2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här skriver Magazin24 om matchen.
http://www.magazin24.se/ishockey/suras- ... OkzpZ9RBw/
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Jyrki Sarlomo wrote:
Icke att förglömma, Tim Hultstrand gick från matchen inte bara med en nolla i bagaget utan även en assistpoäng. Kanske siktar han på att snyta Dyrens rekord :mrgreen:
kollade i historiken men hittade inget om det,vad är rekordet?
6 ass producerades från den mannen. :)
http://skovdeik.se/files/players/Dyren_Nicklas_1975.pdf
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Underbar seriepremiär.
Stabil insats och bra att man får spela ut och producera en del mål.

Hultstrand riktigt bra och trygg som sista utpost. Extra kul med både hållen nolla och en assist.
Sprit målskytte som en kolektiv laginsats vilket också symboliserar matchen.

Härligt att allt är igång.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Någon som vet vilket nummer som vann på programbladet?
/Perka
Lars Danling
Reactions:
Posts: 88
Joined: 13 Aug 2014, 17:24

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Lars Danling »

0987654321234567890987654321234567890987654321...tror jag ;-)
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Mattias Sjöberg »

6 - 0 tycker jag speglar matchen. Skövde var inte bra men Surahammar var riktigt dåliga.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Mattias Sjöberg wrote:6 - 0 tycker jag speglar matchen. Skövde var inte bra men Surahammar var riktigt dåliga.
Speglar den mycket bra, ett 100% fungerande SIK hade gjort tvåsiffrigt idag. Insatsen var ju absolut stabil, men finns en del att fila på som Kempe nämner.

Jag hade däremot varit orolig om mitt favoritlags tränare uttalade sig som Joakim Lundholm gjorde efter matchen. Inget ont om Tim Hultstand, han gjorde exakt vad man kan kräva och mer därtill (= räddade frilägen), men skapade ens Surahammar en enda vettig målchans på eget bevåg idag? Jag kan då inte på rak arm nämna en.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Lars Danling wrote:0987654321234567890987654321234567890987654321...tror jag ;-)
Då vann inte jag då :roll:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tjavars, är väl omdömet efter matchen. Ett dåligt Surahammar mot ett hafsigt men bättre lag får pisk, men det kunde mycket väl ha blivit sisådär 6-3, om inte lugna väggen stått längst bak. Hultstrand har alla förutsättningar att bli en riktig vinnare för sitt lag denna säsong. Länge sedan det var en sådan burväktare i Skövde IK.

Sedan måste man fråga sig om Henriksson vet om att det finns fyra spelare till i femman? Tveksamt faktiskt. Glassigt mål absolut, men åtminstone några pucksläpp så hade hade det lätt blivit tre mål till för laget. Även denna match fick jag bekräftat min undran över Thegel som center. Förstår inte den geniala lösningen, men det är väl därför man inte skall vara coach. Med fyra - eller fem? - frilägen som Surahammar hade, så hade bättre lag snärtat in åtminstone två/tre pytsar trots Hultstand och den bristande ödmjukheten - eller kanske snarare bristande disciplinen - måste rättas till inför fortsättningen.

Men som sagt, 6-0 är 6-0 och det är tre poäng. Vi får hoppas att Kämpes numera väbekanta mantra ungefär "vi kan bättre och tar det steg för steg" håller inför fortsättningen.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote:Tjavars, är väl omdömet efter matchen. Ett dåligt Surahammar mot ett hafsigt men bättre lag får pisk, men det kunde mycket väl ha blivit sisådär 6-3, om inte lugna väggen stått längst bak. Hultstrand har alla förutsättningar att bli en riktig vinnare för sitt lag denna säsong. Länge sedan det var en sådan burväktare i Skövde IK.

Sedan måste man fråga sig om Henriksson vet om att det finns fyra spelare till i femman? Tveksamt faktiskt. Glassigt mål absolut, men åtminstone några pucksläpp så hade hade det lätt blivit tre mål till för laget. Även denna match fick jag bekräftat min undran över Thegel som center. Förstår inte den geniala lösningen, men det är väl därför man inte skall vara coach. Med fyra - eller fem? - frilägen som Surahammar hade, så hade bättre lag snärtat in åtminstone två/tre pytsar trots Hultstand och den bristande ödmjukheten - eller kanske snarare bristande disciplinen - måste rättas till inför fortsättningen.

Men som sagt, 6-0 är 6-0 och det är tre poäng. Vi får hoppas att Kämpes numera väbekanta mantra ungefär "vi kan bättre och tar det steg för steg" håller inför fortsättningen.

Bara att instämma Göran det var en seger men inte mycket mer !!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Göran du har inte skrivit fel namn..? Tycker precis likadant fast Sjögren.. :D
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Göran Strid wrote:Tjavars, är väl omdömet efter matchen. Ett dåligt Surahammar mot ett hafsigt men bättre lag får pisk, men det kunde mycket väl ha blivit sisådär 6-3, om inte lugna väggen stått längst bak. Hultstrand har alla förutsättningar att bli en riktig vinnare för sitt lag denna säsong. Länge sedan det var en sådan burväktare i Skövde IK.

Sedan måste man fråga sig om Henriksson vet om att det finns fyra spelare till i femman? Tveksamt faktiskt. Glassigt mål absolut, men åtminstone några pucksläpp så hade hade det lätt blivit tre mål till för laget. Även denna match fick jag bekräftat min undran över Thegel som center. Förstår inte den geniala lösningen, men det är väl därför man inte skall vara coach. Med fyra - eller fem? - frilägen som Surahammar hade, så hade bättre lag snärtat in åtminstone två/tre pytsar trots Hultstand och den bristande ödmjukheten - eller kanske snarare bristande disciplinen - måste rättas till inför fortsättningen.

Men som sagt, 6-0 är 6-0 och det är tre poäng. Vi får hoppas att Kämpes numera väbekanta mantra ungefär "vi kan bättre och tar det steg för steg" håller inför fortsättningen.
Instämmer i vad du skriver Göran!
Detta var en seger för ett lag som var så mycket bättre än motståndarna, 6 mål och 3 poäng, men så mycket mer var det inte tyvärr.
Måste verkligen till en helt annan inställning om SIK skall klara sig vidare till en A-etta med marginal efter Jul.

Det duger inte så som man spelade den senare halva av matchen helt enkelt!
Och jag förstår inte att tränaren inte "ryter till" och begär skärpning av laget fast än man i princip redan vunnit matchen efter 5-0 och halva matchen spelad.

Hoppas på bättre inställning under 60 minuter redan de nästkommande matcherna borta mot Kumla (svår match), och hemma på söndag mot Grums (även det en svår match)

Men som sagt, en klar seger med 6-0 blev det och de första 3 poängen är bärgade!
Och ta mig tusan vi leder serien och våra lokalkonkurrenter är akterseglade redan från start å det klart! :mrgreen:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Göran du har inte skrivit fel namn..? Tycker precis likadant fast Sjögren.. :D
Där har du en till som behöver skärpa sig åker runt som en pråm !!!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

peter johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Göran du har inte skrivit fel namn..? Tycker precis likadant fast Sjögren.. :D
Där har du en till som behöver skärpa sig åker runt som en pråm !!!
Instämmer tyvärr. Även där har vi en spelare, som högeligen förvånar så här långt. Samtidigt är det ju så att med flera så kallade "bärande spelare" som väntar på att vakna ur sitt sommaride, så har onekligen laget en verklig potential. Så visst stämmer Kämpes "vi kan bättre, när alla gör det vi kommit överens om" och som just nu snarast är ett understatement.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tittade lite på statistik och ser då att detta var ju bara femte matchen som Tim har stått. Att hålla nollan i tre av fem möjliga är grymt bra.
Tittar man på plus/minus från träningsmatcherna är det en kille som sticker ut och det är Henrik Thegel med plus sju och det är också enormt bra på tio matcher. Tvåa är Forsmark på plus fyra.
/Perka
Post Reply