2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6076
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Gunwaldh Johansson »

3-0 :-( Är bara att försöka ladda om till den 4/1 då Borlänge kommer på besök. Man får hoppas att laget är på isen då.
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by David Johansson »

Tobias Thurén wrote:Jösses vad man har blivit bortskämd med Siks webbsändnigar!! Liten gämförelse ikväll så är ALLT bättre,ljud,bild och kommentatorer!
Men visst, klen tröst just nu!
Instämmer helt, Deras kommentator är urkass, ingen engagemang, Ingen kunskap, Ingen fart i Rösten, och inte många rätt Heller, då är både Brewitz och era klasser bättre
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5336
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker att Lindlöven inte hade några större problem med att spela av den tredje perioden. Vi hade behövt ett enkelt mål lite tidigt i tredje för att sätta lite nerv på matchen.
Jag tycker inte vi går för att vinna utan det känns mer som att vi försöker att inte förlora och det fungerar inte sådär jättebra. Jag är besviken på denna matchen. Det är väl för tusan Skövde ändå som skall sätta lite profil men det känns som att vi anpassar oss efter motståndet istället för att låta dem anpassa sig efter oss.
Skulle vårt material vara sämre än Lindlöven? Nej, så är det inte!
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by David Johansson »

Johan Magnusson, Tranås dömde i Mariestad, Är detta samma Johan Magnusson som spelade i Skövde? Någon som vet?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5336
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Per-Erik Odh »

David Johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Jösses vad man har blivit bortskämd med Siks webbsändnigar!! Liten gämförelse ikväll så är ALLT bättre,ljud,bild och kommentatorer!
Men visst, klen tröst just nu!
Instämmer helt, Deras kommentator är urkass, ingen engagemang, Ingen kunskap, Ingen fart i Rösten, och inte många rätt Heller, då är både Brewitz och era klasser bättre
Det finns alltså fördelar med att inte höra ;)
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6076
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Gunwaldh Johansson »

David Johansson wrote:Johan Magnusson, Tranås dömde i Mariestad, Är detta samma Johan Magnusson som spelade i Skövde? Någon som vet?
Är samma kille.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Tobias Thurén »

Per-Erik Odh wrote:
David Johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Jösses vad man har blivit bortskämd med Siks webbsändnigar!! Liten gämförelse ikväll så är ALLT bättre,ljud,bild och kommentatorer!
Men visst, klen tröst just nu!
Instämmer helt, Deras kommentator är urkass, ingen engagemang, Ingen kunskap, Ingen fart i Rösten, och inte många rätt Heller, då är både Brewitz och era klasser bättre
Det finns alltså fördelar med att inte höra ;)
Jo faktiskt! Just nu skulle jag föredra att både vara blind och döv så jag slapp uppleva detta elände!
Sett bägge matcherna i AE och inser att vi blir sist i denna serie! Hatar att säga det men tyvärr så blir det,säsongen är över och allt sånt! Fan...
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Urban Stahel »

Det sitter i huvudet...in med en mental choach!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

David Johansson wrote:Johan Magnusson, Tranås dömde i Mariestad, Är detta samma Johan Magnusson som spelade i Skövde? Någon som vet?
Oavsett så var han konsekvent och rättvis!
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Tobias Thurén wrote:
Per-Erik Odh wrote:
David Johansson wrote:
Tobias Thurén wrote:Jösses vad man har blivit bortskämd med Siks webbsändnigar!! Liten gämförelse ikväll så är ALLT bättre,ljud,bild och kommentatorer!
Men visst, klen tröst just nu!
Instämmer helt, Deras kommentator är urkass, ingen engagemang, Ingen kunskap, Ingen fart i Rösten, och inte många rätt Heller, då är både Brewitz och era klasser bättre
Det finns alltså fördelar med att inte höra ;)
Jo faktiskt! Just nu skulle jag föredra att både vara blind och döv så jag slapp uppleva detta elände!
Sett bägge matcherna i AE och inser att vi blir sist i denna serie! Hatar att säga det men tyvärr så blir det,säsongen är över och allt sånt! Fan...
Skittråkigt att inte ens få göra mål för er!
Vi fick åtminstånde in ett mkt snyggt pp mål, annars var det ett alldeles för bra lag vi mötte med en riktigt bra målvakt också!
0-1 i räva efter 12 sekunder och 0-2 efter ca 2 minuter....då vinner man inte mot KIK, Troja eller Borlänge!
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Från Lindlövens hemsida......

En storspelande Daniel Marmenlind i Skövdes mål räddade laget från en större förlust.

Skövde, ja visst kan man vara besvikna efter en förlust men att inte någon av tränarna kommer på en presskonferens är brist på respekt för motståndare, HockeyEttan och media.
Silly season is just another season!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Anders Åstebro »

Niklas Hjalmarsson wrote:Från Lindlövens hemsida......

En storspelande Daniel Marmenlind i Skövdes mål räddade laget från en större förlust.

Skövde, ja visst kan man vara besvikna efter en förlust men att inte någon av tränarna kommer på en presskonferens är brist på respekt för motståndare, HockeyEttan och media.
Jag håller med dig där Niklas.... :evil:

Sedan...
Att SIK blir nollade i denna match är en bekräftelse på att något inte står rätt till i laget.
Förjäkligt dåligt rent utsagt är det krasa konstaterandet tyvärr! :evil:

Det sitter i huvudet var det någon som skrev tidigare.
Nä, det är ingen bra ursäkt alls tycker jag.
LIF har man mött tidigare under serien och man vet vad de går för, och då får man spela där efter också.

Just nu ser det ut att bli den gamla vanliga visan, men man kan ju hoppas att SIK rycker upp sig i fortsättningen.
Annars lär denna Alletta bli en pinsam parodi som upprepar sig. :evil:
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Rickard Dahl »

Niklas Hjalmarsson wrote:
David Johansson wrote:Johan Magnusson, Tranås dömde i Mariestad, Är detta samma Johan Magnusson som spelade i Skövde? Någon som vet?
Oavsett så var han konsekvent och rättvis!
Han var en av ettans absolut bästa backar när han spelade, och i min mening är han nu den överlägset bästa huvuddomaren i Hockeyettan. Vi har haft glädjen att ha honom i B-hov ett flertal matcher, klanderfria insatser varje gång. :) En tidsfråga innan han avancerar.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Kristoffer Bennemyr »

Rickard Dahl wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
David Johansson wrote:Johan Magnusson, Tranås dömde i Mariestad, Är detta samma Johan Magnusson som spelade i Skövde? Någon som vet?
Oavsett så var han konsekvent och rättvis!
Han var en av ettans absolut bästa backar när han spelade, och i min mening är han nu den överlägset bästa huvuddomaren i Hockeyettan. Vi har haft glädjen att ha honom i B-hov ett flertal matcher, klanderfria insatser varje gång. :) En tidsfråga innan han avancerar.
Klanderfria insatser varje match???
Det är din åsikt, jag håller inte med dig..
Lindmarks "tripping" hemma mot Grästorp till exempel...
Samma match missade han en ful armbåge på Yacob bakom Skövdes mål..
Huvudtacklingen som Thilander åkte på mot Enköping hemma är ytterligare ett exempel, borde varit matchpenalty och avstängning...
För Rebellerna I Tiden!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2016-12-29 19:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Urban Stahel »

Bara att bryta ihop och hoppas att Borlänge får smaka SIK kross,för vi har ju fanemej bra spelare i laget.det är bara glöden dom saknar.Ta en figth,smäll på så det ryker,skjut från egen blå om det så krävs...Om inte annat gör det för oss på läktaren,vi vill ju se laget brinna för uppgiften,precis som vi brinner för laget!
Post Reply