(T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Marcus Lundgren »

David Johansson wrote:
Göran Strid wrote:
Marcus Lundgren wrote:Klart godkänd match av Siken idag tycker jag, framför allt en helt okej defensiv. Tingsryd vinner rättvist. Men man måste ju undra vad #11 är för en jävla tomte?! Dessutom efter ett matchstraff igår också? Herregud
Helt enastående galet att killen inte får matchstraff. Ännu mer enastående horribelt att man får fördel av överfallet och gör mål i efterföjande pp! Inte klokt egentligen.Tur att inte matchen gällde något och att inte Thegel blev skadad. Lagledningen bör ta ett snack med nr 11 och berätta vad som gäller på isen, för det verkar han inte känna till. Jag har en känsla av att Kämpe har ett och annat att säga till domare och linjemän (hur kunde de undvika att se???) med flera efter matchen.

Bra insatser av Skövde dessa två matcher mot de allsvenska lagen. Mer än godkänt.
Göran Du brukar vara Saklig, Ni hade tre Matchstraff och 5 minutare själva enligt SLA, känns som att ni inte själva var direkt snälla... Kastar ni inte sten i glashus nu? :)
Är en stor skillnad på att en tackling tar olyckligt, och en cross-checking i ansiktet på någon (blindside) som är på väg mot båset för att byta? dom andra 5orna var slagsmål, med handskar på och där det togs lika många matchstraff åt båda lagen.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote:
David Johansson wrote:
Göran Strid wrote:
Marcus Lundgren wrote:Klart godkänd match av Siken idag tycker jag, framför allt en helt okej defensiv. Tingsryd vinner rättvist. Men man måste ju undra vad #11 är för en jävla tomte?! Dessutom efter ett matchstraff igår också? Herregud
Helt enastående galet att killen inte får matchstraff. Ännu mer enastående horribelt att man får fördel av överfallet och gör mål i efterföjande pp! Inte klokt egentligen.Tur att inte matchen gällde något och att inte Thegel blev skadad. Lagledningen bör ta ett snack med nr 11 och berätta vad som gäller på isen, för det verkar han inte känna till. Jag har en känsla av att Kämpe har ett och annat att säga till domare och linjemän (hur kunde de undvika att se???) med flera efter matchen.

Bra insatser av Skövde dessa två matcher mot de allsvenska lagen. Mer än godkänt.
Göran Du brukar vara Saklig, Ni hade tre Matchstraff och 5 minutare själva enligt SLA, känns som att ni inte själva var direkt snälla... Kastar ni inte sten i glashus nu? :)
Är en stor skillnad på att en tackling tar olyckligt, och en cross-checking i ansiktet på någon (blindside) som är på väg mot båset för att byta? dom andra 5orna var slagsmål, med handskar på och där det togs lika många matchstraff åt båda lagen.
Precis! SIK fick sota för sitt fula tilltag, medan Tingsryd undslapp ett än fulare. Övriga fyra st 5+20 för fighting var två för vardera lag så det känns oviktigt i diskussionen. Dessutom påstår väl aldrig Göran att SIK var snälla i matchen?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-20 16:00 Skövde IK - Tingsryds AIF, Billinge

Post by Göran Strid »

David, matchstraffen var korrekta enligt vad jag kunde se och går givetvis inte att jämföra med händelsen som jag och flera med mig är upprörda över. Har jag påstått något annat? Angående händelsen som föranledde Thegels utvisning, det vill säga den fula och oprovocerande crosscheckingen mot Thegel - som inte hade en chans att se eller gardera sig mot - långt från spel och puck, så står min uppfattning givetvis fast. Det var bedrövligt att beskåda och inte blev ju saken bättre av att förövaren betedde sig synnerligen illa även i matchen mot Bik Karlskoga med sin spearing. Rickard Dahl, som kommenterade matchen var välgörande klarspråkig, när han helt riktigt i mycket skarpa ordalag fördömde attacken.Tack för det Rickard! Att killen sedan inte åkte ut för sitt tilltag är fortfarande minst sagt gåtfullt, men det är en annan historia.
Post Reply