(T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

(T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billingehov

Post by Admin »

Träningsmatch
2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billingehov
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Göran Strid »

Noterar att man kan köpa matchen. Kommer matchen att sändas? Frågar, eftersom chansen bedömdes vara 50/50 i tidigare meddelande.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Björn Fröberg »

Göran Strid wrote:Noterar att man kan köpa matchen. Kommer matchen att sändas? Frågar, eftersom chansen bedömdes vara 50/50 i tidigare meddelande.
Japp, idag kör vi sändning. Kommer bli tight att hinna få igång allt bara då jag kommer komma sent till hallen men vi får hoppas jag hinner.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Göran Strid »

Finemang! Du är en riktig föreningshjälte med mycket jobb i det tysta som få eller ingen ser (mer än själva sändningen)!
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Johannes Saarikari »

Ska inte se matchen idag men följer ju det matfylliga forumet såklart.
Intryck från fredagen var stabilt, speciellt backbesättning lovar gott o då tar ju sig offensiven per automatik.
Härlig utpost med nya målisen. Härliga räddningar o mkt snabbtänkt när han ex släpper klubba o blockear med stöt..
Passar ju bättre med allsvenskt motstånd än lokalderby.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Marcus Lundgren »

Godkänd första period av Skövde, 1-0 ledning även om Tingsryd haft mer puck än Skövde, men hyffsat bra jobb av Skövde att hålla dom borta från mål och PT i mål har gjort ett par fina räddningar de gångerna de ändå kommit in i bra lägen
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Marcus Lundgren »

Klart godkänd match av Siken idag tycker jag, framför allt en helt okej defensiv. Tingsryd vinner rättvist. Men man måste ju undra vad #11 är för en jävla tomte?! Dessutom efter ett matchstraff igår också? Herregud
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote:Klart godkänd match av Siken idag tycker jag, framför allt en helt okej defensiv. Tingsryd vinner rättvist. Men man måste ju undra vad #11 är för en jävla tomte?! Dessutom efter ett matchstraff igår också? Herregud
Helt enastående galet att killen inte får matchstraff. Ännu mer enastående horribelt att man får fördel av överfallet och gör mål i efterföjande pp! Inte klokt egentligen.Tur att inte matchen gällde något och att inte Thegel blev skadad. Lagledningen bör ta ett snack med nr 11 och berätta vad som gäller på isen, för det verkar han inte känna till. Jag har en känsla av att Kämpe har ett och annat att säga till domare och linjemän (hur kunde de undvika att se???) med flera efter matchen.

Bra insatser av Skövde dessa två matcher mot de allsvenska lagen. Mer än godkänt.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Urban Stahel »

Härligt att se hur PT spelade idag :)
jörgen ejerblom
Reactions:
Posts: 35
Joined: 10 Mar 2014, 18:19

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by jörgen ejerblom »

Tyckte det var kul att se # 3 spela. Lungt och tryggt sin ringa ålder till trots. Kan bli nåt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Grattis Tingsryd till segern i Karstorp Hotell & Konferens Cup!

Jag tycker att helgens bägge matcher har visat på stora kliv framåt och det är skitkul. Det är helt andra linjer i spelet där man mer och mer spelar som ett lag och visar bra disciplin. Kan väl tycka att några av våra utvisningar var onödiga men bortsett från det så.

PT gör en riktigt bra match.
Kul att Albin får göra mål.
Selin, idag visade han upp sin speed flera gånger.
Martin Karlsson gör återigen en riktigt bra match.
Riktigt bra boxplay.

Ser fram emot fredagens match mot....... :twisted: :twisted: :twisted:

Vad är det med Wiklund?
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Grattis Tingsryd till segern i Karstorp Hotell & Konferens Cup!

Jag tycker att helgens bägge matcher har visat på stora kliv framåt och det är skitkul. Det är helt andra linjer i spelet där man mer och mer spelar som ett lag och visar bra disciplin. Kan väl tycka att några av våra utvisningar var onödiga men bortsett från det så.

PT gör en riktigt bra match.
Kul att Albin får göra mål.
Selin, idag visade han upp sin speed flera gånger.
Martin Karlsson gör återigen en riktigt bra match.
Riktigt bra boxplay.

Ser fram emot fredagens match mot....... :twisted: :twisted: :twisted:

Vad är det med Wiklund?
Sjukdom
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Gunwaldh Johansson »

jörgen ejerblom wrote:Tyckte det var kul att se # 3 spela. Lungt och tryggt sin ringa ålder till trots. Kan bli nåt.
Håller med dig ang William Johansson. Han gjorde det bra. Skövde gör en bra match.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote:
Marcus Lundgren wrote:Klart godkänd match av Siken idag tycker jag, framför allt en helt okej defensiv. Tingsryd vinner rättvist. Men man måste ju undra vad #11 är för en jävla tomte?! Dessutom efter ett matchstraff igår också? Herregud
Helt enastående galet att killen inte får matchstraff. Ännu mer enastående horribelt att man får fördel av överfallet och gör mål i efterföjande pp! Inte klokt egentligen.Tur att inte matchen gällde något och att inte Thegel blev skadad. Lagledningen bör ta ett snack med nr 11 och berätta vad som gäller på isen, för det verkar han inte känna till. Jag har en känsla av att Kämpe har ett och annat att säga till domare och linjemän (hur kunde de undvika att se???) med flera efter matchen.

Bra insatser av Skövde dessa två matcher mot de allsvenska lagen. Mer än godkänt.
Kan bara instämma i allt ni säger. Det han gör mot Thegel är så jävla fult, och väldigt farligt! För er som inte sett situationen så var Mikael Fryklund på väg mot sitt avbytarbås, Thegel korsar hans åkriktning och då sätter han upp klubban och crosscheckar honom rätt i huvudet. Blind side dessutom alltså!

Jag reagerade kraftigt mot detta i webbsändningen och var inte nådig i min kritik! Hoppas han får sig en avhyvling som heter duga, bör ha kommit från många håll efter ikväll (eller ska man säga efter helgen, m.t.p. att samma stjärna spearade en BIK-kille igår?). Verkar ju verkligen vara en stabil snubbe den där Fryklund. :evil:

Dessutom en skam att han fick fördel ur den situationen, en fördel som var högst bidragande till att man kunde avgå med vinsten.

Skövde IK var roliga att se idag, speciellt PT som stod för en lysande insats mellan stolparna! Och trots två förluster kan man inte säga annat än att laget spelat stundtals väldigt fin hockey i helgen, klara steg framåt gentemot onsdagen! :)
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote:
Marcus Lundgren wrote:Klart godkänd match av Siken idag tycker jag, framför allt en helt okej defensiv. Tingsryd vinner rättvist. Men man måste ju undra vad #11 är för en jävla tomte?! Dessutom efter ett matchstraff igår också? Herregud
Helt enastående galet att killen inte får matchstraff. Ännu mer enastående horribelt att man får fördel av överfallet och gör mål i efterföjande pp! Inte klokt egentligen.Tur att inte matchen gällde något och att inte Thegel blev skadad. Lagledningen bör ta ett snack med nr 11 och berätta vad som gäller på isen, för det verkar han inte känna till. Jag har en känsla av att Kämpe har ett och annat att säga till domare och linjemän (hur kunde de undvika att se???) med flera efter matchen.

Bra insatser av Skövde dessa två matcher mot de allsvenska lagen. Mer än godkänt.
Göran Du brukar vara Saklig, Ni hade tre Matchstraff och 5 minutare själva enligt SLA, känns som att ni inte själva var direkt snälla... Kastar ni inte sten i glashus nu? :)
Post Reply