2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Ingvar Persson wrote:
Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Jag är inte insatt i reglerna för att låna in spelare till viktiga matcher eller slutspelsserier. Kan t.ex. Carl Johan spela för två lag under samma tidsperiod. D.v.s för Troja i allettan och Grästorp i fortsättningsserien?.
Tror att han kan göra det tills transferfönstert stänger i Januari - februari. Men jag tror att i Carl-Johans fall så blir det nog dessa 2 matcher innan nyår som han spelar för Troja. För sen spelar nog Troja och Grästorp på samma dagar.
Här står allting. Det gäller bara att tolka reglementet :D

http://www.swehockey.se/globalassets/sv ... 151120.pdf
Även korkade beslut innehåller detaljerade regler. Precis som i samhället i övrigt. ;)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Marcus Lundgren »

Mardrömsstart känns som en underdrift?
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Tobias Thurén »

Herregud!! Min skapare, och allt sånt!!! 0-3!!!? På mindre än tre min???
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote:Mardrömsstart känns som en underdrift?
Massaker, men hemmalaget verkar i alla fall ha fått respiratorhjälp senaste minuterna av första, men nu drog man ur slangen och stängde av även den. 0-4 nu och detta är väl på väg mot något slags rekord?
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Anders Åstebro »

De småländska Trojanerna har lekstuga med SIK i Billingehov.....suck! :evil:
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Ingvar Persson wrote:
Göran Strid wrote:Troja lånar in C-J Svensson och August Karlsson (Helsinborg) till matchen. Två riktigt bra centrar som tydligen garderar för skador i bortalaget.
Jag är inte insatt i reglerna för att låna in spelare till viktiga matcher eller slutspelsserier. Kan t.ex. Carl Johan spela för två lag under samma tidsperiod. D.v.s för Troja i allettan och Grästorp i fortsättningsserien?.
Tror att han kan göra det tills transferfönstert stänger i Januari - februari. Men jag tror att i Carl-Johans fall så blir det nog dessa 2 matcher innan nyår som han spelar för Troja. För sen spelar nog Troja och Grästorp på samma dagar.
Här står allting. Det gäller bara att tolka reglementet :D

http://www.swehockey.se/globalassets/sv ... 151120.pdf
Den Per-Erik hänvisade till var TB för förra säsongen, :D :D årets TB för 16/17 finns här

http://www.swehockey.se/globalassets/sv ... 160530.pdf

Detta står på sidan 21 under § 4:1 och 4. 5
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Skall SIK nu förlora på detta förnedrande sätt de visat upp hittills så kan det lika gärna bli tvåsiffrigt för Troja
så att spelarna, tränarna, Rebellerna, övriga publik och Göran Strid förstår vad det handlar om. :evil:

Smaklöst, skrämmande och förnedrande för en klubb i en stad av Skövdes dignitet gent emot ett småländskt samhälle från de mörka skogarna!! :evil:
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Tobias Thurén »

68 grymma procent på marmelad!!! Jo han lär lyckas i elitserien!!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Åstebro wrote:Skall SIK nu förlora på detta förnedrande sätt de visat upp hittills så kan det lika gärna bli tvåsiffrigt för Troja
så att spelarna, tränarna, Rebellerna, övriga publik och Göran Strid förstår vad det handlar om. :evil:

Smaklöst, skrämmande och förnedrande för en klubb i en stad av Skövdes dignitet gent emot ett småländskt samhälle från de mörka skogarna!! :evil:
Nu hänger det ju inte på samhällets storlek som tur är.....
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Anders Åstebro wrote:Skall SIK nu förlora på detta förnedrande sätt de visat upp hittills så kan det lika gärna bli tvåsiffrigt för Troja
så att spelarna, tränarna, Rebellerna, övriga publik och Göran Strid förstår vad det handlar om. :evil:

Smaklöst, skrämmande och förnedrande för en klubb i en stad av Skövdes dignitet gent emot ett småländskt samhälle från de mörka skogarna!! :evil:
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Jyrki Sarlomo »

Nog för att Troja väntades vara ETT nummer större än SIK ,men inte 3-4 ,Pinsamt,pinsamt,pinsamt ,vart är Kempes försvarsspel? vart har viljan tagit vägen?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Anders Åstebro wrote:Skall SIK nu förlora på detta förnedrande sätt de visat upp hittills så kan det lika gärna bli tvåsiffrigt för Troja
så att spelarna, tränarna, Rebellerna, övriga publik och Göran Strid förstår vad det handlar om. :evil:

Smaklöst, skrämmande och förnedrande för en klubb i en stad av Skövdes dignitet gent emot ett småländskt samhälle från de mörka skogarna!! :evil:
Vad har detta med mig att göra? Som jag inte förstår? Lägg ner dina utfall och påhopp på mig och andra! Det är definitivt inte plats för det just nu. Du börjar bli tröttsam på allvar och är huvudorsaken till att det inte känns så där jättebra att diskutera på detta forum om man riskerar att du skriver på det där aggressiva - närmast hatiska - sättet du tyvärr är så känd för. Inte minst mot mig under så många år. Lägg av!!! :evil:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Göran Strid wrote:
Anders Åstebro wrote:Skall SIK nu förlora på detta förnedrande sätt de visat upp hittills så kan det lika gärna bli tvåsiffrigt för Troja
så att spelarna, tränarna, Rebellerna, övriga publik och Göran Strid förstår vad det handlar om. :evil:

Smaklöst, skrämmande och förnedrande för en klubb i en stad av Skövdes dignitet gent emot ett småländskt samhälle från de mörka skogarna!! :evil:
Vad har detta med mig att göra? Som jag inte förstår? Lägg ner dina utfall och påhopp på mig och andra! Det är definitivt inte plats för det just nu. Du börjar bli tröttsam på allvar och är huvudorsaken till att det inte känns så där jättebra att diskutera på detta forum om man riskerar att du skriver på det där aggressiva - närmast hatiska - sättet du tyvärr är så känd för. Inte minst mot mig under så många år. Lägg av!!! :evil:
Göran,
Ta på dig tomteluvan igen och häll upp en god whiskey.
SIK gjorde just nu ETT mål! :)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Göran Strid »

Åstebro, ditt ständiga konfliktsökande och letande efter negativa saker under alla år kring Skövde IK är något som är ett kännemärke för dig. Bland annat i detta forum, då tonen blir oförtjänt trist när du är med och slänger ur dig saker utan en tanke på om det har någon substans överhuvudtaget. Ett av så många exempel är ju vad du skrev nyss på denna tråd och nämnde mig med flera som inte "förstår vad det handlar om". Patetiskt och lite tragiskt faktiskt.
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2016-12-27 19:00, Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billinge

Post by Jyrki Sarlomo »

Jävligt trist att en supperter håller på att tråka en annan,vet inte bakgrunden till detta men jävligt tråkigt att läsa,om det nu skulle vara nåt personligt så vore det trevligt för alla parter att hålla sånt utanför forumet. Ta sånt skit personligen för det ska väl inte vara så jävla svårt?
Post Reply