2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Admin »

2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Image

600 kronor (3 andelar) DITT NAMN SYNS I VÅRA KOMMUNIKATIONSKANALER sociala medier, hemsidan, tavla/banner med alla namn i Billingehov, TV-skärmar i Billingehov samt web-TV. Man kan även vinna en signerad hockeyklubba från matchen samt delta i utlottning av 5 jubileumströjor.

400 kronor (2 andelar) DITT NAMN SYNS I VÅRA KOMMUNIKATIONSKANALER sociala medier, hemsidan, tavla/banner med alla namn i Billingehov, TV-skärmar i Billingehov samt web-TV. Man kan även vinna en signerad hockeyklubba från matchen.

200 kronor (1 andel) DITT NAMN SYNS PÅ JUBILEUMSSPONSORTAVLA i Billingehov.

Anmälan görs enklast genom att klicka här
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

En mer än vanligt viktig match med tanke på senaste tidens utveckling, när alla trodde det skulle vara klart. Tre poäng är jätteviktigt (och även med tanke på en förhoppningsvis trevlig jubilemusfest senare på kvällen - hoppas alla närvarande får det så kul som vi hade som var med vid förra jubileet!).

Ser man till föregående år, så krävs det strax under 40 poäng för att bli femma (37,39,37). Vinst mot Köping innebär 37 poäng och då är det i praktiken klart. Det är ett tufft schema kvar sedan med matcherna Arboga borta och Borlänge(hua!) borta och Enköping hemma (tufft det med).

Alltså, vinst mot Köping är jätteviktigt. Sedan är det en annan sak med den usla statistiken mot topplagen under hösten, som ger anledning till oro inför fortsättningen efter jul. Här måste det in en toppcenter och en bra back minst. Då kan bland annat Thegel få spela på en plats där han gör bäst nytta. Kan man sedan frångå det i mitt tycke stela tänkandet om pp-femmor och situationsanspassa dem på ett bättre sätt, så kan de bli intressant efter jul.

Mardrömmen är givetvis en alletta efter jul som ger bottenkänning direkt och dålig publikanslutning med tanke på att kostnaden för deltagande i Allettan Norra har verkligen inget "Black Friday-stuk"! Alltså att få tag på nödvändiga förstärkningar är på flera sätt synnerligen nödvändigt!

På lördag får vi se också om de så kallade profilerna nu till sist kan bekänna färg - inte en dag för tidigt - och visa vägen. Jag kommer kolla samtliga spelare med örnblick för att se uppträdandet och attityden. De utmärkta webbsändningarna ger mer än vad man kan tro. Även i detaljerna!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Sportsligt sett får vi hoppas att det går vägen på isen.

Lite dålig tajming dock att kunna njuta och ha kul
fullt ut efteråt bara... :?
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

En vinst i morgon så är vi klara för allettan!
Alla till hovet!!!!!!
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Håkan Peterson »

1-2 å en perre kvar... Vad är det som händer?

Himla tur Arboga tog två pinnar av Köping.

KOM IGEN NU SKÖÖÖÖVDE :twisted:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Grattis! Klarrrt! Lycka till också med en trevlig fest ikväll. :D
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Håkan Peterson »

Håkan Peterson wrote:1-2 å en perre kvar... Vad är det som händer?

Himla tur Arboga tog två pinnar av Köping.

KOM IGEN NU SKÖÖÖÖVDE :twisted:

Vänder 0-2 till 3-2 ! Starkt!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingen bra match från Skövdes sida. Man får vara glada att man vinner. Orken tröt i 3:e perioden för Köping efter att man spelade igår kväll också. Då tog Skövde över och gjorde 2 mål.

Retrotröjorna var riktigt snygga.
Last edited by Gunwaldh Johansson on 02 Dec 2017, 19:10, edited 1 time in total.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote:Grattis! Klarrrt! Lycka till också med en trevlig fest ikväll. :D
Skövde måste höja sig flera klasser om de skall ha något att hämta i en alletta...som de spelar nu så kommer de inte att ta många poäng, spelet känns ängsligt

Bäst i dag de snygga vita retrotröjorna och 60 tals musiken... i en medioker tillställning ( men matchen som helhet var bätte än Grums--bois i går)

1528 Åskådare va en besvikelse med tanke på 60 års jubileum och fri entre

Grattis i alla fall till avancemanget, nu blir det två derbyn till
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Mattias Sjöberg »

Stod mest och suckade i andra perioden, att det här blir riktigt jobbigt att vända när Köping hade ledningen med 2 - 0. Riktigt starkt av laget att knyta näven och ta hem de tre poängen.

Sellin var en fröjd att skåda. Snacka om speed den spelaren har.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Ja Sellin ska vi vara glada att vi har när såååå många offensiva spelare underpresterar, ingen nämnd ingen glömd.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tittade på inspelningen från tröjceremonin nu. Vad tusan är det för hallsduk som Fornsjö visar sig i?
I min värld är det helt självklart att Skövde IKs ordförande när han går ut på isen på Billingehov i ett officiellt sammanhang gör det i en SIK halsduk!
Riktigt dåligt tycker jag :shock:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Tittade på inspelningen från tröjceremonin nu. Vad tusan är det för hallsduk som Fornsjö visar sig i?
I min värld är det helt självklart att Skövde IKs ordförande när han går ut på isen på Billingehov i ett officiellt sammanhang gör det i en SIK halsduk!
Riktigt dåligt tycker jag :shock:
Reagerade också på det faktiskt. Sen tycker jag nog inte det är hela världen, men bidrar snarare till helhets intrycket av hur föreningen verkar skötas just nu, och det gör mig bekymrad
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-12-02 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:Tittade på inspelningen från tröjceremonin nu. Vad tusan är det för hallsduk som Fornsjö visar sig i?
I min värld är det helt självklart att Skövde IKs ordförande när han går ut på isen på Billingehov i ett officiellt sammanhang gör det i en SIK halsduk!
Riktigt dåligt tycker jag :shock:
Reagerade också på det faktiskt. Sen tycker jag nog inte det är hela världen, men bidrar snarare till helhets intrycket av hur föreningen verkar skötas just nu, och det gör mig bekymrad
Marcus,
Du har rätt i det du skriver....
Det är inte hela världen i hur föreningen Skövde IK sköts just nu.... :roll:
Fast lite taktkänsla av Herr ordförande skulle man kunna begära på bemärkelsedagen till ära.
Post Reply