(T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Johannes Saarikari »

Lottnmr 80? Minnestest.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Tycker att Skövde kommer ut bra vilket naturligtvis är roligt. Det känns som att de har initiativet i ungefär en minut och sedan är äckelboisarna det bättre laget.
Skall det verkligen Åligga en person som skall vara moderator för ett forum att skriva äckelboisarna Uttrycker man sig så över andra lag överhuvudtaget? Jag kan inte Minnas att någon På Oxarna skrivit Äckelskövde

Skall vi ha den sandlådenivån och verkliga Låga nivån på ett Forum? :cry:

Hoppas på Skärpning
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Gunwaldh Johansson »

Mariestad vinner helt rättvist. Skövde hade tyvärr inte så mycket att komma med.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by peter johansson »

Det är ju BARA träningsmatcher och den andra för SIK med många nyförvärv som skall matchas in osv så ta det lungt jag såg inte matchen själv men efter de rapporter som jag fått så vann bois rättvist inget snack så grattis så mycket bois ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by peter johansson »

David Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Tycker att Skövde kommer ut bra vilket naturligtvis är roligt. Det känns som att de har initiativet i ungefär en minut och sedan är äckelboisarna det bättre laget.
Skall det verkligen Åligga en person som skall vara moderator för ett forum att skriva äckelboisarna Uttrycker man sig så över andra lag överhuvudtaget? Jag kan inte Minnas att någon På Oxarna skrivit Äckelskövde

Skall vi ha den sandlådenivån och verkliga Låga nivån på ett Forum? :cry:

Hoppas på Skärpning

Nä det är klart att man inte ska David men det var nog med en viss ironi från Perka så det var nog inte så illa menat men som svar på din fråga NEJ ;)
Jonas löf
Reactions:
Posts: 26
Joined: 29 Jan 2014, 17:18

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Jonas löf »

Segern till bois var helt rättvis, inget att snacka om!
Tycker ändå det är imponerande att höra folk dömma ut en del spelare redan nu....
Skövde har varit på is någon vecka och har väl 10 nya spelare som ska komma in i spelsätt bla.. bois har 3-4 nya, så dom flesta spelarna är ju "inspelade" redan.
Min känsla säger att detta kommer bli bra ju längre säsongen lider, sen vart det slutar det får vi se!
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Johannes Saarikari »

Att öva in ett spelsystem mot så pass vasst motstånd är det bra eller dåligt!? Med tanke på så pass mkt nytt folk i leden. Kul för publik plånbok osv.
Det visar sig till slut.
Naturligtvis hoppas ja med, även om hjärtelaget inte är rött att IK skall vara ett topplag och komma ur egen zon.
Det är dags nu, för fansen staden osv.
Vad tänker ni andra?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Göran Strid »

Johannes Saarikari wrote:Att öva in ett spelsystem mot så pass vasst motstånd är det bra eller dåligt!? Med tanke på så pass mkt nytt folk i leden. Kul för publik plånbok osv.
Det visar sig till slut.
Naturligtvis hoppas ja med, även om hjärtelaget inte är rött att IK skall vara ett topplag och komma ur egen zon.
Det är dags nu, för fansen staden osv.
Vad tänker ni andra?
- Jag vet inte om Grästorp kan anses vara "så pass vasst motstånd".
- 10 träningsmatcher är valt med viss eftertanke för att just kunna få in nya spelare i leden.
- Jag tror nog att laget kan "komma ur egen zon" redan till cupen mot ett "så pass bra motstånd" som bois...
- Som sagt "det visar sig till slut".
- För mig är valet av motstånd så nära det optimala man kan komma och bois har lyckats nästan lika bra med det. De andra lagen i vår serie har inte lyckats enligt min uppfattning.

Så tänker jag.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Ingvar Persson »

David Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Tycker att Skövde kommer ut bra vilket naturligtvis är roligt. Det känns som att de har initiativet i ungefär en minut och sedan är äckelboisarna det bättre laget.
Skall det verkligen Åligga en person som skall vara moderator för ett forum att skriva äckelboisarna Uttrycker man sig så över andra lag överhuvudtaget? Jag kan inte Minnas att någon På Oxarna skrivit Äckelskövde

Skall vi ha den sandlådenivån och verkliga Låga nivån på ett Forum? :cry:Håller

Hoppas på Skärpning
Håller med Dig David. Att i detta tidiga skede redan starta ett ordkrig med Boisarna är ett stort misstag. Jag vet av egen erfarenhet att ett sådant krig vinner Boisarna hur lätt som helst. Under ett helt år försökte jag försvara SIK mot alla påhopp- Jag fick ge upp efter att jag funnit att jag var totalt chanslös mot dom.-
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Per-Erik Odh »

David och Ingvar, har ni överhuvudtaget läst mitt inlägg och reflekterat över vad jag skrev innan ni hänger upp er över ordet "äckelboisare"
Man hör ibland uttrycket "som faan läser bibeln". Fundera lite över det :?
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Ingvar Persson »

Per-Erik Odh wrote:David och Ingvar, har ni överhuvudtaget läst mitt inlägg och reflekterat över vad jag skrev innan ni hänger upp er över ordet "äckelboisare"
Man hör ibland uttrycket "som faan läser bibeln". Fundera lite över det :?
OK Per-Erik. Jag ber om ursäkt om Du kände Dig krängt av mitt inlägg. Men det är faktiskt fler än jag och David som tyckte att Ditt namn på Boisarna var en smula osmakligt. Men Du skriver naturligt vis vad Du vill, Men jag hoppas bara att Boisarna tar öknamnet som ett skämt och att Du slipper stå i skottlinjen och blir påhoppad som jag blev.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote:
Per-Erik Odh wrote:David och Ingvar, har ni överhuvudtaget läst mitt inlägg och reflekterat över vad jag skrev innan ni hänger upp er över ordet "äckelboisare"
Man hör ibland uttrycket "som faan läser bibeln". Fundera lite över det :?
OK Per-Erik. Jag ber om ursäkt om Du kände Dig krängt av mitt inlägg. Men det är faktiskt fler än jag och David som tyckte att Ditt namn på Boisarna var en smula osmakligt. Men Du skriver naturligt vis vad Du vill, Men jag hoppas bara att Boisarna tar öknamnet som ett skämt och att Du slipper stå i skottlinjen och blir påhoppad som jag blev.
Haha Ingvar, jag blev inte det minsta kränkt och naturligtvis bör man undvika nedvärderande ord. Det jag tyckte var dumt var att du och David hängde upp er på ordet "äckelboisare" när i princip hela mitt inlägg handlade om att bois var bättre än Skövde i allt. Fastnar man då på ett ord som ni gjorde så anser jag åtminstone att man läst inlägget som faan läser bibeln.

Tack förresten för omtanken men jag har redan klätt skott för boisare i närmre 20 år (vilket "IngvarSIK" bör vara väl medveten om) och lika länge gett på dem så det är ett val jag själv gjort. Ett val som förutom att skaffa mig ovänner i boisland även gett mig massor av vänner där som naturligtvis är likadana kålsupare som jag när det kommer till hockey :D
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: (T) 2017-08-16 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Bill

Post by Oscar Soljamo »

Varför skälla ut laget redan nu för!?

Hellre ser jag SIK vinna matcher i allettan/playoff än träningsmatcher.....
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply