2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by David Johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Dåligt av domaren att döma utvisning på blomberg.. Boisaren filmar ju.. Hur schyst tackling Som helst..
han fick 2min för spel med Hög klubba... Inte tacklingen...
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Tobias Thurén »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Tobias Thurén wrote:
peter johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Fy fan vad pinsamt detta är!!!!
bois i all ära, men vad händer?
Vi skulle tydligen ha det bästa laget på år tionde, hahaha!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde vi vann i början trots att vi INTE ÖVERTYGADE !!!!!!

Jaja bara att ta nya tag på onsdag och tagga jävlar mot Västerås :twisted: :twisted:

Grattis bois till segern.........vi kommer tillbaka ;)
Nä fattar fortfarande inte nåt??
Vi har på "pappret" det bästa laget på länge!
Gnälla om utvisningar! Bla bla bla..
Nä jag tror vi har det sämsta laget på länge!!
7-3!!! Det går inte att förklara bort. Tack för i år!
Erat problem är väl att ni har ”det bästa laget på pappret” inför varje säsong 8-)
Min frustration är inte att vi förlorat utan i vilka vi förlorat mot!!
Vi pratar faktiskt om Mariestad! Har vi i Skövde inte mer muskler än detta? Beklämmande!
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Tobias Thurén »

peter johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:
peter johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Fy fan vad pinsamt detta är!!!!
bois i all ära, men vad händer?
Vi skulle tydligen ha det bästa laget på år tionde, hahaha!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde vi vann i början trots att vi INTE ÖVERTYGADE !!!!!!

Jaja bara att ta nya tag på onsdag och tagga jävlar mot Västerås :twisted: :twisted:

Grattis bois till segern.........vi kommer tillbaka ;)
Nä fattar fortfarande inte nåt??
Vi har på "pappret" det bästa laget på länge!
Gnälla om utvisningar! Bla bla bla..
Nä jag tror vi har det sämsta laget på länge!!
7-3!!! Det går inte att förklara bort. Tack för i år!

Va fan ger du upp redan å du som spelat hockey å allt ?!?! :twisted: kom igen nu vi får väl inte ge upp på grund av en förlust det kommer ju förr eller senare tyvärr nu mot bois men det har ju hänt förut och kommer att hända igen och skit samma bara att komma igen på nytt på onsdag spöar vi Gurkorna 8-) 8-)
Ha ha gillar din inställning!! :D
Ok ger det ett par matcher till då ? ;)
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Tobias Thurén »

Tobias Thurén wrote:
peter johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:
peter johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Fy fan vad pinsamt detta är!!!!
bois i all ära, men vad händer?
Vi skulle tydligen ha det bästa laget på år tionde, hahaha!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde vi vann i början trots att vi INTE ÖVERTYGADE !!!!!!

Jaja bara att ta nya tag på onsdag och tagga jävlar mot Västerås :twisted: :twisted:

Grattis bois till segern.........vi kommer tillbaka ;)
Nä fattar fortfarande inte nåt??
Vi har på "pappret" det bästa laget på länge!
Gnälla om utvisningar! Bla bla bla..
Nä jag tror vi har det sämsta laget på länge!!
7-3!!! Det går inte att förklara bort. Tack för i år!

Va fan ger du upp redan å du som spelat hockey å allt ?!?! :twisted: kom igen nu vi får väl inte ge upp på grund av en förlust det kommer ju förr eller senare tyvärr nu mot bois men det har ju hänt förut och kommer att hända igen och skit samma bara att komma igen på nytt på onsdag spöar vi Gurkorna 8-) 8-)
Ha ha gillar din inställning!! :D
Ok ger det ett par matcher till då ? ;)
Fast faktisk. Detta är värdelöst!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by peter johansson »

Tobias Thurén wrote:
Tobias Thurén wrote:
peter johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:
peter johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Fy fan vad pinsamt detta är!!!!
bois i all ära, men vad händer?
Vi skulle tydligen ha det bästa laget på år tionde, hahaha!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde vi vann i början trots att vi INTE ÖVERTYGADE !!!!!!

Jaja bara att ta nya tag på onsdag och tagga jävlar mot Västerås :twisted: :twisted:

Grattis bois till segern.........vi kommer tillbaka ;)
Nä fattar fortfarande inte nåt??
Vi har på "pappret" det bästa laget på länge!
Gnälla om utvisningar! Bla bla bla..
Nä jag tror vi har det sämsta laget på länge!!


7-3!!! Det går inte att förklara bort. Tack för i år!

Va fan ger du upp redan å du som spelat hockey å allt ?!?! :twisted: kom igen nu vi får väl inte ge upp på grund av en förlust det kommer ju förr eller senare tyvärr nu mot bois men det har ju hänt förut och kommer att hända igen och skit samma bara att komma igen på nytt på onsdag spöar vi Gurkorna 8-) 8-)
Ha ha gillar din inställning!! :D
Ok ger det ett par matcher till då ? ;)
Fast faktisk. Detta är värdelöst!
Där har du fullständigt rätt ;-)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Niklas Hjalmarsson »

Såg på SLA att Thegel blev axelskadad i matchen, dock visste inte Kämpe om statusen på skadan!
Silly season is just another season!
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Simon Henriksson »

Jag känner även att jag måste ventilera mig. Detta var det sämsta derbyt jag sett på länge, visst det bjöd på mycket mål, men väldigt svaga försvar, bjudningar, felpass, inget ordnat spel 5 mot 5. Undantaget skulle väl vara i första perioden tills Skövde klantar sig och bois får spela 5 mot 3. Där och då förändras matchen otroligt mycket.

Jag saknade derbykänslorna på isen, få i Skövde visade idag en derbyinställning. Även på läktaren, det var ju rena begravningsstämningen i ladan, trots att Mariestad gjorde mål på mål. Stämningen var bättre förr, och det kanske inte så konstigt då det inte var några tramsiga träningsmatcher på försäsongen lagen emellan.

Sen begriper jag inte varför i hela friden Planeby får spela powerplay? Skövdes sämsta tekare med stadiga 38%, redan där förloras 30 sekunder av PP då bois rensar, och Siken får börja om med misslyckade uppspel. Det är verkligen de Skövde saknar mest tycker jag, en Adam Rundqvist som vid viktiga skeden i matchen som vinner tekningarna och Skövde får ställa upp direkt.
Powerplay var det ja, inget ont om Albin Andersson, men det är ingen back som ska spela PP. Jag skulle vilja påstå att vi har 3 skickligare vänsterskyttbackar än Andersson, läs Valliant, Lundgren och speciellt Johansson som inte fick någon speltid alls idag.

Frödelius får alldeles för lite speltid idag, det är i dessa matcher han är som bäst.

Anton Blomberg....WOW. Han gör lite som han vill, man märker att han absolut har det som krävs på en högre nivå än Ettan. Grymt skridskostark och skjuter som den dåvarande målvakten David Rautio sa i Linköping när de spelade tillsammans, "han skjuter som en häst". Sökte speltid i Allsvenskan och skulle vara lite av en nyckelspelare i Vita Hästen med förtroende i PP. Det gick ju inte som det skulle i Norrköping och jag tror jag vet varför. Blomberg är ju helt ointresserad av att spela, han sätter fart nån gång, annars så åker han runt bokstavligen och tittar samt petar med sin klubba. Att ha han i försvarszon är som att spela med 4 man, han har inget hjärta överhuvudtaget. Jag blir så jävla förbannad av att se hans nonchalanta spel. Efter matchen så betedde han sig som att han precis avslutat en träning, han såg ju nästan glad ut. Jag var nog den som hyllade värvningen mest, han är enligt mig bäst i laget, det kanske också hans meritlista bevisar, men han visar ingen vilja alls. Bänka Blomberg och låt någon junior få den platsen tills han skärper sig. Hans daltande smittar av sig och sänder så dåliga vibbar till resterande lagkamrater.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Jani Eriksson »

David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Dåligt av domaren att döma utvisning på blomberg.. Boisaren filmar ju.. Hur schyst tackling Som helst..
han fick 2min för spel med Hög klubba... Inte tacklingen...
De var inget som syntes på webbsändningen.. de visade även repris.. var bara en schysst tackling.. inga klubbor där..
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by peter johansson »

Ja efter att ha tittat på höjdpunkterna från matchen så lär det ha varit en riktigt tung dag för Tim i målet frågan är varför dom inte bytte honom MYCKET tidigare ?!?!?!?!?!? för han släppte många puckar som han normalt sett tar och jag menar vi har ju TVÅ bra målisar så varför inte kasta in David i stället MYCKET tidigare ?????? sedan så tycker jag att kommentatorerna jublade i stort sett lika mycket när SIK gjorde mål som när bois gjorde detsamma tyvärr lite fler gånger och det var lite kul att höra faktiskt ;) jaja skit samma bara att lämna denna matchen och tagga som fan inför onsdagens möte med GURKORNA :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Mattias Sjöberg »

Bedrövlig insats i gårdagens match. Förlust med 7-3 är inte acceptabelt i ett derby.

Lite funderingar hur Kämpe matchar laget. Albin Andersson i powerplay förstår jag inte riktigt. Han är varken spelskicklig eller har ett tungt skott, så varför använda honom i den spelformen? En back som borde ha en ordinarie tröja är William Johansson. Ung, hungrig och talangfull. De matcher jag har sett med honom har han varit en av de bättre på isen. Hoppas verkligen han får chansen mot Västerås.

Tråkigt att se att laget skänker bort initiativet andra halvan av 1:a perioden. Tar ledningen och radar sedan upp ett par riktigt vassa chanser, för att efter det dra på sig skitutvisningar där bois är skoningslösa och där vänder matchen.

Bara att bryta ihop en dag eller två både som spelare samt supporter för att sedan ladda om för Västerås på onsdag.Kommer behövas mer eld i hjärtat och mer is i magen för att poäng ska kunna bärgas.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Krister Holm »

Var det någon som såg matchen på webben som kan ge ett omdöme om sändningen?
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Oscar Soljamo »

Varför Albin Andersson spelar pp är för att stå framför mål. Lite större och tyngre. Då är Albin kanske bästa valet. Samma sak Anton Karlsson då han spela. Ingen spelskicklig back. Men tuff och står framför mål.

Så man ska inte klaga. Jag ser gärna Johansson i pp. Men i ett annat syfte.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Jani Eriksson »

Krister Holm wrote:Var det någon som såg matchen på webben som kan ge ett omdöme om sändningen?
Tycker de var en bra sändning.. Kunde de flesta namnen på spelarna.. Negativa är som vanligt lite mycket skrik bara.. :D
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by peter johansson »

Oscar Soljamo wrote:Varför Albin Andersson spelar pp är för att stå framför mål. Lite större och tyngre. Då är Albin kanske bästa valet. Samma sak Anton Karlsson då han spela. Ingen spelskicklig back. Men tuff och står framför mål.

Så man ska inte klaga. Jag ser gärna Johansson i pp. Men i ett annat syfte.

Då hade jag hellre haft Valliant framför kassen betydligt tuffare och bättre överhuvudtaget !!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Jani Eriksson »

peter johansson wrote:
Oscar Soljamo wrote:Varför Albin Andersson spelar pp är för att stå framför mål. Lite större och tyngre. Då är Albin kanske bästa valet. Samma sak Anton Karlsson då han spela. Ingen spelskicklig back. Men tuff och står framför mål.

Så man ska inte klaga. Jag ser gärna Johansson i pp. Men i ett annat syfte.

Då hade jag hellre haft Valliant framför kassen betydligt tuffare och bättre överhuvudtaget !!
Står inte Andersson på blålinjen om jag inte minns fel??
Post Reply