2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Göran Strid wrote:
Tobias Thurén wrote:Verkar bara vara Magnus som fattar vad jag menar på detta "kritiska" forum.
Vi snackar om killar som är runt 20! Och att då gå ifrån "game plan" när seger är klar till att göra det man älskar mest, bara lira hockey är i mina ögon VÄLDIGT sunt! Där av min fråga, har ni spelat själva? Hade ni samma focus när ni mötte sämre motstånd? Kul att finta? Skjuta? Chansa?
Jag fattar också vad du menar. Inte bara Magnus. Ja, jag har också spelat, dock inte hockey men ändå på ganska hög nivå en gång i tiden (fotboll, ungefär motsvarande nivå två i dagens fotboll och vet mycket väl vad som gäller). Tycker du verkligen att detta är ett "kritiskt" forum som är till nackdel för debatten? Det tycket inte jag. Olika synpunkter lyfter nivån. Jag och flera andra kan ju inte gärna skriva något, som vi inte tycker bara för att hålla med och berömma när vi inte tycker det finns skäl för det? Missriktat beröm gör aldrig någon spelare eller ett lag bättre.
Och då borde du veta hur det känns att bara få höra vad du kunde göra bättre??
Det är och kommer aldrig bli en väg att få fram nya talanger eller få ett vägvinnande lag!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tobias Thurén wrote:Och då borde du veta hur det känns att bara få höra vad du kunde göra bättre??
Det är och kommer aldrig bli en väg att få fram nya talanger eller få ett vägvinnande lag!
Och då har vi olika uppfattning! Beröm som förtjänas och kritik som förtjänas, det är just vägen till framgång och att "få fram nya talanger eller få ett vägvinnande lag", anser jag! Jag har aldrig påstått "...att bara få höra vad du kan göra bättre". Tobias, du får allt vara lite rättvis i din kritik med vad jag tycker i denna i och för sig intressanta diskussion. 8-)

En gång till då:
- Bra är bra och skall sägas
- Dåligt är dåligt och skall sägas

Annars är man inte rättvis mot spelaren eller laget och det vet alltid även den "drabbade".
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Jag håller i grunden med dig Göran. Men jag vet också hur lätt det är att slappna av när man redan har en stor ledning. Så jag tycker nog inte man kan säga varken bu eller bä efter en match mot ett blekt Surahammar (Såg inte matchen men har läst referaten och pratat med folk som såg den).
Post Reply