2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Tobias Thurén »

Anders Åstebro wrote:
Göran Strid wrote:
Anders Åstebro wrote:Skall SIK nu förlora på detta förnedrande sätt de visat upp hittills så kan det lika gärna bli tvåsiffrigt för Troja
så att spelarna, tränarna, Rebellerna, övriga publik och Göran Strid förstår vad det handlar om. :evil:

Smaklöst, skrämmande och förnedrande för en klubb i en stad av Skövdes dignitet gent emot ett småländskt samhälle från de mörka skogarna!! :evil:
Vad har detta med mig att göra? Som jag inte förstår? Lägg ner dina utfall och påhopp på mig och andra! Det är definitivt inte plats för det just nu. Du börjar bli tröttsam på allvar och är huvudorsaken till att det inte känns så där jättebra att diskutera på detta forum om man riskerar att du skriver på det där aggressiva - närmast hatiska - sättet du tyvärr är så känd för. Inte minst mot mig under så många år. Lägg av!!! :evil:
Göran,
Ta på dig tomteluvan igen och häll upp en god whiskey.
SIK gjorde just nu ETT mål! :)
Anders! Du vet talesättet? Ta en spade och gräv ner dej så vi slipper se dej!
Håller med Göran fullständigt! Är ingen glädjespridare själv men kommer inte med påhopp i tid och otid.
Och det du "bidrar" med på detta forum är att "rätta" folk och att ha dom "rätta" åsikterna,analyserna osv...kan undanbedes i allra högsta grad. Leta fel hos allas kommentarer är patetiskt!! Så.. Hej då!! I all välmening, hej då och hoppas vi inte hörs//Tobias
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Tobias Thurén wrote:
Anders Åstebro wrote:
Göran Strid wrote:
Anders Åstebro wrote:Skall SIK nu förlora på detta förnedrande sätt de visat upp hittills så kan det lika gärna bli tvåsiffrigt för Troja
så att spelarna, tränarna, Rebellerna, övriga publik och Göran Strid förstår vad det handlar om. :evil:

Smaklöst, skrämmande och förnedrande för en klubb i en stad av Skövdes dignitet gent emot ett småländskt samhälle från de mörka skogarna!! :evil:
Vad har detta med mig att göra? Som jag inte förstår? Lägg ner dina utfall och påhopp på mig och andra! Det är definitivt inte plats för det just nu. Du börjar bli tröttsam på allvar och är huvudorsaken till att det inte känns så där jättebra att diskutera på detta forum om man riskerar att du skriver på det där aggressiva - närmast hatiska - sättet du tyvärr är så känd för. Inte minst mot mig under så många år. Lägg av!!! :evil:
Göran,
Ta på dig tomteluvan igen och häll upp en god whiskey.
SIK gjorde just nu ETT mål! :)
Anders! Du vet talesättet? Ta en spade och gräv ner dej så vi slipper se dej!
Håller med Göran fullständigt! Är ingen glädjespridare själv men kommer inte med påhopp i tid och otid.
Och det du "bidrar" med på detta forum är att "rätta" folk och att ha dom "rätta" åsikterna,analyserna osv...kan undanbedes i allra högsta grad. Leta fel hos allas kommentarer är patetiskt!! Så.. Hej då!! I all välmening, hej då och hoppas vi inte hörs//Tobias
Hej då Tobias!
Men vi lär nog ses och höras vad det lider... ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Jyrki Sarlomo wrote:Jävligt trist att en supperter håller på att tråka en annan,vet inte bakgrunden till detta men jävligt tråkigt att läsa,om det nu skulle vara nåt personligt så vore det trevligt för alla parter att hålla sånt utanför forumet. Ta sånt skit personligen för det ska väl inte vara så jävla svårt?
Jyrki, håller med om det. "Jävligt trist". Problemet är bara att attackerna regelbundet sker på detta forum och det är som sagt inte trevligt för någon.

Till matchen då. Troja är ett mycket bra lag. Inget snack om det och imponerade i det mesta, men man behöver ju för den skull inte göra dem ännu bättre genom att inte vara på isen i första perioden. De två sista perioderna höll laget ändå emot någorlunda.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Såg att Grästorparn gjorde 3 assist! :evil:
Silly season is just another season!
Simon Olsson
Reactions:
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2014, 11:27

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Simon Olsson »

Det var i alla fall tur att polisen kom dit i första pausen, för Skövde var både avklädda och våldtagna på isen.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Urban Stahel »

Ganska otroligt hur man kan släppa till 0-3 så fort,nu får vi bita ihop och åka till Lindesberg och hejja på grabbarna!

Undrar hur många gånger man kan bli avstängd från forumet?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Gunwaldh Johansson »

Det var länge sen man såg Skövde så utspelade som man var i 1:a perioden. Hoppas att laget inte har blivit helt knäckta så man fallaer ihop fullständigt i resten av allettan. Bara att tacka Troja för lektionen och försöka lära sig något av den.
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Pertti Pahankala »

Om man ska vara lite positiv i den här mörka stunden, SIK klarade 1.55 med 3 mot 5. PT släppte inga mål 5 mot 5
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Pertti Pahankala wrote:Om man ska vara lite positiv i den här mörka stunden, SIK klarade 1.55 med 3 mot 5. PT släppte inga mål 5 mot 5
Jag älskar dig Pertti!
Vi kan ju fortsätta med att Rundqvist gjorde mål också och så tycker jag att publiksiffran var helt okej. Tycker det var starkt av Rundqvist och Dahne också som går upp till efteRsnacket när det blev som det blev. Och va fann, vi stoppade ju blödningen och slapp tvåsiffrigt.

Där fick vi en lektion som heter duga. Det kändes som vi mest åkte och jagade och Troja skickliga spelare lät pucken gå. Hur många gånger tog de sig igenom mittzon med ett enda stenhårt pass till en snabbskrinnade ytterforward egentligen och vi bara blev rundningskoner?
Ska man rå på Troja gäller det att vi får in några lätta puckar och att man inte släpper in deras tre första skott!

Nu är det bara att bita ihop och ta revansch på torsdag!
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Oscar Soljamo »

Chokad vad man såg på swehockey men å ena sidan. Visst...för Stora siffror men denna är ju en match och kanske den matchen vi hade minst chans att vinna. Nu är det värsta överstökat. Nu är det vara titta framåt.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by David Johansson »

Törs man fråga om det var Skövde som var anskrämligt dåliga? Eller Troja som var bra (kanske för bra för denna serien) Eller mitt emellan?

Deras sista 4 mål gjorde de i Powerplay, Var det Skövde som inte hängde med? eller gjordes inte jobbet...spontant utifrån fick jag intrycket av att jobbet ej gjordes

Glädjeämnet i kväll måste ju ha varit att bois slog Upphaussade Vimmerby borta :roll:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Anders Åstebro »

;)
Pertti Pahankala wrote:Om man ska vara lite positiv i den här mörka stunden, SIK klarade 1.55 med 3 mot 5. PT släppte inga mål 5 mot 5
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:
Pertti Pahankala wrote:Om man ska vara lite positiv i den här mörka stunden, SIK klarade 1.55 med 3 mot 5. PT släppte inga mål 5 mot 5
Jag älskar dig Pertti!
Vi kan ju fortsätta med att Rundqvist gjorde mål också och så tycker jag att publiksiffran var helt okej. Tycker det var starkt av Rundqvist och Dahne också som går upp till efteRsnacket när det blev som det blev. Och va fann, vi stoppade ju blödningen och slapp tvåsiffrigt.

Där fick vi en lektion som heter duga. Det kändes som vi mest åkte och jagade och Troja skickliga spelare lät pucken gå. Hur många gånger tog de sig igenom mittzon med ett enda stenhårt pass till en snabbskrinnade ytterforward egentligen och vi bara blev rundningskoner?
Ska man rå på Troja gäller det att vi får in några lätta puckar och att man inte släpper in deras tre första skott!

Nu är det bara att bita ihop och ta revansch på torsdag!
;)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Marcus Lundgren »

Efter att ha sett highlightsen nu så kan man ju konstatera att iaf vid målen så har de ju flyt med studsarna också, sen säger jag inte att det inte var utklassning ändå. Men det hade kanske inte dragit iväg så snabbt iaf.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Urban Stahel »

David Johansson wrote:Törs man fråga om det var Skövde som var anskrämligt dåliga? Eller Troja som var bra (kanske för bra för denna serien) Eller mitt emellan?

Deras sista 4 mål gjorde de i Powerplay, Var det Skövde som inte hängde med? eller gjordes inte jobbet...spontant utifrån fick jag intrycket av att jobbet ej gjordes

Glädjeämnet i kväll måste ju ha varit att bois slog Upphaussade Vimmerby borta :roll:
Vi möter ett jäkligt bra lag idag David,tror inte jag har sett ett bättre lag på många många år.Fast efter 0-3 på 3 min kan man knappast säga att Skövde gjorde en stormatch,ska bli skoj att se dom möta bois och Borlänge,först då ser vi hur bra dom verkligen är!
Post Reply