(T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

(T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Admin »

Träningsmatch/Cup
2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhallen
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde IK:s nya målvakt Tim Hultstrand lär nog icke kunna deltaga i cupen som spelas i Mariestad 25/8 - 27/8. Han är uttagen till en turneringen i Finland 24/8 - 26/8 med juniorkronorna enligt denna länkar.
http://skovdeik.se/skovdespelare-uttagen-i-landslaget/
http://www.hockeysverige.se/2017/08/11/ ... g-finland/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Jag har plats över i bilen till fiendeland om någon vill hänga på. Tel 0703292643 i så fall.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Göran Strid »

En riktig värdemätare för lagen i helgen! Sedan kan man alltid säga att det bara är träningsmatcher, att man är inne i en tung träningsperiod och söker olika uppställningar med mera, men visst kommer vi få en fingervisning hur vinden blåser.

Det är lite konstigt att kunskapen på diverse håll är så ytlig om Frisk Asker och att man inte verkar bry sig. Det är denna helg ett helt annat lag än det som deltog förra cupen. Frisk Asker gick till final i Getligans slutspel i våras och denna säsong ser laget riktigt starkt ut. Jag blir inte förvånad om man vinner cupen, något som de flesta kanske inte tror? Redan i eftermiddag får vi en första hint, när man möter ett Huddinge som verkar urstarkt och minst lika bra som förra säsongen. En högintressant match!

Kvällens höjdpunkt mellan rivalerna blir ju inte mindre intressant den. bois har ju av rapporterna spelat drömhockey mot Tranås, även om det "bara" blev vinst på straffar. Tranås bör alltså var ett riktigt bra lag för det kan väl inte bara vara tur att man siffermässigt spelade oavgjort under 65 minuter? Skall det bli så att bois sköljer över Skövde och vinner med 5-0 eller mera? Det känns som att bois vinner, men det blir knappare siffror än senast och att Kämpe kör sitt numera bekanta mantra i stil med "vi blir lite bättre steg för steg och när vi gör det vi ska och kommit överens om, då är vi bra". Frågan är om det räcker ikväll. En sak som är säker är att det blir en fartfylld tillställning och det gäller säkert även Huddinge-Frisk Asker!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Göran Strid »

A pro på mitt tips, Frisk Asker-Huddinge 2-0... 8-)

En högst ytlig reflexion, men ändå. Frisk Asker landade sina förstärkningar höromdagen och dessa gossar visste förmodligen inte mycket om vare sig det nya laget och hur och var man skulle spela eller var Mariestad ligger...Nu vinner man mot topplaget i ettan. Är det så viktigt egentligen med att starta med full trupp redan tidigt på försäsongen? Skövde har alltid med kraft drivit vikten av detta och det har lett till vart...? Taskig frågeställning kanske, men den ställs ändå. Det finns mängder med exempel som berättigar frågan.
Lennart Johansson
Reactions:
Posts: 10
Joined: 27 Sep 2014, 21:58
Location: Bankeryd
Contact:

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Lennart Johansson »

Det är web-sändning från matchen bois - SIK i kväll. https://play.staylive.se/mariestadbois
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Skit oxå att vi släpper ett mål i bp även om Mariestads ledning är rättvis. De spelar bättre även om Skövde jämnade ut spelet lite grand och även skapade några chanser ju längre perioden led. Men Mariestad var närmre 2-0 än Skövde 1-1.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Niklas Hjalmarsson »

Sitter hemma och kollar på bra sändning men utan kommentatorer!
79:- på webben, 100:- live...känns lite konstigt?!?!
Men har man sjuka barn så får man prioritera lite annorlunda!

1-0 i bp och 11-10 i skott efter 1:a!
Silly season is just another season!
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Simon Henriksson »

Jag tycker att det är riktigt tråkigt att Skövde åker till förorten på denna cup. För att få mer attraktiva derbyn under seriesammanhang så bör man slopa träningsmatcher mot Mariestad. Jag är övertygad om att den hemmamatchen man får i seriespelet skulle bli bra mycket attraktivare om lagen ej möts 1-2 gånger på försäsongen. Dessutom så bör lagen mötas i Allettan och om det skulle gå riktigt bra så är det inte omöjligt med möten även i Playoff. Det blir verkligen på tok för mycket enligt mig. Tänk er haussen i Stockholm exempelvis vid ett derby. Ett hemmaderby och ett borta varje år gör ju att publiken strömmar till arenorna, försnacket är vanligtvis hysteriskt. Man är medveten om att det är ett år till nästa hemmaderby.

Sen förstår jag givetvis att det generar pengar, man får ett bra motstånd osv. Men jag ser ändå mycket hellre att man ej möts på försäsongen.

Cupen i Mariestad är också alltid den veckan Skövde blomstrar som mest. Förr hade man ett tält på matfestivalen där man mot en liten avgift fick skjuta puckar på a-lag/juniormålvakter för att vinna priser, biljetter etc. Med så mycket förbipasserande människor så lyfter man naturligtvis intresset. Sen måste det finnas någon aspekt till varför tältet lades ner, om inte så vore det helt korkat i min mening.

Jag tycker att alla sportföreningar i Skövde bör ha ett eget tält där knattarna får möta sina idoler, man får tävla, marknadsföra och kanske även få upp intresset hos ungdomarna. Jag själv minns hur fast jag var vid Skövde IK-tältet, utan tvekan det roligaste på matfestivalen, det spenderades lite pengar där om man säger så.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Gunwaldh Johansson »

Simon Henriksson wrote:Jag tycker att det är riktigt tråkigt att Skövde åker till förorten på denna cup. För att få mer attraktiva derbyn under seriesammanhang så bör man slopa träningsmatcher mot Mariestad. Jag är övertygad om att den hemmamatchen man får i seriespelet skulle bli bra mycket attraktivare om lagen ej möts 1-2 gånger på försäsongen. Dessutom så bör lagen mötas i Allettan och om det skulle gå riktigt bra så är det inte omöjligt med möten även i Playoff. Det blir verkligen på tok för mycket enligt mig. Tänk er haussen i Stockholm exempelvis vid ett derby. Ett hemmaderby och ett borta varje år gör ju att publiken strömmar till arenorna, försnacket är vanligtvis hysteriskt. Man är medveten om att det är ett år till nästa hemmaderby.

Sen förstår jag givetvis att det generar pengar, man får ett bra motstånd osv. Men jag ser ändå mycket hellre att man ej möts på försäsongen.

Cupen i Mariestad är också alltid den veckan Skövde blomstrar som mest. Förr hade man ett tält på matfestivalen där man mot en liten avgift fick skjuta puckar på a-lag/juniormålvakter för att vinna priser, biljetter etc. Med så mycket förbipasserande människor så lyfter man naturligtvis intresset. Sen måste det finnas någon aspekt till varför tältet lades ner, om inte så vore det helt korkat i min mening.

Jag tycker att alla sportföreningar i Skövde bör ha ett eget tält där knattarna får möta sina idoler, man får tävla, marknadsföra och kanske även få upp intresset hos ungdomarna. Jag själv minns hur fast jag var vid Skövde IK-tältet, utan tvekan det roligaste på matfestivalen, det spenderades lite pengar där om man säger så.
Håller med dig fullständigt Simon!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Betydligt bättre andraperiod och nu står det 2-2. Blomberg kvitterar till 1-1. Mariestad tar ledningen igen efter ett välplanerat skott i bortre krysset i pp. Vi får chansen att spela pp i fyra minuter och bois drar på sig ytterligare en för puckout. Pucken studsar fram och tillbaka men när Albin Andersson får pucken gör han sitt andra mål i tränincsmatcherna. Nu blir det en spännande tredje :)
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Niklas Hjalmarsson »

2-3 slut
Silly season is just another season!
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Björn Fröberg »

Va fan! Mitt wi-fi ballade ur när det var 30 sekunder kvar. Då stod det 2-2. Vad hände sen?
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Gunwaldh Johansson »

Mycket starkt av Skövde att vinna borta emot Mariestad! :-)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-25 20:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katr

Post by Per-Erik Odh »

Så jävla skönt :)
Det omogna gänget som står bredvid bortastå skämde ut sig totalt :cry:
/Perka
Post Reply