2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena Nord

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Jani Eriksson »

Jag orkar inte ens bli besviken.. :D
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Simon Henriksson »

Skövde har alltså tagit 5 poäng av 21 möjliga mot topplagen. En målskillnad på 12-31, detta är ju givetvis helt oacceptabelt.

Jag kollade Huddinge-Väsby live idag då jag bor relativt nära Björkängshallen. Dessa två lagen hade sopat banan med Skövde så som de spelade, Väsby är ruggigt effektiva och jobbar som ett lag, samt att Huddinge har en otroligt hög lägstanivå. Lite kul dock att en knatte i Huddinge hade en Skövde IK mössa på sig.
Last edited by Simon Henriksson on 29 Nov 2017, 23:35, edited 1 time in total.
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Jyrki Sarlomo »

BYE BYE ALLETTAN ? skulle inte bli förvånad,trodde så jävla mycket på laget denna säsongen men kan inte annat än bli besviken.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Urban Stahel »

Jyrki Sarlomo wrote:BYE BYE ALLETTAN ? skulle inte bli förvånad,trodde så jävla mycket på laget denna säsongen men kan inte annat än bli besviken.
Kan bara hålla med om allt du skriver!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Marcus Lundgren »

Jag hatar att vara den som sitter och skriker efter nyförvärv. Men det MÅSTE in en förstacenter om det här ska kunna bli något, jag är helt övertygad om det.
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Simon Henriksson »

Marcus Lundgren wrote:Jag hatar att vara den som sitter och skriker efter nyförvärv. Men det MÅSTE in en förstacenter om det här ska kunna bli något, jag är helt övertygad om det.
Inte bara en, jag skulle helst vilja ha en riktigt bra center utöver en ersättare till Forsmark, samt en riktigt bra back istället för Niklasson. Det kan dock bli lite överflöd på spelare då när Forsmark är tillbaka, om han kommer tillbaka. Det kanske kan vara en trigger att spelarna verkligen få fightas om sina positioner. Sen förstår jag mig inte på hur Thegel får spela PP som högerforward. Han besitter helt fel fattning för det, där ska en vänsterskytt spela, helst Sjögren.

Kempe måste hitta riktiga PP/BP formationer istället för att köra kedjevis, hur korkat som helst när man besitter så mycket skicklighet i ett lag.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Kristian Eriksson »

Jag ställer mig frågande hur det såg ut i andra perioden. SIK släppte 4 skott (Bra defensiv mot ett topplag!?), däremot släpptes två av dessa puckar in. Å andra sidan mäktade man själva med 6 skott på mål, mindre bra. Var det mittzonsspel hela perioden?

Första perioden verkade enligt folk på plats helt okej.

4 omgångar kvar, 6 poäng ner...
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Marcus Lundgren »

Kristian Eriksson wrote:Jag ställer mig frågande hur det såg ut i andra perioden. SIK släppte 4 skott (Bra defensiv mot ett topplag!?), däremot släpptes två av dessa puckar in. Å andra sidan mäktade man själva med 6 skott på mål, mindre bra. Var det mittzonsspel hela perioden?

Första perioden verkade enligt folk på plats helt okej.

4 omgångar kvar, 6 poäng ner...
8p mer idag, med en match mer spelad. Eller?
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-11-29 19:00 VIK Västerås HK - Skövde IK, ABB Arena

Post by Oscar Soljamo »

Jag har saknat en första center nästan hela säsongen, såg Planeby som eventuell första center, men tyvärr inte. Sen att de ständigt byter tekare är inget jag heller gillar, finns mycket i detta lag men det känns felbyggt tyvärr.

Vi får väl ta nån spelare efter jul från något lag som inte hamnar i allettan.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply