2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Admin »

2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Johannes Saarikari »

Sänds som veckans match via hockeyettan.se
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Göran Strid »

Johannes Saarikari wrote:Sänds som veckans match via hockeyettan.se
Hoppas nu bara att det blir bra marknadsföring för åtminstone ett lag!
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Johannes Saarikari »

Göran Strid wrote:
Johannes Saarikari wrote:Sänds som veckans match via hockeyettan.se
Hoppas nu bara att det blir bra marknadsföring för åtminstone ett lag!
Det blir nog för bägge lagen. Skövde framförallt den fina arenan. Mariestad för sin trevliga hockey.

Win win...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Idag uppmärksammar Hockeyettan Skövdes och Mariestads respektive trotjänare, Albin Andersson samt Filip Thörnqvist, inför måndagskvällens derby.

https://www.hockeyettan.se/2017/11/26/i ... -eget-liv/

Jag själv måste säga att jag fullkomligt älskar när Albin får lite välförtjänt uppmärksamhet :D
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Krister Holm »

På bois hemsida kan ni läsa intervjuer med tränarna, Kämpe och Helmer!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jag hittar inget på er hemsida inför ert hemmaderby, eller är det jag som missar nåt???
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Läser i SLA att Joakim Stjern Svensson är med och spelar i dagens match. Kul nyhet :)

Tråkigt att man inte får läsa en sådan grej på klubbens viktigaste informationskanal?

Idag vore det då självaste faan om det inte vore vår tur med en seger. Siktar man på att bli ledande i hockeyskaraborg är derbysegrar den enskilt viktigaste signalen man kan skicka ut mot allmänheten. Kom igen nu SIKen.

Jag tänker på en scen i komedin "En fisk som heter Wanda" De ska ju försöka få ihjäl en gammal dam där på olika sätt. I ett försök skickar de ut en kamphund för att göra jobbet och Michael Palin eller vad han nu heter sitter i en bil där han hetsar upp kamphunden innan.
"Kill Kill Kill" ropar han innan han släpper ut hunden för att döda och i en derbymatch borde det vara något liknande.
"Kill Kill Kill" innan man låter någon spelare ta sig över sargen och in på isen.
Ishockey är en kampsport och i ett derby ska man ha känslan i kroppen att man bara vill totalkrossa motståndet och kan man sedan hantera den känslan på ett bra sätt är mycket vunnit. Det är åtminstone min övertygelse.

Kill Kill Kill
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Göran Strid »

Hockeyförbundets ordförande Anders Larsson är på plats ikväll. Förutom den trevliga nyheten med tillskottet från HV, så hade det väl varit trevligt, om det stått att läsa inför matchen? Och få höra hur föreningen ser på direktsändningen med gästerna också från Hockeyettan? Och få läsa om hur Kämpe ser på derbyt? Men ännu ingenting om detta eller matchen överhuvudtaget. Det är givetvis inte alls bra. Riktigt dåligt, om man skall vara uppriktig. Något kanske kommer senare idag? Bättre sent än aldrig i så fall.

Det blev tvärstopp sedan Perka slutade skriva. Riktigt tråkigt och inte bara för oss supportrar.
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Simon Henriksson »

Göran Strid wrote:Hockeyförbundets ordförande Anders Larsson är på plats ikväll. Förutom den trevliga nyheten med tillskottet från HV, så hade det väl varit trevligt, om det stått att läsa inför matchen? Och få höra hur föreningen ser på direktsändningen med gästerna också från Hockeyettan? Och få läsa om hur Kämpe ser på derbyt? Men ännu ingenting om detta eller matchen överhuvudtaget. Det är givetvis inte alls bra. Riktigt dåligt, om man skall vara uppriktig. Något kanske kommer senare idag? Bättre sent än aldrig i så fall.

Det blev tvärstopp sedan Perka slutade skriva. Riktigt tråkigt och inte bara för oss supportrar.
Vi var riktigt bortskämda med Perkas "Inför matchen", kanske de bästa i hela Sverige. Han är saknad.
Kul dock att marknadsföringen överlag har stärkts med framförallt Instagram, riktigt bra jobb av samtliga inblandade.

Om man ska vara petig så tycker jag dock att man har riktat fokus på fel match, jag tycker att Köping-matchen har fått nästan mer marknadsföring än derbyt. Efter derbyt ska man givetvis mosa på med smaskig information om jubileumsmatchen.
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Pertti Pahankala »

Mjörnberg kommer ihåg det bästa som har hänt i derbyn dom senaste åren enligt mig http://hockeynews.se/columns/1165/
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Jyrki Sarlomo »

Dessa onödiga jävla utvisningar! 0-3 efter första är under all kritik
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Kill Kill Kill
:cry:
Ja det var ju det där med, ja vad det nu heter...hålla sig på plan, inställning eller vad det nu kan vara som gör att man ligger under med 0-3 redan efter 1 period.
Kan det vara så enkelt som så att bois är det bättre laget??? :shock:
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-11-27 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Jani Eriksson »

Skövde är skit dåliga men domaren är snäppet värre..
Post Reply