2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by peter johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:
peter johansson wrote:
Oscar Soljamo wrote:Varför Albin Andersson spelar pp är för att stå framför mål. Lite större och tyngre. Då är Albin kanske bästa valet. Samma sak Anton Karlsson då han spela. Ingen spelskicklig back. Men tuff och står framför mål.

Så man ska inte klaga. Jag ser gärna Johansson i pp. Men i ett annat syfte.



Då hade jag hellre haft Valliant framför kassen betydligt tuffare och bättre överhuvudtaget !!
Står inte Andersson på blålinjen om jag inte minns fel??

Jag har för mig det med men det kanske var annorlunda mot bois ?!
Ulrik Heedman
Reactions:
Posts: 50
Joined: 20 Jan 2016, 15:11

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Ulrik Heedman »

peter johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
peter johansson wrote:
Oscar Soljamo wrote:Varför Albin Andersson spelar pp är för att stå framför mål. Lite större och tyngre. Då är Albin kanske bästa valet. Samma sak Anton Karlsson då han spela. Ingen spelskicklig back. Men tuff och står framför mål.

Så man ska inte klaga. Jag ser gärna Johansson i pp. Men i ett annat syfte.



Då hade jag hellre haft Valliant framför kassen betydligt tuffare och bättre överhuvudtaget !!
Står inte Andersson på blålinjen om jag inte minns fel??

Jag har för mig det med men det kanske var annorlunda mot bois ?!

Men något rätt gör Albin Andersson onekligen.
I träningsmatcherna var han inne på flest pp-mål av alla och i serien har han enbart spelat pp i tre av sex matcher, men har ändå varit inne på ett mål färre än t.ex. Sjögren och Back som spelat pp i alla matcher.
Enbart slump...?

Jag tycker att han har väldigt bra spelförståelse och ser hellre honom inne än någon back som står och bombar och träffar mål på 1 av 10 skott.
Emil Ljungberg
Reactions:
Posts: 28
Joined: 08 Oct 2014, 18:29

Re: 2017-10-08 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Emil Ljungberg »

Jag gillar Albin Andersson när han gör det han är bra på, vilket är att spela enkelt. Ibland gör han det dock lite för svårt för sig och då blir det ofta fel. Men något powerplay tycker jag inte han ska spela, där finns det mycket bättre alternativ. Man har haft två backar som båda stått på blå i pp tidigare, vilket är helt sjukt. Nu senast hade man dock ändrat det såg jag, Tom Lundgren stod parkerad i slottet och Lindgren ensam i point. Jag hade ju gärna sett en större och tuffare spelare än Lundgren där framme dock.
Post Reply