2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Admin »

2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Jaha, det börjar närma sig seriepremiär även för Skövde IK och dess supportrar.

Jag hoppas verkligen att både spelarna, supportrarna, tränarna, materialarna och alla andra runt laget är taggade på ett välmående .
Inte minst dem i sekretariatet... ;)

Med tanke på hur matchen mot TAIF så kan ju det mesta enbart bli bättre, och bättre vill det allt till att det blir för annars så blir det nog inget bra slut alls på denna premiärmatch mot Surahammar.

Men vi är väl förhoppningsfulla av oss vi SIK-supportrar eller hur.. :?: ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Äntligen dags och höga förväntningar! Tio träningsmatcher har spelats och det är relativt mycket. Jag har sett de flesta matcherna och då på webben, vilket begränsar möjligheten till att bland annat se allt runt omkring som händer på isen och i båset, utan det blir mera att se det som sker närmast pucken. Med det sagt, så tycker jag det finns några intressanta avtryck från träningsspelandet:
- Förvånasvärda irrfärder utan kompass av och till både sett till spelet och individuellt utan till synes någon idé alls om vart det skulle bära.
- Flera så kallade bärande spelare har verkligen inte rosat marknaden och om det skall bli en bra höst till att börja med, så är det verkligen dags att visa andra takter redan på söndag! Kunnandet finns ju någonstans där innanför skydden!
- Stundtals briljant spel med fart och precisa passningar och snärtiga avslut, som man vill se mycket mer av!
- De kraftfulla "ups and downs" under matcherna - men även i enskilda spelmoment - kan inte enbart förklaras av att många nya spelare kommit till. Varför har det varit så? Man har ju tränat och övat och nött och dessutom spelat som sagt hela tio träningsmatcher?!
- Två nytillskott har i mina ögon stuckit ut rejält och det är Tim Hulstrand och Anton Blomberg. Riktigt bra och lovar mycket gott! Anton Blomberg har visat det mesta som den toppspelare han är med ett ruskigt skott, bra speluppfattning, går på mål i fart och ger järnet. Denne herre kan mycket väl visa sig vara årets värvning i ettan, när säsongen skall sammanfattas.

Till sist, är verkligen Henrik Thegel bäst som center och bäst för laget på den platsen? Det tycker inte jag.

Morgondagens match blir säkert mycket tuffare än vad man kan tro. Se bara på gårdagens match mellan toppfavoriten Visby/Roma och närmast dödförklarade Nacka, där favoriten vann med ett nödrop. Experter trodde på tvåsiffrigt...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag ser två olika scenario. Antingen är det premiärspel där misstagen avlöser varandra och nerverna hänger utanpå och där SIK får kriga sig till en uddamålsseger eller så är det proppen ur där supertaggade spelare gör exakt vad de skall och segern är odiskutabel.
Seger blir det i vilket fall 8-)
/Perka
Håkan Peterson
Reactions:
Posts: 197
Joined: 09 Sep 2017, 19:10

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Håkan Peterson »

Per-Erik Odh wrote:Jag ser två olika scenario. Antingen är det premiärspel där misstagen avlöser varandra och nerverna hänger utanpå och där SIK får kriga sig till en uddamålsseger eller så är det proppen ur där supertaggade spelare gör exakt vad de skall och segern är odiskutabel.
Seger blir det i vilket fall 8-)
Får vi utdelning på den första furiösa perioden så kan vi spela ut. Ditt andra scenario alltså.
Håller Sura emot en period - ja då kommer kanske nerverna. Nervöst blir det i alla fall på läktaren, eller hur :shock:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Inför premiären har jag surfat runt och läst tidningar, bloggar och hemsidor och som vanligt låter det, när man frågar coacher i olika varianter (inklusive Skövde IK):
- Jag har ingen aning om hur de andra lagen är och jag bryr mig inte. Jag vet alldeles för lite om de andra lagen, men vi kör vårt spel.

I andra sammanhang är det givet att i förväg analysera motståndaren och söka hans svagheter och styrkor för att maximera egen prestation. Men inte i i hockeyns värld? Lite (hockey)status att inte bry sig?

Påminner mig intervjuer jag haft med spelare ungefär så här:
- Grattis till fin insats idag och dina poäng!
- Jag bryr mig inte om poängen och vet inte så mycket om det. Huvudsaken att vi vann.
- Ja, men du måste vara nöjd med dina 14 poäng så här långt? (Ful fälla!)
- Nej, du har fel! Jag har 16 poäng och 0,76 i snitt och trea i vår serie och femma totalt!

Sens moral, Kämpe vet mer om Surahammar än vad han ger sken av? 8-)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Publiksiffror vid första hemmamatchen sedan säsongen 11/12

110917 SIK - Hästen 2280 personer
120916 SIK - Tranås 1814 personer
130915 SIK - Grästorp 2003 personer
140921 bortapremiär men hemma 140924 SIK - Tranås 831 personer
150920 SIK - Surahammar 1432 personer
160918 SIK - Eker/Strängnäs 1237 peroner
170917 SIK - Surahammar ? personer

Vågar vi hoppas på 1300?
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

1 timma och 15 minuter kvar. ;)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Underbart med serieledning :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det är synd att gnälla när man vinner med 6-0 och går upp i serieledning med en gång men det finns ju en del saker att jobba med så att säga. Nu var Sura allt annat än bra med hade motståndet varit bättre så vet man aldrig. Det var ju åtminstone fyra, kanske något mer till o med när vi släppte rena frilägen när vi hade pp och det duger inte mot bättre motstånd.

Vi stod o snackade om att det skulle vara skönt om vi kunde få en tvåmålsledning för att det skulle kännas lite bättre och då bara allt ramla in och 5-0 kändes oförskämt bra.

Kul att Thegel fick inleda målskyttet och att Sjögren fick avrunda det.

Härligt för Tim att få hålla nollan i premiären. Nu har han ju faktiskt tre nollor på är det sex eller sju försök. Det resultatet kan man inte klaga på.

1233 åskådare är väl helt ok?

Skönt att det är igång 
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Icke att förglömma, Tim Hultstrand gick från matchen inte bara med en nolla i bagaget utan även en assistpoäng. Kanske siktar han på att snyta Dyrens rekord :mrgreen:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Urban Stahel wrote:Underbart med serieledning :D
Hög klubba i slutet och Surahammar spelaren är framme och kollar hur det gick för våran spelare,sådana omtänksamma killar gillar vi!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Oj jösses.. jag tippa publiksiffran innan jag gick in i hallen på 1238 i publiken.. Missade bara med fem pers.. :D
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2017-09-17 16:00 Skövde IK - Surahammars IF, Billingehov

Post by Jyrki Sarlomo »

Icke att förglömma, Tim Hultstrand gick från matchen inte bara med en nolla i bagaget utan även en assistpoäng. Kanske siktar han på att snyta Dyrens rekord :mrgreen:
kollade i historiken men hittade inget om det,vad är rekordet?
Post Reply