2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Admin »

2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Steg för steg för steg. Visst ser det bra ut och från webbsändningen riktigt hörde man hur pucken smackade in på bladet hos mottagaren. Kan givetvis också bero på "Tysthov" som officiellt heter Billingehov. Vilken trist och tråkig stämning! Var fanns applåderna från 1200 på läktaren? Inte hörde jag några i alla fall. Jo kanske, ungefär som en händelselös junismatch inför trogna 75 anhöriga. Det talas mycket om en marknadsgrupp? Här behöver den inte sakna jobb i alla fall. Snygg och fyndig annons på hemsidan inför matcherna, visst, men här krävs det krafttag. Det är roligt att gå på hockey och då bidrar stämningen till det! Var fanns Rebellerna som åtminstone kunde försöka dra igång publiken som verkar ha gått i ide under sina stolar på sittplats. Synd om laget som stundtals broderar riktigt snyggt och kan bli riktigt bra framöver.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Drömstart naturligtvis med 1-0 efter 20 sekunder och kanske var det de som satte tonen i dagens match för det var ju en löjligt enkel seger.
Vad ska man säga om PT då? Han blommar verkligen ut denna säsong. Han har god hjälp av offervilliga utespelare också men det som slinker igenom är han obeveklig på.
Undrar hur det är med Sjögren? Var det i sekvensen som blev 3-0 som han skadade sig i tro?
Planeby och Martin Karlsson på dagens efteRsnack och det tycker jag verkligen att de förtjänar.
Tack för den roligaste inledningen av serien på många år Skövde IK :D
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Helvete vad gött det är att vara SIKare ändå. Så som laget spelar, så som våra webbsändningar är (som tur är för mig som flyttade till Linköping i somras), så som våra inför reportage och matchreferat.. allt i absolut toppklass!

Och jag hade också tänkt skriva om hur bra PT varit, jag ska vara ärlig och säga att jag trodde inte han hade det i sig att vara mer än en bra div 1 målvakt. Men så som han spelar den här säsongen hittils så är han ju en av de absolut bästa i hela ettan!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Inget mer att säga än att det var Skövdes match från start till slut. Utan att föringa insatsen men jag hade förväntat mycket mer av Arboga som brukar gneta på bra med motstånd men var oerhört bleka igår.

Betydligt roligare då i Skövde lägret. Kan inte minnas när vi hade en sån här bra serie inledning senast. Det kan ju också bli mycket intressant och roligt efter jul då vi nu äntligen verkar gå emot möten med Norrlands lagen.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde behövde inte göra mer än nödvändigt men ändå vinna ganska lätt. Arboga verkade redan gett upp efter 1:a perioden. Bara att ladda om till lördagens match mot Borlänge.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by peter johansson »

Jag tycker SIK gör Arboga dåliga med mycket högt tempo emellanåt och Arboga orkar inte över 60 minuter dom får ett par chanser i matchen men David i målet är ju hur lugn som helst spelarmässigt så tycker jag att Martin Karlsson gör ett grymt jobb över 60 minuter Sellin är en av de snabbaste i hela ETTAN wow vad det går undan Wiklund riktigt bra med rejält spel över hela banan var ju nära mål också nä överlag en riktigt gedigen insats över hela laget ingen faller ur ramen kul och som vanligt runt 1200 pers riktigt imponerande :) :) ;) ;)
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Hörde att det var en dyrbar seger igår.

Forsmark tummen avvslagen, borta 6 veckor?
Frödelius röntgar fingrarna idag
Sjögren ljumsken

Två matcher kvar innan ett miniuppehåll...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Kristian Eriksson wrote:Hörde att det var en dyrbar seger igår.

Forsmark tummen avvslagen, borta 6 veckor?
Frödelius röntgar fingrarna idag
Sjögren ljumsken

Två matcher kvar innan ett miniuppehåll...
Vid ett av bytena som Forsmark gjorde igår syntes det att han hade ont som faan i en hand. Grimaserade och slängde ifrån sig klubba och handskar. Tror det var i andra. Men sedan var han ju ute och spelade hela matchen. Sjögren vet vi ju att han klev av men förhoppningsvis var det bara en försiktighetsåtgärd. Frödelius klarar sig utan fingrar för han behöver bara energi... Hoppas att det inte stämmer med skadorna
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2017-10-18 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Per-Erik Odh wrote:
Kristian Eriksson wrote:Hörde att det var en dyrbar seger igår.

Forsmark tummen avvslagen, borta 6 veckor?
Frödelius röntgar fingrarna idag
Sjögren ljumsken

Två matcher kvar innan ett miniuppehåll...
Vid ett av bytena som Forsmark gjorde igår syntes det att han hade ont som faan i en hand. Grimaserade och slängde ifrån sig klubba och handskar. Tror det var i andra. Men sedan var han ju ute och spelade hela matchen. Sjögren vet vi ju att han klev av men förhoppningsvis var det bara en försiktighetsåtgärd. Frödelius klarar sig utan fingrar för han behöver bara energi... Hoppas att det inte stämmer med skadorna
Det stämmer nog tyvärr, då uppgifterna kommer från klubbstugan.
Post Reply