(T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Marcus Lundgren »

För jävla skön seger! Och ja, skapligt pinsamma supportrar..
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Anders Åstebro »

Gött! ;)

Blir det en sväng till Mariestad i morgon osså nu då Perka?
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Simon Henriksson »

Per-Erik Odh wrote:Så jävla skönt :)
Det omogna gänget som står bredvid bortastå skämde ut sig totalt :cry:
Härligt! Det brukar stå en drös med pinsamma ungdomar ovanför Skövdes bås, ganska högt upp på läktaren. Kul att de får gå hem med svansen mellan benen.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Anders Åstebro »

Simon Henriksson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Så jävla skönt :)
Det omogna gänget som står bredvid bortastå skämde ut sig totalt :cry:
Härligt! Det brukar stå en drös med pinsamma ungdomar ovanför Skövdes bås, ganska högt upp på läktaren. Kul att de får gå hem med svansen mellan benen.
:twisted:
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Magnus Hagman »

Grymt bra! Första period var Skövde inget vidare!
Men i andra och tredje då vaknade dom....Siken leker!!!
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Mattias Sjöberg »

Härligt med seger! Blir nog betydligt lättare att ladda om till morgondagens match med en seger i ryggen.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Oscar Soljamo »

Grym skön seger. Underhållande match tillslut. Tycker synd om dommaren som måste stå ut med Godisets tjöt konstant :lol:

Vilka stolpskott till supportrar. Fick ölburk på mig. Tur att den inte tog i huvudet. Så nog känndes det skönt när Back gjorde mål. Ölburkarna fortsatte mot laget sen. Men vilket flin Sjögren gav :lol:
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Ja ett derby kan knappast avgöras på ett mer raffinerat sätt. Skövde reder ut var det fyra bp i slutet där Mariestad skjuter klockrent i virket ett par gånger. Skövde får spela pp sista minuten och gör mål med tio sekunder kvar. Mariestad lyckas skapa en bra målchans ändå de sista tio sekunderna. Skitkul :)

Stort smolk i bägaren att det var personer i gänget av Mariestadssupportrar som så totalt flippade ur på slutet. Det regnade ölburkar över Skövdeklacken och även in på isen. Ölburkarna som regnade över Skövdeklacken gjorde för övrigt det under tre perioder. Efteråt skall ju idioterna naturligtvis slåss och lyckas med konststycket att misshandla både Skövde och Mariestadsspelare.
Det vill till att Mariestad agerar kraftfullt för annars riskerar de nog att cupen inte kan återkomma i den tappning den har.

I natt sover man gott :)
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:Ja ett derby kan knappast avgöras på ett mer raffinerat sätt. Skövde reder ut var det fyra bp i slutet där Mariestad skjuter klockrent i virket ett par gånger. Skövde får spela pp sista minuten och gör mål med tio sekunder kvar. Mariestad lyckas skapa en bra målchans ändå de sista tio sekunderna. Skitkul :)

Stort smolk i bägaren att det var personer i gänget av Mariestadssupportrar som så totalt flippade ur på slutet. Det regnade ölburkar över Skövdeklacken och även in på isen. Ölburkarna som regnade över Skövdeklacken gjorde för övrigt det under tre perioder. Efteråt skall ju idioterna naturligtvis slåss och lyckas med konststycket att misshandla både Skövde och Mariestadsspelare.
Det vill till att Mariestad agerar kraftfullt för annars riskerar de nog att cupen inte kan återkomma i den tappning den har.

I natt sover man gott :)
Har ju bara fått rapporter via sms och samtal men en sak är klar. Detta kommer att bli uppföljning med en skrivelse till både bojs huvudförening/styrelse samt oxarna som fan får se till att ta åtgärder och rensa bort detta totalt oaceptabla primitiva grottmänisko betende. :twisted:
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Oscar Soljamo »

Är ju inte första gången. De har stört förut. Det är ju inte vad jag tror Oxarnas "seriösa" suppotrar som står tex i klacken. Dessa är några andra stollpskott.

Enligt min pappa som pratade med någon som berätta att dessa inte brukar gå på matcherna i vanliga fall.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Oscar Soljamo wrote:Är ju inte första gången. De har stört förut. Det är ju inte vad jag tror Oxarnas "seriösa" suppotrar som står tex i klacken. Dessa är några andra stollpskott.

Enligt min pappa som pratade med någon som berätta att dessa inte brukar gå på matcherna i vanliga fall.
Oxarna kan man inte på något sätt klandra. Jag fick höra detsamma vilka det är förra året när de körde båttutan rätt ner i Skövdebåset att de inte brukade gå på matcher. Den som påstod detta påstod också att det var spelare från Töreboda men jag har ingen aning om det stämmer. Någon borde veta för en av vakterna utanför hallen sade att alla vet vilka det är.
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Oscar Soljamo wrote:Är ju inte första gången. De har stört förut. Det är ju inte vad jag tror Oxarnas "seriösa" suppotrar som står tex i klacken. Dessa är några andra stollpskott.

Enligt min pappa som pratade med någon som berätta att dessa inte brukar gå på matcherna i vanliga fall.
Oxarna kan man inte på något sätt klandra. Jag fick höra detsamma vilka det är förra året när de körde båttutan rätt ner i Skövdebåset att de inte brukade gå på matcher. Den som påstod detta påstod också att det var spelare från Töreboda men jag har ingen aning om det stämmer. Någon borde veta för en av vakterna utanför hallen sade att alla vet vilka det är.
Vad faan Händer? Allvarligt talat :( :( :(

Jag personligen struntar i Resultatet. det var en träningsturnering, Det gör mig inget, Jävla hafshockey. :(
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Johan Nykvist »

Oscar Soljamo wrote:Är ju inte första gången. De har stört förut. Det är ju inte vad jag tror Oxarnas "seriösa" suppotrar som står tex i klacken. Dessa är några andra stollpskott.

Enligt min pappa som pratade med någon som berätta att dessa inte brukar gå på matcherna i vanliga fall.
Nä självklart så vet jag att Oxarna har sina skötsama supportrar också och att de förmodligen inte har med dessa idioter att göra. Det är ju svårt eftersom jobbet höll mig borta från matchen ikväll och jag inte var på plats. Dock efter ett antal sms och samtal med bästa vänen som var där så kan jag bara ge den infon men samtidigt mina åsikter.

När läktarvärden inte gör ett skit av någon åtgärd trots påpekanden vart fan är vi då?
Sen att en spelare blir överfallen och nerslagen utanför arenan. Det är ta mig fan inte okej!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Kul att läsa Mjörnbergs intervju med Albin Andersson. Blir ett gott skratt när han avslöjar drivkraften :lol:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Personligen tycker jag det är konstigt att varken Skövde IKs eller Mariestads hemsida fick närvara på presskonferensen om gårdagens händelse. Som jag ser det är det givna deltagare på klubbarna presskonferenser.
Men men, nu var det ingen som vare sig blev gynnad eller missgynnad så det var åtminstone rättvist.
/Perka
Post Reply