2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Såga, såga,såga!!! Seriöst, vad begär ni? 6 jävla 0!!
Tror ni att matchbilden varit densamma om vi mött tex Västerås?
Sluta gnäll nu för i hel...
Så trist att läsa detta forum just nu...
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Tobias Thurén wrote:Såga, såga,såga!!! Seriöst, vad begär ni? 6 jävla 0!!
Tror ni att matchbilden varit densamma om vi mött tex Västerås?
Sluta gnäll nu för i hel...
Så trist att läsa detta forum just nu...

Ja, 6-0 är alltid 6-0 och bra siffror, målmässigt. MEN för den sakens skull kan man leta brister och svagheter. Om du såg matchen så förstår du säkert när folk nämner bland annat hur SIK lirade i PP. Hur många gånger höll det inte på att bli ett baklängesmål där?
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

När man är och känner sej överlägsen blir spelet därefter! Visst vi släppte till 5-6 frilägen, men det hade inte hänt mot tex Västerås, en max! Matchbilden hade varit helt annat om vi bara hade haft en uddsmålsledning. Fan har nån utav er spelat hockey??
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Kristian Eriksson wrote:
Tobias Thurén wrote:Såga, såga,såga!!! Seriöst, vad begär ni? 6 jävla 0!!
Tror ni att matchbilden varit densamma om vi mött tex Västerås?
Sluta gnäll nu för i hel...
Så trist att läsa detta forum just nu...

Ja, 6-0 är alltid 6-0 och bra siffror, målmässigt. MEN för den sakens skull kan man leta brister och svagheter. Om du såg matchen så förstår du säkert när folk nämner bland annat hur SIK lirade i PP. Hur många gånger höll det inte på att bli ett baklängesmål där?
Leta fel och brister?! Jo lägg focus på det! Det brukar vara ett vinnande koncept!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Tobias Thurén wrote:
Kristian Eriksson wrote:
Tobias Thurén wrote:Såga, såga,såga!!! Seriöst, vad begär ni? 6 jävla 0!!
Tror ni att matchbilden varit densamma om vi mött tex Västerås?
Sluta gnäll nu för i hel...
Så trist att läsa detta forum just nu...

Ja, 6-0 är alltid 6-0 och bra siffror, målmässigt. MEN för den sakens skull kan man leta brister och svagheter. Om du såg matchen så förstår du säkert när folk nämner bland annat hur SIK lirade i PP. Hur många gånger höll det inte på att bli ett baklängesmål där?
Leta fel och brister?! Jo lägg focus på det! Det brukar vara ett vinnande koncept!
Det lär vara ett vinnande koncept att göra bättre i dom sittuationerna mot dom bättre lagen i serien, för mot dom är risken överhängande att man blir straffad mer eller mindre direkt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Tobias Thurén wrote:Såga, såga,såga!!! Seriöst, vad begär ni? 6 jävla 0!!
Tror ni att matchbilden varit densamma om vi mött tex Västerås?
Sluta gnäll nu för i hel...
Så trist att läsa detta forum just nu...
Ja dina ordval låter ju mycket bättre eller hur ?!?! Hade vi spelat så mot Västerås eller bois så hade vi fått stryk så enkelt är det !!!! Och ja jag har spelat hockey !!!! Vad har det med detta att göra menar du ?!?!?!
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

(Ja dina ordval låter ju mycket bättre eller hur ?!?! Hade vi spelat så mot Västerås eller bois så hade vi fått stryk så enkelt är det !!!! Och ja jag har spelat hockey !!!! Vad har det med detta att göra menar du ?!?!?![/)

Bevisligen så vann ju SIK senast mot bois....
Jag håller med Tobias,leder man med 5-0 efter halva matchen så blir det en annan matchbild.
Det är ju fint när några av er dissar Henriksson som antagligen gör årets mål!!!
Dom kunde säkert gjort några mål på frilägerna. Men då skall vi också ha med oss att Siken
skulle kunna gjort ca 5-6 mål till på alla lägen.
Det rättvisa resultatet skulle väll vara 12-3....!!!!
Sedan fick dom ju 3 poäng också...det får vi ju inte glömma!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Magnus Hagman wrote:(Ja dina ordval låter ju mycket bättre eller hur ?!?! Hade vi spelat så mot Västerås eller bois så hade vi fått stryk så enkelt är det !!!! Och ja jag har spelat hockey !!!! Vad har det med detta att göra menar du ?!?!?![/)

Bevisligen så vann ju SIK senast mot bois....
Jag håller med Tobias,leder man med 5-0 efter halva matchen så blir det en annan matchbild.
Det är ju fint när några av er dissar Henriksson som antagligen gör årets mål!!!
Dom kunde säkert gjort några mål på frilägerna. Men då skall vi också ha med oss att Siken
skulle kunna gjort ca 5-6 mål till på alla lägen.
Det rättvisa resultatet skulle väll vara 12-3....!!!!
Sedan fick dom ju 3 poäng också...det får vi ju inte glömma!
Jag tyckte att Alex körde alldeles för mycket på egen hand han har fler medspelare i femman tänker tex när Forsling stod helt ensam vid ena stolpen och väntade på pass men det kom aldrig........sedan att Alex och Sjögren är bra hockeylirare absolut men söndagens spel önskade mer enligt min åsikt.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Så blev det fart på diskussionen! Om det skulle råda någon tvekan om min uppfattning angående Henriksson och Sjögren så anser jag så här:
- Båda spelarna var verkliga profiler i laget under förra säsongen och valet av årets spelare av Henriksson, var klockrent och synnerligen välförtjänt.

- Om till exempel dessa spelare - det gäller för övrigt hela laget - förtjänar beröm i mina ögon, så skriver jag det.
- Om samma spelare - det gäller också för övrigt hela laget - förtjänar kritik i mina ögon, så skriver jag det.
- I ett och samma inlägg, kan det utdelas både ris och ros, vilket ofta sker.
- Har man höga förväntningar på erkänt bra spelare eller ett bra lag, så får man räkna med att det kommer kritik, när inte förväntningarna uppfylls.

Märkvärdigare än så är det inte. Om man så tycker olika, så är det heller inte märkvärdigt. Så har det alltid varit och så kommer det förbli. ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Att en sniper som Henriksson skjuter mycket ser jag som ett sundhets tecken,skulle bli mer oroad om han började passa i tid och otid.Det är ju bara för medspelarna i formationen att ställa sig framför mål och peta in eventuella returer!
Grabbarna kan nog mycket mycket bättre,men 6-0 gör i alla fall mig till en nöjd åskådare i länets hockey metropol! :)
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Verkar bara vara Magnus som fattar vad jag menar på detta "kritiska" forum.
Vi snackar om killar som är runt 20! Och att då gå ifrån "game plan" när seger är klar till att göra det man älskar mest, bara lira hockey är i mina ögon VÄLDIGT sunt! Där av min fråga, har ni spelat själva? Hade ni samma focus när ni mötte sämre motstånd? Kul att finta? Skjuta? Chansa?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Tobias Thurén wrote:Verkar bara vara Magnus som fattar vad jag menar på detta "kritiska" forum.
Vi snackar om killar som är runt 20! Och att då gå ifrån "game plan" när seger är klar till att göra det man älskar mest, bara lira hockey är i mina ögon VÄLDIGT sunt! Där av min fråga, har ni spelat själva? Hade ni samma focus när ni mötte sämre motstånd? Kul att finta? Skjuta? Chansa?
Men snälla du vadå "kritiska forum" ??? Vi är jätteglada att vi vann med 6-0 och leder serien :D :D :D men vi måste väl samtidigt få ha åsikter om vissa spelare utan att för den delen få höra hur oerhört orättvisa vi är !! Hade det nu slagits lite mer pass från dessa båda herrar kanske vi hade vunnit med 10-0 ;) jag tycker jättemycket om både Sjögren och Henriksson som jag sa tidigare och det gör jag fortfarande och kommer så att göra också i framtiden men lite kritik dör ingen av eller hur ?? ;) Nu släpper jag denna match för det är snart dags för ny :lol:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tobias Thurén wrote:Verkar bara vara Magnus som fattar vad jag menar på detta "kritiska" forum.
Vi snackar om killar som är runt 20! Och att då gå ifrån "game plan" när seger är klar till att göra det man älskar mest, bara lira hockey är i mina ögon VÄLDIGT sunt! Där av min fråga, har ni spelat själva? Hade ni samma focus när ni mötte sämre motstånd? Kul att finta? Skjuta? Chansa?
Jag fattar också vad du menar. Inte bara Magnus. Ja, jag har också spelat, dock inte hockey men ändå på ganska hög nivå en gång i tiden (fotboll, ungefär motsvarande nivå två i dagens fotboll och vet mycket väl vad som gäller). Tycker du verkligen att detta är ett "kritiskt" forum som är till nackdel för debatten? Det tycket inte jag. Olika synpunkter lyfter nivån. Jag och flera andra kan ju inte gärna skriva något, som vi inte tycker bara för att hålla med och berömma när vi inte tycker det finns skäl för det? Missriktat beröm gör aldrig någon spelare eller ett lag bättre.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Själv tycker jag att det är hur kul som helst att läsa lite olika åsikter så den här matchtråden är kanon :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:Själv tycker jag att det är hur kul som helst att läsa lite olika åsikter så den här matchtråden är kanon :)
Håller helt med! Känslor och sans i salig blandning utan överslag. Vad kan bli bättre?! :D

Vad månde bliva efter morgondagens match :o ...
Post Reply