2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft Cent

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Göran Strid »

A pro på att södra möter västra rakt över idag. Undrar lite över södras hockeyblogg "Dragskott" som genomgående alltid - säsong efter säsong - skriver i sina tips - lag "söder" är ett klart bättre lag än "väster"(motsv). Så också idag förstås. Hur vet man det? :?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Gunwaldh Johansson »

3-0 A. Nordfeldt . Släkten är värst :-(
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:3-0 A. Nordfeldt . Släkten är värst :-(
4-0 :-( Samme man. Då är denna match körd tyvärr.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Per-Erik Odh »

Nu blir det tungt.
3-0 på en kontring när Skövde jagar reducering.
4-0 onödigt då det är Appel som väljer det svåra istället för den enkla pucken över till en helt ensam Skövdespelare på andra sidan.
Nu gäller det att spräcka nollan i första hand!
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Gunwaldh Johansson »

5-0 :-(
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Göran Strid »

Tycker faktiskt lite synd om laget. Inte riktigt värt detta. Nu gäller desperat insats mot grannen på söndag! :twisted:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:5-0 :-(
SIK kunde fått ett tröstmål , men inte så mycket mer med det spelet man presterade.
Krif var det klart bättre laget i afton, och jag tycker inte ett dugg synd om laget faktiskt.
Spelar man inte bättre än så här, så blir det heller inga mål och än mindre poäng.

Det hade krävts ett spel liknande det emot Borlänge hemma för att ta poäng borta mot Krif i kväll,
och det kom man inte i närheten av helt klart.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker att Skövde kämpar bra matchen igenom men Krifs försvar gör det jättebra och Skövde har fruktansvärt svårt att ta sig ända fram. Samtidigt gör ju Krif det väldigt bra när lägena kommer och behöver inte jobba nämnvärt för sina mål.
Tycker att det är rätt om man satsar på PT till derbyt för att bryta mönstret.
Det känns onödigt att åka hem nollade för åtminstone en pyts var vi värda.
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Ingvar Persson »

Alla Ni som tyckte att jag var jobbig de föregående säsongerna när jag ständigt krävde mer skotträning av spelarna. Jag kommer fortsätt att vara jobbig och kräver skotträning och träning i att hitta bättre lägen att kunna göra mål. Jag har inte sett matchen, men jag är övertygad om att de flesta skotten som hittat målet avlossades från dåliga lägen och utan någon precision. 28-28 i skott men 0-5 i mål säger allt.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Marcus Lundgren »

Ingvar Persson wrote:Alla Ni som tyckte att jag var jobbig de föregående säsongerna när jag ständigt krävde mer skotträning av spelarna. Jag kommer fortsätt att vara jobbig och kräver skotträning och träning i att hitta bättre lägen att kunna göra mål. Jag har inte sett matchen, men jag är övertygad om att de flesta skotten som hittat målet avlossades från dåliga lägen och utan någon precision. 28-28 i skott men 0-5 i mål säger allt.
Jag tror inte det hade hjälpt, vi har helt enkelt inte spelare som är målskyttar.. Iaf. inte de renodlade (typ Thegel).
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Oscar Soljamo »

Kan det inte ske ett under så vi kan komma hem från Kallinge :lol:
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Oscar Soljamo »

5-0 speglar inte matchen. SIK kämpar men skillnaden va att Krif gjorde mål och Skövde ej....
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote:
Ingvar Persson wrote:Alla Ni som tyckte att jag var jobbig de föregående säsongerna när jag ständigt krävde mer skotträning av spelarna. Jag kommer fortsätt att vara jobbig och kräver skotträning och träning i att hitta bättre lägen att kunna göra mål. Jag har inte sett matchen, men jag är övertygad om att de flesta skotten som hittat målet avlossades från dåliga lägen och utan någon precision. 28-28 i skott men 0-5 i mål säger allt.
Jag tror inte det hade hjälpt, vi har helt enkelt inte spelare som är målskyttar.. Iaf. inte de renodlade (typ Thegel).
Håller med dig här Marcus,tror att vi helt enkelt saknar den sortens spelare i år.Bara att kolla hur Hultman kom in och fullkomligt öste in mål förra året,han var en naturlig målskytt.Det verkar som att vi värvar lite efter vad vi saknade från året innan,så nästa år har vi nog mer målskyttar igen,men då saknar vi kanske målvakt tex!Jag tycker vi saknar aggressiva spelare framför mål,vi gör ju inga mål där typ!I pp avslutar vi nästan alltid från samma ställen,så det måste vara väldigt lätt att läsa spelet för motståndarna!
Fan vad lätt det är att vara läktar coach :D
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Urban Stahel »

Urban Stahel wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Ingvar Persson wrote:Alla Ni som tyckte att jag var jobbig de föregående säsongerna när jag ständigt krävde mer skotträning av spelarna. Jag kommer fortsätt att vara jobbig och kräver skotträning och träning i att hitta bättre lägen att kunna göra mål. Jag har inte sett matchen, men jag är övertygad om att de flesta skotten som hittat målet avlossades från dåliga lägen och utan någon precision. 28-28 i skott men 0-5 i mål säger allt.
Jag tror inte det hade hjälpt, vi har helt enkelt inte spelare som är målskyttar.. Iaf. inte de renodlade (typ Thegel).
Håller med dig här Marcus,tror att vi helt enkelt saknar den sortens spelare i år.Bara att kolla hur Hultman kom in och fullkomligt öste in mål förra året,han var en naturlig målskytt.Det verkar som att vi värvar lite efter vad vi saknade från året innan,så nästa år har vi nog mer målskyttar igen,men då saknar vi kanske målvakt tex!Jag tycker vi saknar aggressiva spelare framför mål,vi gör ju inga mål där typ!I pp avslutar vi nästan alltid från samma ställen,så det måste vara väldigt lätt att läsa spelet för motståndarna!
Fan vad lätt det är att vara läktar coach :D
Btw...På ett sätt har du nog rätt Ingvar,men jag tror inte på mer skott träning,utan effektivare träning i så fall.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-01-06 16:00, Kallinge/Ronneby IF - Skövde IK, Soft

Post by Johan Nykvist »

Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Post Reply