PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby HC, B

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by David Johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Domarjävel!!!
Utveckla gärna detta.... så att Varje gång SIK torskar så är det domarens fel...Tycker det är Fjantigt rent ut sagt, att ständigt skylla på domaren ..Han var väl inte sämre än någon annan som dömt i Billingehov i år

Vimmerby är smartare än SIK i dag, bara att inse
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Johan Nykvist »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Johan Nykvist wrote:Knökfullt på läktaren och inte tyst för en sekund.
Då vet man defenitivt att det är PO Hockey.

Dessutom 1-0 ledning. Fortsätt likadant.
Knôkfullt är de då inte på SN's bilder på nätet, inte ens halvfullt på sittplats!
Jag syftade på ståplatsen kring rebellernas näste.
Där var det ganska så tjockt omkring en kan jag säga!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Niklas Hjalmarsson »

Johan Nykvist wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Johan Nykvist wrote:Knökfullt på läktaren och inte tyst för en sekund.
Då vet man defenitivt att det är PO Hockey.

Dessutom 1-0 ledning. Fortsätt likadant.
Knôkfullt är de då inte på SN's bilder på nätet, inte ens halvfullt på sittplats!
Jag syftade på ståplatsen kring rebellernas näste.
Där var det ganska så tjockt omkring en kan jag säga!
Ja det såg jag på SN's webbsida att klackens plats var välbesökt!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Per-Erik Odh »

Avvaktande inledning där det kändes lite som att alla var rädda för att gå bort sig. Tycker att Skövde i första jobbar bra och uppoffrande i försvaret och härligt att Jörnevik sätter den när han får chansen. Helt okej första.
I andra ligger Vimmerby på och det påverkar naturligtvis matchbilden men det kändes också lite passivt i Skövde.
Tredje är väl sådär och man gör ju match av det även om Vimmerby känns lite starkare och skickligare.

En rättvis seger för Vimmerby men visst har vi kommit närmare dem. Nu är det bara att se till att vinna två borta och så syns vi på hovet igen på torsdag!
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Oscar Soljamo »

Knutsson jävla utvisning. Skövde var på g. Sanslös onödig i ett kritiskt skede. Synd att det inte finns andra backar. Skulle inte ha något emot spela Gunnar. Sjögren visar vilja....

Jag tyckte det va dåligt att folk gick. Bara ett mål. Hade det blivit 3-3 hade de nog ångrat sig.

Nya tag på lördag. Annars är det sommarlov.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Avvaktande inledning där det kändes lite som att alla var rädda för att gå bort sig. Tycker att Skövde i första jobbar bra och uppoffrande i försvaret och härligt att Jörnevik sätter den när han får chansen. Helt okej första.
I andra ligger Vimmerby på och det påverkar naturligtvis matchbilden men det kändes också lite passivt i Skövde.
Tredje är väl sådär och man gör ju match av det även om Vimmerby känns lite starkare och skickligare.

En rättvis seger för Vimmerby men visst har vi kommit närmare dem. Nu är det bara att se till att vinna två borta och så syns vi på hovet igen på torsdag!
Känns faktiskt som vi var på samma match Per-Erik.... Håller med i din analys, men jag tycker att Vimmerby får alldeles för lätta mål
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Johan Nykvist »

Det är ju som sagt en helt annan atmosfär när det är PO matcher.

Första gör Skövde riktigt bra och Jörnevik nyttjar som han brukar sin snabbhet i rätt lägge med ett kliniskt avslut. I andra tappar man mer och mer och det straffar sig.

I sista spelar man upp sig och åter precis som nere i Vimmerby för några veckor sedan är man inte långt ifrån att få till den där förbenade kviteringen.

Allt som allt spelar man alltid jämna matcher med denna motståndaren men det är en förbanelse att kunna nå distansen ut.

Även om det kommer att bli oerhört svårt att ta två borta så ska ju ändå matcherna spelas först och hoppet är ju enligt det gamla talesätet det sista som överger en!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Jani Eriksson »

David Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Domarjävel!!!
Utveckla gärna detta.... så att Varje gång SIK torskar så är det domarens fel...Tycker det är Fjantigt rent ut sagt, att ständigt skylla på domaren ..Han var väl inte sämre än någon annan som dömt i Billingehov i år

Vimmerby är smartare än SIK i dag, bara att inse
Hockeyettan domare är värdelösa.. Ingen har nånsin sagt att de domarens fel att någon ska förlora.. Igår var skövde värdelösa i två perioder.. Knappast domarens fel.. Men att domaren friar solklara grejer för båda lagen de är förjävligt.. Nu behöver du inte kommentera efter nästa match att jag ska utveckla.. Har aldrig någonsin sagt att de skulle vara domarens fel att Skövde fölorar.. För du har sett hur domarna dömer i hockeyettan..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Per-Erik Odh »

Känns med en natts distans till det som att skillnaden mellan första och andra är hur vi spelar försvarsspel. Det är betydligt mer uppoffrande i första. Samtidigt är det ju så att det tar väldigt mycket energi att spela så. Försvarsspelet i andra försöker man ju hålla dem på utsidan utan att slösa så mycket energi.
Jag tror att laget spelade precis rätt vilket det jämna resultatet också visar. Jag skulle nästan vilja beskriva det som en taktisk triumf faktiskt. Hade vi inte fått utvisningen med två minuter kvar så hade vi haft stor chans att sätta en kvittering och så hade man kunnat ta det därifrån. Faktum är att delar av onsdagens träning spelades det sex mot fem och det om något tyder ju på att Kempe och Sandin såg ett sådant här matchcenario. De vet precis vad de vill och hur det skall göras.
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Anders Åstebro »

""– Vi får ju ta en match i taget, och vi har mycket mer att hämta ur vårat lag. Både spelmässigt, i tekningssituationer, närkamper och så här. Vi måste få igång fler spelare i det offensiva spelet, annars tycker jag vi har bra tålamod, det tycker jag vi har i matchen, sa Kempe och fortsatte:
– Men de har lite för mycket puck för att vi ska orka komma upp på dem från andra perioden och framåt.""


Jag håller med Kempe fullständigt här i hans analys av matchen....

Första var jämn och intensiv, men inte den där skärpan i puckbehandlingen stundtals från båda lagen.
Det var ett sådant misstag av Vimmerby som gjorde att SIK fick chansen att göra 1-0,
Men där gjordes dock inget misstag.. ;)
Vimmerby hade likartade chanser pga samma misstag från SIK, men där Marmeladen gjorde ett par makalösa räddningar.

I period två och tre som var så var det en markant skillnad mellan lagen då SIK inte kunde lösa uppgiften i egen zon, men verkade inte riktigt ha orken i anfallszon heller och då tänker jag på att "jaga dumpade puckar" från somliga spelare.
Ett mål kom till på just det sättet från Vimmerbys anfallszon att man inte åkte skridskor ordentligt när man väl dumpat ner den djupt och det blev en spelvändning.

Tekningar och närkamper förlorade man allt för mycket under hela matchen och då är det svårt att få kontroll på trissan om sådana förloras.. :roll:

Svårt läge nu givetvis, men inte någon omöjlighet.
Vinst på lördag så blir det nerv i den avgörande matchen.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Anders Åstebro »

David Johansson wrote:Ursäkta att jag skriver detta, men Skövdepubliken är Pinsam (Vissa delar i alla fall)

I dag så Var det ett 100 tal som gick hem med 3 Minuter kvar, i samband med Knutssons Utvisning i Underläge 2-3... En som älskar ett lag stannar väl kvar till "the Bitter End"

Säg mig... Varför betalar man fullt pris i Inträde om man inte stannar kvar till det är slut

Jag tycker detta är ett hån mot spelarna på Isen... Jag kan köpa att man går vid 1-7 (knappt ens då) men vid 2-3, då har man ju talat om för laget att man inte tror på dem

Ni får gärna rätta mig om jag har fel
David,
Jag betalade bara halva priset men jag gick inte efter halva matchen... :D

Du borde gå till Specsavers och fixa nya bågar om du tyckte att det var glest med publik i går.

Kurvan var mer besatt än tidigare, hela långsidan på stå var välbesatt, sittplats var också välbesatt om man bortser från sektionen längst bort mot sponsorcafét...
VIP-läktaren var antagligen "knôkfullt"....

Ja det var över 2K helt klart!
Tyvärr fick de inte den upplevelse som de hade hoppats på då SIK inte räckte till i period 2 å 3.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by David Johansson »

Anders Åstebro wrote:
David Johansson wrote:Ursäkta att jag skriver detta, men Skövdepubliken är Pinsam (Vissa delar i alla fall)

I dag så Var det ett 100 tal som gick hem med 3 Minuter kvar, i samband med Knutssons Utvisning i Underläge 2-3... En som älskar ett lag stannar väl kvar till "the Bitter End"

Säg mig... Varför betalar man fullt pris i Inträde om man inte stannar kvar till det är slut

Jag tycker detta är ett hån mot spelarna på Isen... Jag kan köpa att man går vid 1-7 (knappt ens då) men vid 2-3, då har man ju talat om för laget att man inte tror på dem

Ni får gärna rätta mig om jag har fel
David,
Jag betalade bara halva priset men jag gick inte efter halva matchen... :D

Du borde gå till Specsavers och fixa nya bågar om du tyckte att det var glest med publik i går.

Kurvan var mer besatt än tidigare, hela långsidan på stå var välbesatt, sittplats var också välbesatt om man bortser från sektionen längst bort mot sponsorcafét...
VIP-läktaren var antagligen "knôkfullt"....

Ja det var över 2K helt klart!
Tyvärr fick de inte den upplevelse som de hade hoppats på då SIK inte räckte till i period 2 å 3.

Jag har väl aldri sagt att det var glest med Folk. det jag Påpekade var att så många gick hem med 3 min kvar i samband med Knutssons Utvisning vid ställningen 2-3... Tycker detta är ett hån mot laget

Jag kör med Synsam Anders...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Per-Erik Odh »

Vad det gäller detta med att gå hem tidigare eller inte.
Det är bara att konstatera att vi alla är olika och prioriterar olika och det får man respektera. En del blir heligt förbannade, några ger upp och andra kan ha bråttom iväg av olika anledningar. Men oavsett, om det nu var 100 peroner som gick med någon minut kvar så var det fortfarande över 2000 personer kvar som följde laget in till the bitter end och det är jättefina siffror att glädjas över :D

Undrar hur många det blir på torsdag?
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Vad det gäller detta med att gå hem tidigare eller inte.
Det är bara att konstatera att vi alla är olika och prioriterar olika och det får man respektera. En del blir heligt förbannade, några ger upp och andra kan ha bråttom iväg av olika anledningar. Men oavsett, om det nu var 100 peroner som gick med någon minut kvar så var det fortfarande över 2000 personer kvar som följde laget in till the bitter end och det är jättefina siffror att glädjas över :D

Undrar hur många det blir på torsdag?
Vilka har SIK på Torsdag?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: PO1 (match 1:3) 2017-03-02 19:00, Skövde IK - Vimmerby H

Post by Per-Erik Odh »

David Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Vad det gäller detta med att gå hem tidigare eller inte.
Det är bara att konstatera att vi alla är olika och prioriterar olika och det får man respektera. En del blir heligt förbannade, några ger upp och andra kan ha bråttom iväg av olika anledningar. Men oavsett, om det nu var 100 peroner som gick med någon minut kvar så var det fortfarande över 2000 personer kvar som följde laget in till the bitter end och det är jättefina siffror att glädjas över :D

Undrar hur många det blir på torsdag?
Vilka har SIK på Torsdag?
Det vet vi först på måndag. Kanske blir det förorten så du får återvända till Billingehov David :D
/Perka
Post Reply