(T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinhalle

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Rickard Dahl »

PT!!!! :)
Lennart Johansson
Reactions:
Posts: 10
Joined: 27 Sep 2014, 21:58
Location: Bankeryd
Contact:

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Lennart Johansson »

PT??
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Marcus Lundgren »

Förlust med 3-2 men spelet såg riktigt jävla bra ut tycker jag. Och fy faan vad bra PT har varit i helgen!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Gunwaldh Johansson »

Lennart Johansson wrote:PT??
Persson-Thorsell
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Gunwaldh Johansson »

Marcus Lundgren wrote:Förlust med 3-2 men spelet såg riktigt jävla bra ut tycker jag. Och fy faan vad bra PT har varit i helgen!
Skövde har gjort en bra turnturnering,
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote:Förlust med 3-2 men spelet såg riktigt jävla bra ut tycker jag. Och fy faan vad bra PT har varit i helgen!
Kan bara hålla med, han har varit magiskt bra! Och spelet ser riktigt fint ut stundtals, framför allt i andra perioden idag då jag tycker man var klart bättre än Frisk Asker. Målskyttet kan bli bättre, men ser bra intentioner flera gånger om. Bra!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Ingvar Persson »

Per-Erik Odh wrote:
Ingvar Persson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Vad krävs egentligen för resultat för att vi skall vinna cupen utöver seger i dagens match?
bois måste nog också vinna över Huddinge om vi vinner mot norrmännen. Tror jag
Nix för vinner både vi och Huddinge har bägge sex poäng. Det handlar om målskillnad och inbördes möten tar jag för givet.
varför nix. JAG svarade på din fråga och för att SIK skall vinna cupen så måste absolut bois slå Huddinge. Och SIK naturligt vis vinna sin match och det måste de göra på ordinarie tid. Båda får 6 poäng och SIK vinner på inbördes möte. Om SIK Vinner på ÖT eller sraffar så de fler poäng än SIK
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:
Marcus Lundgren wrote:Förlust med 3-2 men spelet såg riktigt jävla bra ut tycker jag. Och fy faan vad bra PT har varit i helgen!
Kan bara hålla med, han har varit magiskt bra! Och spelet ser riktigt fint ut stundtals, framför allt i andra perioden idag då jag tycker man var klart bättre än Frisk Asker. Målskyttet kan bli bättre, men ser bra intentioner flera gånger om. Bra!
Spot on
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Ingvar Persson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Vad krävs egentligen för resultat för att vi skall vinna cupen utöver seger i dagens match?
bois måste nog också vinna över Huddinge om vi vinner mot norrmännen. Tror jag
Nix för vinner både vi och Huddinge har bägge sex poäng. Det handlar om målskillnad och inbördes möten tar jag för givet.
varför nix. JAG svarade på din fråga och för att SIK skall vinna cupen så måste absolut bois slå Huddinge. Och SIK naturligt vis vinna sin match och det måste de göra på ordinarie tid. Båda får 6 poäng och SIK vinner på inbördes möte. Om SIK Vinner på ÖT eller sraffar så de fler poäng än SIK
Nu är ju resonemanget bara hypotetiskt i och med dagens förlust. Men om vi hade vunnit idag så är det ju så att vår förlust mot Huddinge var med uddamålet medans Huddinges förlust mot Frisk/Asker var med två mål. Därav mitt nix Ingvar :D

Grattis till Frisk/Asker som vunnit cupen.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Göran Strid »

Frisk Asker vinner turneringen, för de var bäst. Lite tyngre, lite distinktare, lite passningssäkrare och då vinner man. Precis som jag trodde med andra ord.

Skövde skall vara nöjda med sin insats dessa tre dagar. Lite bättre dag för dag och inte minst dagens match ger anledning till förväntningar inför framtiden. Det kommer att bli bra det här!

Till sist, det finns anledning för arrangörsföreningen att se sig i spegeln, när det gäller ordning och reda på läktaren och spelargången ut mellan och under läktarna och utomhus. Detta är nämligen inte första gången, som det bråkas, brölas och slängs saker, inte minst är det gäller den sena fredagsmatchen, då ölet flödar och vettet lämnar det där som finns innanför pannbenet. För egen del fick jag en loska spottad framför fötterna på mig kombinerat med diverse okvädningsord för några år sedan, något jag inte gjorde något med mer än några påpekanden, men nu när diverse repriser visar upp sig sig, så bör föreningen ta sig en funderare på att till att börja med se till att buset kastas ut och att ordningen på läktarna säkerställs. Föreningen och Oxarna förtjänar bättre än detta nu nationellt kända trista rykte, som nu blir svårt att tvätta bort.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Oscar Soljamo »

En bra match, där jag tyckte SIK hade spelet i andra och tredje, det blev match trots 3-0 underläge, en poäng hade varit rättvist egentligen.

Tycker synd att oxarna får så mycket skit då dessa inte va suppotrar, men visst måste de se över säkerheten. För det har väl aldrig vad jag minns i alal fall, varit några större problem med Mariestad att det går såhär långt.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Per-Erik Odh »

Oscar Soljamo wrote:En bra match, där jag tyckte SIK hade spelet i andra och tredje, det blev match trots 3-0 underläge, en poäng hade varit rättvist egentligen.

Tycker synd att oxarna får så mycket skit då dessa inte va suppotrar, men visst måste de se över säkerheten. För det har väl aldrig vad jag minns i alal fall, varit några större problem med Mariestad att det går såhär långt.
Jo, det där gänget som då och då står högst upp på sektionen bredvid bortastå gör sitt bästa för att skämma ut sig då och då. Vi kommer ihåg hur klubbfunktionärer skämt ut sig när de hissade en nedvärderande t-shirt på taket bredvid deras VIP. Jag själv var i gurgel för något är sedan när de drog båtsirenen rätt ned i Skövdebåset och jag då.bröt sönder den för dem. Då skulle jag läxas upp efteråt vid utgången men klarade mig faktiskt tack vare en Oxe samt tror jag det var, Mariestads dåvarande ordförande som backade upp. Det finns fler incidenter att ta upp så visst har de ett problem i Katrinhallen Oscar.

Nu är det inte längre aktuellt med cupseger men visst är det så att vi kan bli både tvåa, trea och fyra nu?
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Johan Nykvist »

Ännu en uddamålsförlust men det hade inte varit oävnet och orättvist om vi hade tagit en poäng eller två idag.

Överlag så tycker jag att hela cup helgen också får ses som godkänt. Det känns ju som att det går framåt. Vi har ju inte bara här men överlag över hela försäsongen inte dirket mött lag som varit duvungar men denna hårda matchning kommer ju förhoppningsvis ändå visa sig senare med resultat när serien börjar.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Ingvar Persson »

En fråga till den som vet. Två lag slutar på samma poäng i en cup. Vem vinner. Den som har bäst mål kvot eller den som vann i det inbördes mötet.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: (T) 2017-08-27 12:00 Frisk/Asker IF - Skövde IK, Katrinh

Post by Oscar Soljamo »

Jag tänkte mer mellan Rebellerna och Oxarna. Inte denna grupp som skämt ut sig. Minns dessa händelser du skrev. Särskilt med hockeytutan mot båset. Så problem har ju det varit.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply