2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Mattias Sjöberg wrote:...
.......

En bra publik siffra på 1600 fans och stundtals bra tryck.
Adam på trumman idag gjorde ett underbart jobb som han skall ha en stor eloge för!
Bästa publiken hittills på Billingehov denna säsong :D
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Johan Nykvist »

Årets match valde jag att döppa detta till innan den spelades och ja.. Sanolikt skulle jag vilja säga att det påståendet fick sin valuta. ;)

Helt magiskt matchen igenom.
Kamp, vilja, offra sig för laget, spela för märket ja idag fanns ALLT där.

När upplevde man också en sådan stämning vi hade på läktaren idag senast med 3 perioder av sång? Ja jag vet inte men bara grymt bra jobb av så väll spelarna på isen som av alla rebeller på denna magnifika tillställning.

Fortfarande lyrisk så vi säger skål med en seger öl. :)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Urban Stahel »

En stor eloge till alla Rebeller och övriga som verkligen fick hovet att gunga,idag hördes ni sketa möe :D

Kan bara hålla med alla hyllningar,idag var vårat lag helt enkel bara så jävla bra :D :D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Marcus Lundgren »

Simon Henriksson wrote:
Marcus Lundgren wrote:Faan vilken skön seger!! Spelet knappast fulländat men det är inga duvungar man möter där ute heller! Härligt!
Såg inte matchen då jag numera bor på annan ort. Hur såg de ut av de du hade mer att önska?
Härlig vinst!
Blomberg ser fortfarande lite loj ut i vissa situationer tycker jag, samtidigt förstår jag också att han är en lirare. Idag fick han ut mycket i offensiven ändå och då tycker jag han kommer undan på det.
Backsidan strulade inte till det lika mycket idag, så det var bra!
Henriksson missade ett par dragningar men idag tyckte jag inte han hade bra passningslägen de gångerna, och då har jag absolut inget emot ett försök!

Men min önskan att inte ta onödiga utvisningar gick ju sådär med 2 puck-outer.. Dock mycket bättre bp idag (möjligen att VIK inte var lika bra i PP som bois)
Last edited by Marcus Lundgren on 11 Oct 2017, 21:53, edited 1 time in total.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Marcus Lundgren »

.
Last edited by Marcus Lundgren on 11 Oct 2017, 21:53, edited 1 time in total.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Om man nu skall ta lite mer av det runt ikring dagens match så måste man ju även beröma Rickard Dahl som gästspelade vid mikrofonen på dagens efteRsnack med den äran!
Tycker det var snyggt av den närvarande publiken vid efteRsnacket att hylla Tim med en stor applåd. Vi gillar våra målvakter :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:Om man nu skall ta lite mer av det runt ikring dagens match så måste man ju även beröma Rickard Dahl som gästspelade vid mikrofonen på dagens efteRsnack med den äran!
Tycker det var snyggt av den närvarande publiken vid efteRsnacket att hylla Tim med en stor applåd. Vi gillar våra målvakter :D
Tackar och bockar Perka, kul att kunna hjälpa till! :)

För jävla fin kväll på Billingehov. Jag och Emil var på tå om jag får säga det själv, och dessutom slog vi tittarrekord! :D Och det mesta har nog redan sagts om matchen, fantastiskt roligt att vi lyckas neutralisera VIK så som vi gör och samtidigt vara effektiva framåt. Snyggt! :D
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Jani Eriksson »

Låter som jag missade något idag.. :(
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Om man nu skall försöka sig på att lyfta fram något av det som bäddade för segern så tycker jag att igår spelade man verkligen som ett lag och sedan var det ju en fantastisk offervilja också. Västerås hade ofantligt svårt att få igenom några puckar ända fram till mål. Sköt de så var det alltid Skövdespelare som offrade sig för att täcka skott (mycket blåmärken idag?) och försökte Västerås få in pucken via spel eller transport var det ju ett försvar som var otroligt starkt och väldisciplinerat.
Vad kul det är när killarna får poäng tack vara sådant spel :D
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-10-11 19:00 Skövde IK - VIK Västerås HK, Billingeho

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Om man nu skall försöka sig på att lyfta fram något av det som bäddade för segern så tycker jag att igår spelade man verkligen som ett lag och sedan var det ju en fantastisk offervilja också. Västerås hade ofantligt svårt att få igenom några puckar ända fram till mål. Sköt de så var det alltid Skövdespelare som offrade sig för att täcka skott (mycket blåmärken idag?) och försökte Västerås få in pucken via spel eller transport var det ju ett försvar som var otroligt starkt och väldisciplinerat.
Vad kul det är när killarna får poäng tack vara sådant spel :D
Ja skulle vi räkna skott mot mål hade det vart bra möe mer från Västerås hållet,men som du skriver var offerviljan makalöst bra igår :)
Post Reply