela upp pucken annat än att dumpa ut i mittzon och inte ens ut i mittzon oftast!
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote:Får tacka för gratulationerna efter matchen, och det är väl bara att konstatera att bois var det klart bättre laget igår. Jag ska inte sprida salt i såren, men Skövde skapade i stort sett inte en enda målchans efter ordnat anfallsspel igår, det var individuella prestationer som låg bakom de lägen man skapade. Vill Skövde gå långt i vår måste man ha mer idéer i sitt offensiva spel, nu var det väldigt torftigt på den fronten. Kempe har naturligtvis ett jobb att göra här, men jag tycker också att det saknas en riktig förstecenter i laget, en som kan fördela spelet. Thegel ska inte spela center, han är bättre som ytter.
Jag har sagt det sedan i somras, laget är felbyggt. Vi har varken första eller andra center. Att spela Thegel som center är ju en synd om du frågar mig.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Väntar fortfarande på att 50/50 ska presenteras på hemsidan!!!!

Ert ljudsystem är ju under all kritik i billingehov, man hör inte alls vad som sägs i högtalarna!
Silly season is just another season!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Niklas Hjalmarsson wrote:Väntar fortfarande på att 50/50 ska presenteras på hemsidan!!!!

Ert ljudsystem är ju under all kritik i billingehov, man hör inte alls vad som sägs i högtalarna!
Niklas,
2017-09-17 Surahammar 660 3050:-

Hade du inte den lotten? :mrgreen:

Det där påtalade jag för Hasse för flera veckor sedan när det togs upp då och han tyckte att det var riktigt dåligt skött.. !
Hmmmf, det är väl just Hasse som skall sköta det där från kansliet så att den som har hand om hemsidan kan lägga ut det.
Så jag antar att Hasse får ta ett allvarligt snack med sig själv vad det lider om han nu inte redan har gjort så de senaste dagarna efter derbyframgången. ;)

Aja, så det kan bli ibland..
Men du Niklas, du skall nog inte förvänta dig att denna sida kommer att uppdateras före Jul...
För då kommer tomten och kanske ger Hasse en hjälpande hand, eller klapp..så vi får väl hoppas på honom antar jag. ;)
http://skovdeik.se/klubben/resultat-5050-lotteriet/
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Åstebro wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Väntar fortfarande på att 50/50 ska presenteras på hemsidan!!!!

Ert ljudsystem är ju under all kritik i billingehov, man hör inte alls vad som sägs i högtalarna!
Niklas,
2017-09-17 Surahammar 660 3050:-

Hade du inte den lotten? :mrgreen:

Det där påtalade jag för Hasse för flera veckor sedan när det togs upp då och han tyckte att det var riktigt dåligt skött.. !
Hmmmf, det är väl just Hasse som skall sköta det där från kansliet så att den som har hand om hemsidan kan lägga ut det.
Så jag antar att Hasse får ta ett allvarligt snack med sig själv vad det lider om han nu inte redan har gjort så de senaste dagarna efter derbyframgången. ;)

Aja, så det kan bli ibland..
Men du Niklas, du skall nog inte förvänta dig att denna sida kommer att uppdateras före Jul...
För då kommer tomten och kanske ger Hasse en hjälpande hand, eller klapp..så vi får väl hoppas på honom antar jag. ;)
http://skovdeik.se/klubben/resultat-5050-lotteriet/
Humor :mrgreen:
Silly season is just another season!
Post Reply