2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Post by Admin »

2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Kan du inte vara på plats? Lugn bara lugn matchen sänds live på https://skovdeik.solidtango.com/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3791
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1847
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Ett jä#la lånande hit och dit med spelare jämt, ska de tillbaka till respektive lag efter denna matchen eller efter allettan eller när/om det blir playoff/kvalspel för något av lagen????
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3791
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Ett jäkla lånande hit och dit med spelare jämt, ska de tillbaka till respektive lag efter denna matchen eller efter allettan eller när/om det blir playoff/kvalspel för något av lagen????
Jag håller med om detta. Väldigt konstigt just inom hockeyn. "Nå´n jävla ordning får det väl ändå vara", kan man tycka. Helt ok alltså att Skövde IK ikväll lånar in åtta spelare från fortsättningsserien till i morgon? De finns och är duktiga. Helt ok att bois också plockar lirare från Arboga, Enköping och Åkers (det finns två stycken vassingar där). Helt ok det också. Ungefär som att gå på biblioteket eller besöka tivoli. Kan bli lite hursomhelst. Ökad respekt för hockeyn och dess korkade regler? Skulle inte tro det. Ytterst ligger givetvis SHL bakom detta sedan många år i sin jakt på att att alltid få som man vill och de spelare man måste ha i varje läge och då kunna plocka nerifrån, när det passar och givetvis utan ersättning och så har det varit och så kommer det förbli. Gäller också på vår nivå och då får vi så´n här skit. Lycka till Troja i morgon! Hoppas det känns bra.

Synd detta. Någon tänkt på "idrottens själ"?

Tändvätska hur som helst och inte minst efter att ha lyssnat på C-J Svenssons uttalande på Trojas hemsida.. :evil: .
Last edited by Göran Strid on 26 Dec 2016, 19:03, edited 1 time in total.
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Johannes Saarikari »

Fyrverkeriuppvisning med start en timma före nedsläpp på stora parkeringen kanhända locka xtra åskådare till matchen samt förhöjer inramningen på premiären.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Omgångens högsta odds får Skövde IK seger. Om man skulle dunka in några hundra? Jag tänker att under rådande förutsättningar skall nog Skövde kunna segra hemma mot Troja i en av tre matcher. Tänker man så är fem gånger pengarna rätt okej 8-)

Jag pratade med en back i ett annat lag några dagar före jul. Han har för övrigt mött Troja under säsongen och var inte över sig imponerad över vad de då hade visat.

Genom att tro på en seger har man kommit bra mycket närmre en sådan och jag inbillar mig att en Skövdespelare är enormt mycket mer inspirerad inför mötet än vad Trojas spelare är som mycket väl kan tro att de har vunnit matchen redan innan de sätter sig på bussen till Billingehov.

KRIGA Skövde KRIGA!

Någon som vet om Troja support har någon resa till seriepremiären?
/Perka
Jan-Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 125
Joined: 02 Mar 2014, 18:04
Location: Ljungby

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Jan-Erik Karlsson »

Jag tycker också att reglerna för inlåning av spelare är konstiga, men nu när Troja har 2 centrar och bästa målskytt skadade känns det bra att reglerna är som dom är, dom är lika för alla.

Det kommer en buss och ett antal bilar i morgon.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1847
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Ett jäkla lånande hit och dit med spelare jämt, ska de tillbaka till respektive lag efter denna matchen eller efter allettan eller när/om det blir playoff/kvalspel för något av lagen????
Jag håller med om detta. Väldigt konstigt just inom hockeyn. "Nå´n jävla ordning får det väl ändå vara", kan man tycka. Helt ok alltså att Skövde IK ikväll lånar in åtta spelare från fortsättningsserien till i morgon? De finns och är duktiga. Helt ok att bois också plockar lirare från Arboga, Enköping och Åkers (det finns två stycken vassingar där). Helt ok det också. Ungefär som att gå på biblioteket eller besöka tivoli. Kan bli lite hursomhelst. Ökad respekt för hockeyn och dess korkade regler? Skulle inte tro det. Ytterst ligger givetvis SHL bakom detta sedan många år i sin jakt på att att alltid få som man vill och de spelare man måste ha i varje läge och då kunna plocka nerifrån, när det passar och givetvis utan ersättning och så har det varit och så kommer det förbli. Gäller också på vår nivå och då får vi så´n här skit. Lycka till Troja i morgon! Hoppas det känns bra.

Synd detta. Någon tänkt på "idrottens själ"?

Tändvätska hur som helst och inte minst efter att ha lyssnat på C-J Svenssons uttalande på Trojas hemsida.. :evil: .
C-J's uttalande var väl inget märkvärdigt?
Klart han tror mer på Troja än motståndarna (oavsett om det är Skövde eller Mariestad), eller?
Silly season is just another season!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Kristian Eriksson »

Imorgon kickar vi igång omröstningen av Årets Spelare i Skövde IK igen. Du kan som vanligt rösta vid Rebellernas informationsdisk

Image
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3791
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: C-J's uttalande var väl inget märkvärdigt?
Klart han tror mer på Troja än motståndarna (oavsett om det är Skövde eller Mariestad), eller?
Absolut. Det var inget märkvärdigt alls. Har jag inte påstått heller, men likväl tändvätska.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3791
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Jan-Erik Karlsson wrote:Jag tycker också att reglerna för inlåning av spelare är konstiga, men nu när Troja har 2 centrar och bästa målskytt skadade känns det bra att reglerna är som dom är, dom är lika för alla.

Det kommer en buss och ett antal bilar i morgon.
För säkerhets skull, jag tycker det är en korkad regel och det alldeles oavsett vem som tillämpar regeln inklusive Skövde.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Jaha, nu börjar det närma sig med "stormsteg" för SIK´s premiärmatch i den nya serien.

Man går ut hårt och tar emot det topprankade laget Troja från det småländska Ljungby.
Hur kan en sådan match gå då tro?

Tja, om man skall göra en jämförelse med matchen i JVM mellan Sverige vs Danmark som spelades i går
så kan man väl tänka sig att Troja är lika stora favoriter mot SIK som Sverige var mot Danmark.

Nu gick det ju alldeles utmärkt för Sverige i den matchen utan att de spelade så där superbra.
Kanske kan det gå lite på tvärs i matchen på Billingehov i kväll.
SIK tar vara på sina chanser och Troja blir nervösa och spelar under son kapacitet!?!

Lycka till SIK!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Ingvar Persson »

Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Jag är inte insatt i reglerna för att låna in spelare till viktiga matcher eller slutspelsserier. Kan t.ex. Carl Johan spela för två lag under samma tidsperiod. D.v.s för Troja i allettan och Grästorp i fortsättningsserien?.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6074
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingvar Persson wrote:
Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Jag är inte insatt i reglerna för att låna in spelare till viktiga matcher eller slutspelsserier. Kan t.ex. Carl Johan spela för två lag under samma tidsperiod. D.v.s för Troja i allettan och Grästorp i fortsättningsserien?.
Tror att han kan göra det tills transferfönstert stänger i Januari - februari. Men jag tror att i Carl-Johans fall så blir det nog dessa 2 matcher innan nyår som han spelar för Troja. För sen spelar nog Troja och Grästorp på samma dagar.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:
Ingvar Persson wrote:
Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Jag är inte insatt i reglerna för att låna in spelare till viktiga matcher eller slutspelsserier. Kan t.ex. Carl Johan spela för två lag under samma tidsperiod. D.v.s för Troja i allettan och Grästorp i fortsättningsserien?.
Tror att han kan göra det tills transferfönstert stänger i Januari - februari. Men jag tror att i Carl-Johans fall så blir det nog dessa 2 matcher innan nyår som han spelar för Troja. För sen spelar nog Troja och Grästorp på samma dagar.
Här står allting. Det gäller bara att tolka reglementet :D

http://www.swehockey.se/globalassets/sv ... 151120.pdf
/Perka
Post Reply